Gezondheidspas, vaccinpaspoort, beperkingen voor niet-gevaccineerde mensen: oplossingen of nachtmerrie?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Macro » 12/05/21, 22:45

Obamot schreef: Luister hier aandachtig naar, jij veelkleurige, veelzijdige ballon:


Er staat vermeld... Je kunt gaan huilen bij Remundo als ik verder ga met kleurrijke beledigingen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Obamot » 12/05/21, 23:42

: Arrowd: Misschien ben je dit provocerende ‘detail’ vergeten, meisje, je wilde dat ik deze onzin onderschreef die ik nooit heb geschreven : Arrowd:
Macro schreef:En ik ben het die psychiatrische zorg nodig heeft ...

: Arrowd: En je vergat UW eerdere oorlogsverklaring ( : Oops: ) : Arrowd:
Macro schreef:
Obamot schreef: Ben je hier alleen om de tijd te doden?
Niet alleen om je te irriteren....
sante-pollution-prevention/qui-a-ete-vaccine-t16778-170.html?hilit=pour%20te%20faire%20chier#p443931

En dat ook : Arrowd:
Macro schreef: :? :? :? :? :? :? :? [humormodus “AAN”] :? :? :? :? :? :? :?


Je ziet dat als we goed informeren, het meteen laat zien wie de rotter is... ABE hallo.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Christophe » 20/05/21, 10:32

Het Belgische gezondheidspaspoort is officieel gebaseerd op vaccinatie en niet alleen op een negatieve test! Het is dus een verplichting, zo niet een sterke prikkel tot vaccinatie! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

Test Achat (het equivalent van UFC) maakt de balans op: https://www.test-achats.be/famille-priv ... ovid-belge

Het Overlegcomité kondigde de introductie aan van een “coronapas” in Belgische stijl voor grote zomerevenementen. En op Europees niveau zijn er plannen voor een digitaal groencertificaat. Wij nemen kennis van het besluit en vragen daarom gratis Covid-19-tests aan voor niet-gevaccineerde mensen om eventuele discriminatie te voorkomen. Ook andere aanbevelingen die we aan de autoriteiten hebben gedaan, blijven onbeantwoord.

Het ‘Covid Safe Ticket’ – dit is de officiële naam van de Belgische coronapas – treedt op 13 augustus in werking. Het geldt tot 30 september. Met dit Covid-vrije ‘certificaat’ krijgt het publiek, op basis van een vaccinatiebewijs of een negatief PCR-testresultaat, toegang tot grote culturele en sportevenementen van ruim 5.000 personen binnenshuis en ruim 10.000 personen buitenshuis.

Ook de Europese Commissie, het Europees Parlement en de Raad van Ministers discussiëren over zo’n pas: het Digitale Groencertificaat. Het doel van deze kaart is het faciliteren van vrij en veilig verkeer in Europa tijdens de pandemie. Deze Europese pas moet ook bewijzen dat de persoon is gevaccineerd, dat de uitgevoerde test negatief is of dat hij/zij hersteld is van Covid-19. Het systeem zal naar verwachting eind juni operationeel zijn.

Geen discriminatie, alstublieft

Wij nemen kennis van dit besluit van CodeCo (Overlegcommissie) en de plannen op Europees niveau. Als consumentenbeschermingsorganisatie vragen wij daarom om gratis screeningtests (PCR of een andere test die binnen het kader van dit systeem wordt geaccepteerd) aan te bieden voor alle niet-gevaccineerde mensen. Er moet bijzondere aandacht worden besteed aan jongeren, die het eerst betrokken zijn bij uitstapjes en activiteiten waarvoor nu een pas nodig is, maar ook als laatste worden gevaccineerd.

Dit is al een van de fundamentele aanbevelingen die we aan de federale en gefedereerde overheden hebben gedaan in een brief die we hen hebben gestuurd. Niet-gevaccineerde mensen zullen al worden gediscrimineerd omdat ze hun uitstapjes zullen moeten plannen en naar een testcentrum moeten reizen, in tegenstelling tot gevaccineerde mensen die niet met deze “administratieve” obstakels te maken zullen krijgen. Hen voor deze tests laten betalen zou een extra boete betekenen.

Andere onbeantwoorde vragen

Hoewel we het strikte toezicht op de maximale duur van dit systeem verwelkomen, vragen we dat er in realtime een systematische evaluatie van het nut ervan wordt uitgevoerd. En laat het varen zodra het niet meer te rechtvaardigen is.

