De dood van de verontreiniging

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van de verontreiniging




par Obamot » 17/06/20, 10:32

Christophe schreef:
In Europa weet ik het niet zeker ...


Moeilijk te traceren omdat multifactorieel, maar...

Er is dit:

https://www.slate.fr/story/190161/confinement-11000-deces-pollution-evites-europe

En dit :

https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6980744/3-10092015-AP-FR.pdf/156f9129-65c6-4c44-b853-846139224702

Bovendien, degenen die aan tabaksverslaving lijden en bovendien op vervuilde plaatsen wonen, ik zou niet graag in hun plaats willen zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van de verontreiniging




par Obamot » 30/06/20, 23:36

En hier zijn de volgende om in direct perspectief te plaatsen met de covid-19 (en dat is wat ik vanaf het begin heb gedacht) het sterftecijfer in de wereld – specifiek als gevolg van covid-19, is misschien niet significant verschillend van de jaren die eraan voorafgingen … niet veel meer – Aan de andere kant wordt comorbiditeit endemisch … (het is de ECHTE CHRONISCHE wereldwijde pandemie):

5530C455-8381-4185-9301-3AA1A8F5DF63.jpeg
5530C455-8381-4185-9301-3AA1A8F5DF63.jpeg (291.67 Kio) Consulté 3999 fois


Het kan alleen maar een triest feit zijn, maar in 35,7 stierven 2016 miljoen mensen aan ziekten en comorbiditeiten die de slachtoffers van covid-19 troffen (als we daarbij de kankers optellen waarover we nog niet veel hebben gesproken, maar die er wel deel van uitmaken!) en dat zal in 2020 niet anders zijn.

Ik wed dus dat deze belangrijkste degeneratieve ziekten het totale dodental over 1 jaar niet zullen veranderen in vergelijking met de balans van 2017:

0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De dood van de verontreiniging




par ABC2019 » 30/06/20, 23:44

Obamot schreef:
Het kan alleen maar een triest feit zijn, maar in 35,7 stierven 2016 miljoen mensen aan ziekten en comorbiditeiten die de slachtoffers van covid-19 troffen (als we daarbij de kankers optellen waarover we nog niet veel hebben gesproken, maar die er wel deel van uitmaken!) en dat zal in 2020 niet anders zijn.

Ik wed dus dat deze belangrijkste degeneratieve ziekten het totale dodental over 1 jaar niet zullen veranderen in vergelijking met de balans van 2017:


Aangezien de verspreiding van het virus zeer heterogeen is geweest, moet je, als je de gevaarlijkheid ervan wilt inschatten, kijken naar de statistieken in de regio's waar het het ernstigst is, bijvoorbeeld in Lombardije of New York - en zelfs daar zijn er strenge maatregelen genomen om het te beperken, wat er niet is geweest voor andere ziekten.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van de verontreiniging




par Obamot » 01/07/20, 00:02

Ik ben het er helemaal mee eens, Ik zal het niet hebben gemist, maar het feit blijft dat mensen "naar verwachting binnen het jaar zullen sterven" (statistisch gezien) het is verschrikkelijk om te zeggen, maar zonder covid zouden ze waarschijnlijk nog steeds zijn gestorven in het lopende jaar (bijvoorbeeld door een ander virus) covid-19 heeft de zaken alleen maar een beetje versneld...

En dat zal helaas statistisch worden geverifieerd. Sommige mensen zullen wat meer geluk hebben dan anderen... want juist door covid-19 zullen ze geleerd hebben zichzelf te beschermen, zich in te spannen voor hun levensstijl, en zo kunnen ze nog een paar levensjaren winnen... Elk ongeluk kan goed zijn,

In het geval dat de video verdwijnt:

C4DC3D0B-47D0-497C-ACD3-1A1A47FBE762.jpeg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: De dood van de verontreiniging




par Christophe » 01/07/20, 00:56

Obamot schreef:En hier zijn de volgende om in direct perspectief te plaatsen met de covid-19 (en dat is wat ik vanaf het begin heb gedacht) het sterftecijfer in de wereld - specifiek als gevolg van covid-19, is misschien niet significant verschillend van de jaren die eraan voorafgingen ... niet veel meer - Aan de andere kant wordt comorbiditeit endemisch ... (dit is de ECHTE CHRONISCHE wereldwijde pandemie)


Hij draait al sinds begin maart op de RS, dit soort dingen...

Maar wat heeft dit met vervuiling te maken??

Bovendien ontbreekt het ondervoeding en junkfood in deze tabel: ongeveer 2 keer 35 miljoen...

Oh nee, de 35 miljoen junkfood mag voor een deel meegeteld worden in de top 4 van de ranking! : Mrgreen:

Er blijft dus ondervoeding over... de eerste "winnaar" van Magere Hein!
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De dood van de verontreiniging




par Obamot » 01/07/20, 01:04

Junkfood moet worden beschouwd als "vergiftiging" in criminele zin - ik hoop dat er op een dag recht zal worden gedaan aan de honderden miljoenen doden die er het directe slachtoffer van zijn - mensen die vaak blindelings op het systeem vertrouwen.
Er zijn ook verzachtende omstandigheden...

Maar het is dus een vervuiling in de inhoud van ons bord.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De dood van de verontreiniging




par GuyGadebois » 01/07/20, 01:05

Als ik wegloop om mezelf op te sluiten, ontbreken ook de sterfgevallen door chronische, langzame, onzichtbare chemische vergiftigingen. Bedankt Big Chemie.
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: De dood van de verontreiniging




par Christophe » 01/07/20, 02:30

Obamot schreef:Junkfood moet worden beschouwd als "vergiftiging" in criminele zin - ik hoop dat er op een dag recht zal worden gedaan aan de honderden miljoenen doden die er het directe slachtoffer van zijn - mensen die vaak blindelings op het systeem vertrouwen.
Er zijn ook verzachtende omstandigheden...

Maar het is dus een vervuiling in de inhoud van ons bord.


Ah ah ah mooie pirouette... behalve dat je het niet over junkfood had!

En voor ondervoeding? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: De dood van de verontreiniging




par Christophe » 01/07/20, 02:30

GuyGadebois schreef:Als ik wegloop om mezelf op te sluiten, ontbreken ook de sterfgevallen door chronische, langzame, onzichtbare chemische vergiftigingen. Bedankt Big Chemie.


Een feest eindigde in kanker, toch?

Heb je gezien? Er zijn TWEE keer zoveel zelfmoorden als moorden!! :schok: :schok: :schok:

Dan grappig, ze tellen terrorisme, maar geen oorlogen... : Mrgreen:

En de natuurlijke dood, van ouderdom... waar zijn ze? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De dood van de verontreiniging




par GuyGadebois » 01/07/20, 02:39

Christophe schreef:
GuyGadebois schreef:Als ik wegloop om mezelf op te sluiten, ontbreken ook de sterfgevallen door chronische, langzame, onzichtbare chemische vergiftigingen. Bedankt Big Chemie.


Een feest eindigde in kanker, toch?

Natuurlijk, bv. leukemie veroorzaakt door verschillende oplosmiddelen, maar niet alleen. Er zijn verschillende dodelijke neurologische ziekten (Parkinson wordt vermeld) of orgaanvernietiging (lever bijvoorbeeld, ook vermeld, maar vaag), geboorteafwijkingen waardoor u jong sterft en andere die u niet te binnen schieten.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 461-gasten