De dood van de verontreiniging

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De dood van de verontreiniging




par Christophe » 01/07/20, 10:36

Ja bin deze tabel lijkt me erg onvolledig... zie georiënteerd?

Waar verschijnt ouderdom?

Zie mijn voorlaatste bericht...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: De dood van de verontreiniging




par sicetaitsimple » 01/07/20, 10:58

Christophe schreef:Ja bin deze tabel lijkt me erg onvolledig... zie georiënteerd?

Waar verschijnt ouderdom?

Zie mijn voorlaatste bericht...


Ik denk dat je "doodsoorzaak" (bijvoorbeeld kanker) en "risicofactor" (bijvoorbeeld tabak) verwart als je het hebt over ondervoeding of junkfood.

We sterven niet aan "ouderdom", ook al zijn we 100 jaar oud, we sterven aan een "medische" oorzaak zoals een hartstilstand.

Een artikel (met figuren) dat ik heel leerzaam vond:

https://ourworldindata.org/causes-of-de ... e%20of%205.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van de verontreiniging




par Obamot » 01/07/20, 12:08

Christophe schreef:
Obamot schreef:Junkfood moet worden beschouwd als "vergiftiging" in criminele zin - ik hoop dat er op een dag recht zal worden gedaan aan de honderden miljoenen doden die er het directe slachtoffer van zijn - mensen die vaak blindelings op het systeem vertrouwen.
Er zijn ook verzachtende omstandigheden...

Maar het is dus een vervuiling in de inhoud van ons bord.


Ah ah ah mooie pirouette... behalve dat je het niet over junkfood had!

En voor ondervoeding? : Cheesy:

Pirouette maar geen pinda... Beeld

Ben je serieus? Beeld
Dit is de kern van het probleem en ik praat er al jaren over. Ik ging zelfs vaak op de radio over dit onderwerp! Herinner je je mij niet meer? ( : Mrgreen: ) Beeld
Ik heb hier talloze berichten over het onderwerp geplaatst... We hadden zelfs een beetje gekibbel met Janic (ik weet hoe ik dingen uit elkaar moet houden...) : Lol:

Christophe schreef:Ja bin deze tabel lijkt me erg onvolledig... zie georiënteerd?
...
Daco-dac
Klik op Frans en zie de cijfers en het geheel, het is niet overal hetzelfde, maar het zijn toch interessante indicatoren!
https://fr.wikipedia.org/wiki/Mortalit%C3%A9_dans_le_monde

Laatste kolom daar is het jaar, en voorlaatste het zeer populaire sterftecijfer... Dat spreekt!

(Diarreeziekten zijn bijvoorbeeld in 1 jaar met bijna 8 miljoen doden gedaald... met andere woorden, covid p-19 zal snel genoeg slechts een slechte herinnering zijn, we moeten hopen... maar het zijn de lijstleiders die zijn de smeltkroes voor dergelijke pandemieën. Als we ze in de toekomst willen aanpakken, moeten we dit probleem EINDELIJK met alle mogelijke middelen aanpakken (en dat zal een zeer belangrijke ecologische component bevatten)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De dood van de verontreiniging




par Christophe » 08/09/20, 13:31

Nieuwe cijfers en ze zijn niet goed...1:8 dat is 12.5% van de sterfgevallen als gevolg van vervuiling en we hebben het niet over China, India of Afrika...maar Europa... .van de EU zelf!



In de Europese Unie zijn meer dan één op de acht sterfgevallen gerelateerd aan vervuiling

In de Europese Unie houdt 13% van de sterfgevallen verband met vervuiling, volgens een dinsdag gepubliceerd rapport van het Europees Milieuagentschap (EEA), waarvoor de huidige gezondheidscrisis een signaal is dat het bewustzijn van de relatie tussen milieu en gezondheid zou moeten versnellen .

"De opkomst van deze zoönotische ziekteverwekkers (zoals in het geval van Covid-19) houdt verband met aantasting van het milieu en interacties tussen mens en dier in het voedselsysteem", zegt de studie, die benadrukt dat Europeanen permanent worden blootgesteld aan milieurisico's: luchtverontreiniging - die, hoewel duidelijk afgenomen, de belangrijkste factor blijft van sterfte, geluidsoverlast en vervuiling door chemicaliën.

In de 27 EU-landen en het VK zouden in 630.000 2012 sterfgevallen direct of indirect kunnen worden toegeschreven aan een vervuild milieu volgens de laatste beschikbare cijfers, aldus het rapport, waarbij aanzienlijke verschillen worden opgemerkt tussen het westen en het VK. -economisch niveau.

Zo registreert Roemenië aan de kop van het peloton bijna een op de vijf sterfgevallen als gevolg van vervuiling, terwijl de beste studenten, Zweden en Denemarken, een op de tien betreuren.

Armer, meer blootgesteld
Deze sterfgevallen, die voornamelijk verband houden met kanker, hart- en vaatziekten en aandoeningen van de luchtwegen, "kunnen worden vermeden door de milieurisico's die slecht zijn voor de gezondheid uit te bannen", benadrukt het EEA.