Andere punten die we ter sprake brachten in onze brief die we vooraf richtten aan de Eerste Minister, aan de Minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke en aan de drie minister-presidenten over dit onderwerp, zoals de duur van de bewaring van de gegevens, de mogelijkheid om deze pas op papier te verkrijgen formaat en niet alleen digitaal, etc. werden niet aangepakt. Wij zullen daarom duidelijke antwoorden blijven eisen. Tot slot herinneren we eraan dat alle analyses – wetenschappelijk, juridisch en ethisch die ten grondslag lagen aan de beslissing om dit Covid Safe Ticket en/of dit Digitale Groencertificaat in te voeren – openbaar moeten worden gemaakt.

Er woedt een debat rond dit apparaat waarmee de toegang tot bepaalde plaatsen en/of evenementen kan worden “gefilterd” om de verspreiding van het virus te beperken. Een dergelijk systeem bestaat al sinds 6 april in Denemarken en biedt toegang tot bepaalde bedrijven, zoals kappers, schoonheidssalons, enz. Sommigen zijn voorstander en zien deze pas als een instrument waarmee we onze vrijheden kunnen herwinnen, terwijl anderen de pas juist zien als een bedreiging voor onze fundamentele rechten.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Janic » 20/05/21, 10:41

Sommigen zijn voorstander en zien in deze pas een instrument waarmee we onze vrijheden kunnen herwinnen, terwijl anderen het juist als een bedreiging voor onze fundamentele rechten zien.
allebei mijn kapitein! Vrijheden zijn vaak slechts schijnbaar omdat ze meer verband houden met onze cultuur dan met principes.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par izentrop » 22/05/21, 07:32

Omdat ik je wedstrijden niet heb gevolgd, weet ik niet of ik ze al heb gerapporteerd
De gezondheidspas is vanaf 9 juni verplicht voor elke bijeenkomst van meer dan 1.000 personen. Wat de modaliteiten betreft, “het zal een papieren of digitale versie zijn”, legt Jérôme Tréhorel, directeur van Vieilles Charues, uit aan de microfoon van Europe 1. “De digitale versie zal met TousAntiCovid zijn, en drie oplossingen zouden het mogelijk maken om een gezondheidspas valideren: dubbele vaccinatie, een PCR- of antigeentest van minder dan 48 uur oud, en een positieve PCR-test van meer dan 15 dagen oud en minder dan zes maanden oud”, vervolgt hij. https://www.msn.com/fr-fr/actualite/fra ... ar-AAKf5Gq
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Obamot » 22/05/21, 14:45

Ligt het aan mij of is bijna alles wat de documentaire ‘Hold Up’ een jaar geleden onthulde, waar gebleken?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par GuyGadeboisTheBack » 22/05/21, 15:30

Obamot schreef:Ligt het aan mij of is bijna alles wat de documentaire ‘Hold Up’ een jaar geleden onthulde, waar gebleken?

In Hold Up is er nog steeds 90% shit. Dan blijft er nog de 10% over, die zeker niet mag worden verwaarloosd.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Janic » 22/05/21, 16:26

In Hold Up is er nog steeds 90% shit. Dan blijft er nog de 10% over, die zeker niet mag worden verwaarloosd.
Ik zou liever zeggen dat de tegenovergestelde 10% van de shit de 90% blijft die niet mag worden verwaarloosd! : Cheesy:
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par GuyGadeboisTheBack » 22/05/21, 16:40

Janic schreef:
In Hold Up is er nog steeds 90% shit. Dan blijft er nog de 10% over, die zeker niet mag worden verwaarloosd.
Ik zou liever zeggen dat de tegenovergestelde 10% van de shit de 90% blijft die niet mag worden verwaarloosd! : Cheesy:

Ja, maar dat komt omdat je bereid bent te geloven in wat bij je past. Niet ik.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: The Vaccine Passport: oplossing of nachtmerrie?

par Janic » 22/05/21, 17:01

kerel
Ja, maar dat komt omdat je bereid bent te geloven in wat bij je past. Niet ik.
of dat ik deze onderwerpen al een halve eeuw op de voet volg en hun discours beter begrijp. Maar uiteindelijk gaat het allemaal om geloof en niet alleen om geleefde ervaring.
aan de andere kant zou ik graag een nauwkeurig voorbeeld willen hebben van wat alleen maar geloof zou zijn.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten