DMT, de Spirit Molecule (lichaamsuitgangen, psychologische tijd en bijna-doodervaring...)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Exnihiloest » 29/11/18, 18:25

Op welke manier zou een experiment dat verband houdt met een medicijn dat natuurlijk of niet in de hersenen wordt verspreid, nuttig zijn voor onze evolutie?
Als het genieten is voor het doodgaan, maakt het ons een mooi been ...
En als het in ons leven is, is het niet deze terugtrekking in een mogelijke extase die ons voedt of harmonieuze sociale relaties creëert.

Van wat ik begrijp, is het een drug die net zo nutteloos is als de anderen, behalve om af en toe te sterven of een wandeling te maken.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Christophe » 29/11/18, 18:28

Exnihiloest schreef:zo nutteloos als de anderen behalve om te sterven


Niet zo nutteloos dan, want logischerwijs moeten we allemaal doorgaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Exnihiloest » 29/11/18, 18:54

Christophe schreef:Ik denk het tegenovergestelde: hoe is het mogelijk om het niets te vrezen? :schok:

Het is net als de angst voor het oneindige, dat is wat mensen voelen, getuigenis:
http://www.jeuxvideo.com/forums/42-51-4 ... t-vous.htm
en het is goed in de oorzaken van thanatophobia:
http://www.vaincre-phobie.com/583-thana ... -mort.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Exnihiloest » 29/11/18, 19:06

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:zo nutteloos als de anderen behalve om te sterven


Niet zo nutteloos dan, want logischerwijs moeten we allemaal doorgaan!

Een punctueel en beperkt gebruik, hoe dan ook.
En de ervaringen van BDE, zijn er ook negatieve, nogal angstaanjagend, en we horen minder praten omdat mensen die last hebben zich afvragen waarom ze niet hebben gewreven paradijs, voelen ze zich schuldig zouden ze vervloekt door de goden van het hiernamaals?
Is het niet waarschijnlijk dat DMT dit soort negatieve ervaringen zal produceren, omdat het ervaringen oplevert die vergelijkbaar zijn met BDE's?
Wees voorzichtig!
http://www.issnoe.ch/temoignage/2013/6/17/nde-ngative
https://www.vice.com/fr/article/mvzn3y/ ... -negatives

1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Christophe » 29/11/18, 19:27

Angst voor het oneindige, ik kan het me voorstellen ... en het oneindige op de tijdschaal wordt eeuwigheid genoemd ... zo eeuwig leven begrijp ik dat we het kunnen vrezen! We kunnen hier al pissig zijn in dit (korte) leven ... dan ... de eeuwigheid ... :schok: :schok: :schok:

Maar de angst voor het niets, sorry dat ik het principe of zelfs maar een glimp nog steeds niet kan bevatten! :schok: : Mrgreen:

Rust in vrede betekent rust in het niets!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Exnihiloest » 29/11/18, 19:42

Er is niets te begrijpen. Tenzij echte dreiging, is angst irrationeel. Sommige mensen zijn bang voor katten, spinnen, drukte, krappe ruimtes ... en zelfs geel (xantofobie!).
De angst voor het niets is een van die angsten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Christophe » 29/11/18, 20:11

Alle voorbeelden die u citeert zijn materieel of tastbaar ... niets is er niets van!

En cenosillicaphobia ken je haar? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Heb je een woord voor de angst voor het niets?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Ahmed » 29/11/18, 20:17

Ik heb veel van het lijden cenosillicaphobie bekend: hij leidde hen naar hun glazen dwangmatig vullen zodra het leeg was ... Maar ik ben er niet helemaal zeker van dat ze viel in deze categorie, omdat anders waarom ze geleegd? : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par Christophe » 29/11/18, 20:33

Ik wed dat het geen glazen wei was!

Me ben ik verkeerd? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: DMT, de Molecule van de Geest (lichaam verlaat, overleeft na de dood, bijna-dood ervaring ...)




par sen-no-sen » 29/11/18, 20:45

De meest voorkomende fobie is de trypophobie of angst voor gaten en het ergste is dat het nog niet eens wordt erkend door de medische professie:
Beeld
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 255-gasten