"De armste mensen worden onevenredig blootgesteld aan vervuiling en extreme weersomstandigheden, waaronder hittegolven en extreme kou. Dit hangt samen met waar ze wonen, werken en naar school gaan, vaak in sociaal achtergestelde gebieden en buurten aan de rand van grote verkeersaders, ', merkt het rapport op.

Positief punt voor het Europese milieu: de kwaliteit van het water, "uitstekend" in meer dan 85% van de gevallen voor zwemwater. Wat betreft drinkwater heeft 74% van de grondwatergebieden een "goede chemische toestand".

Om de gezondheid en het milieu in Europa te verbeteren, moeten volgens het agentschap de voorkeur worden gegeven aan groene ruimten, plaatsen voor lichaamsbeweging, ontspanning maar ook sociale integratie, die "steden koelen tijdens hittegolven, overstromingen verminderen, geluidsoverlast verminderen en de stedelijke biodiversiteit ondersteunen". .

Bovendien zijn parken en tuinen waardevol gebleken voor de geestelijke gezondheid en het welzijn tijdens de Covid-19-pandemie, benadrukt het Europese bureau.

Het verminderen van het wegverkeer, het verminderen van de vleesconsumptie en het afschaffen van subsidies voor fossiele brandstoffen behoren tot de andere oplossingen die ze voorstelt.


Het EU-rapport: https://www.eea.europa.eu/publications/ ... lthy-lives
https://www.eea.europa.eu/publications/ ... nload/file
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610

Re: De dood van de verontreiniging




par Macro » 08/09/20, 15:25

De mensheid reguleert zelf haar demografische groei... Hoe meer ze gelooft, hoe meer ze vervuilt, hoe meer ze zelfmoord pleegt...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De dood van de verontreiniging




par Ahmed » 08/09/20, 15:58

Het idee is interessant maar slecht geformuleerd (als ik het zo mag zeggen!): het is niet de mensheid die zichzelf reguleert, maar het zijn compensatie- en herbalanceringsmechanismen die automatisch in het spel komen, als reactie op even onvrijwillige acties (vervuiling wordt niet opzettelijk gezocht ). Velen zijn zich hiervan bewust en de beperkingen die het creëert, en daarom wordt er veel moeite gedaan om de problemen te verplaatsen naar waar ze hun auteurs niet langer lastig vallen...
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
jean.caissepas
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 01/12/09, 00:20
Plaats: R.alpes
x 423

Re: De dood van de verontreiniging




par jean.caissepas » 20/05/21, 11:17

Macro schreef:De mensheid reguleert zelf haar demografische groei... Hoe meer ze gelooft, hoe meer ze vervuilt, hoe meer ze zelfmoord pleegt...


Het is heel lang geleden dat ik denk dat mensen dicht bij de krekel zijn geweest die zich vermenigvuldigt en zijn omgeving verslindt zonder na te denken (met te weinig uitzonderingen)...

Om mij heen bouwen ingenieurscollega's (geen idioten) ingegraven zwembaden en verwarmen ze met warmtepompen, terwijl wij stilstaan ​​bij de noodzaak om energie te besparen...
Ze aarzelen om over te stappen op de elektrische auto (ook al kunnen ze het betalen), omdat die te ingewikkeld is, niet de autonomie van een diesel heeft, je niet in 5 minuten kunt zoeken, .. .

Plezier en vrije tijd hebben voor de overgrote meerderheid van de mensheid beslist voorrang gehad op de rede. We zijn erbij ! :(

PS: ik kon dit jaar eindelijk mijn eerste EV kopen, als hoofdvoertuig, dankzij de daling van € 10000 in de TM3 SR+ dit jaar.
Ik zou kleiner hebben genomen, maar mijn partner was het daar niet mee eens! : Roll:
Wonend op het platteland, 40 km van mijn slecht bediende TAF met de trein, is de auto bijna essentieel.
Tegen 2022, 2023 hoop ik mezelf uit te rusten met zonnepanelen voor het huis en de auto op te laden...
1 x
Verleden gewoonten moet veranderen,
omdat de toekomst mag niet sterven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De dood van de verontreiniging




par Janic » 20/05/21, 13:20

En de natuurlijke dood, van ouderdom... waar zijn ze?
ze zijn verdwenen ten gunste van allerlei soorten ziekten die verband houden met onze 'moderniteit', in hoge mate verergerd door de fenomenale hoeveelheid medicijnen van alle soorten. Geen wonder dat hun gemiddelde overlevingstijd niet langer is dan 3 jaar.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dood van de verontreiniging




par Exnihiloest » 21/05/21, 18:56

Janic schreef:ze zijn verdwenen ten gunste van allerlei soorten ziekten die verband houden met onze sterk verergerde "moderniteit" ...

Heel grappig. : Lol: : Lol: : Lol:

 
toebehoren
espVie.jpg
espVie.jpg (261.43 KiB) 2518 keer bekeken
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De dood van de verontreiniging




par Janic » 21/05/21, 20:35

al gezien!
De beroemde levensverwachting heeft geen waarde in termen van de werkelijke levensduur van de oudste. In 1800 was de levensduur geen 40 jaar, dat is duidelijk!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 327-gasten