De dood van de verontreiniging

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: De dood van de verontreiniging




par Exnihiloest » 23/02/20, 19:11

Ahmed schreef:... Het is vrij waarschijnlijk dat als ze ons naar hun maatstaven zouden kunnen beoordelen, zoals wij dat bij hen doen, zou het resultaat definitief zijn.

Een even gratuite als slecht geïnspireerde bevestiging van degene die wordt verzorgd als hij ziek is, van degene die zich vol eet, van degene die geen risico's hoeft te nemen in het aangezicht van wilde dieren, van degene die kan lezen en schrijven en profiteert van een alomtegenwoordige cultuur, van degene die niet hoeft te vrezen dat tweederde van zijn kinderen op jonge leeftijd zal sterven, en die niettemin het leven van zijn voorouders veraangenaamt zonder te beseffen dat dit is door te proberen hun lot te verbeteren en door daarin te slagen is de mens gekomen tot wat hij zelf is.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De dood van de verontreiniging




par ABC2019 » 23/02/20, 19:20

het grootste probleem met de open haard is dat hij lucht uit de kamer aanzuigt en naar buiten stuurt, waardoor je veel calorieën verliest die vervangen moeten worden. Het is daardoor veel minder efficiënt qua verwarming en er moet dus meer hout gestookt worden voor dezelfde temperatuur.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De dood van de verontreiniging




par Ahmed » 23/02/20, 19:38

Exnihiloest, u bevestigt mijn punt alleen door uw criteria te projecteren, door ze te veralgemenen en door die van andere culturen te ontkennen (niet de prehistorische die onbekend zijn, maar wat we weten van de overige) en door een historische continuïteit aan te nemen (bijna een finaliteit)...
De huidige evolutie van samenlevingen die de snelste transformaties van 'vooruitgang' hebben gezien, vormt een soort levensgrote sociologische experimenten en signaleert de impasse van de moderniteit. Ik begrijp heel goed dat een van de manieren om de tegenhanger van materieel comfort te ondersteunen (wat ik niet ontken) de reflexieve verheerlijking van het bestaande is: perfecte morbide aanpassing die anderen, nog een beetje levend, vertalen in pathologieën, lichamelijk of psychisch die zoveel waarschuwingssymptomen zijn * en, helaas, ijdele uitnodigingen om te vechten. Weer anderen kiezen voor vormen van actieve strijd, met min of meer helderziendheid, maar elk verzet is een overwinning.

* Die door psychologen worden gezien als de ziekte zelf: meer symptomen, meer ziekte... 8)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De dood van de verontreiniging




par GuyGadebois » 23/02/20, 19:51

Kyotango's honderdjarigen wachtten niet tot de tirades van de andere foldo deze leeftijd bereikten. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: De dood van de verontreiniging




par Ahmed » 23/02/20, 20:05

Misschien omdat ze het niet wisten?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De dood van de verontreiniging




par Janic » 24/02/20, 13:56

door ABC2019 "23/02/20, 20:20

het grootste probleem met de open haard is dat hij lucht uit de kamer aanzuigt en naar buiten stuurt, waardoor je veel calorieën verliest die vervangen moeten worden. Het is daardoor veel minder efficiënt qua verwarming en er moet dus meer hout gestookt worden voor dezelfde temperatuur.
. Afgezien van zeer oude, slecht gemaakte installaties, halen open haarden hun lucht uit kanalen die de lucht van buiten aanzuigen. zoals de gesloten haarden die anders schieten aussi de uitstraling van de kamer. Voor de lucht die uit de kamer wordt gehaald, en het kost wat, vernieuwt het omdat een volledig gesloten kamer niet meer mogelijk is als er een open haard is.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: De dood van de verontreiniging




par ABC2019 » 24/02/20, 14:48

Janic schreef:door ABC2019 "23/02/20, 20:20

het grootste probleem met de open haard is dat hij lucht uit de kamer aanzuigt en naar buiten stuurt, waardoor je veel calorieën verliest die vervangen moeten worden. Het is daardoor veel minder efficiënt qua verwarming en er moet dus meer hout gestookt worden voor dezelfde temperatuur.
. Afgezien van zeer oude, slecht gemaakte installaties, halen open haarden hun lucht uit kanalen die de lucht van buiten aanzuigen. zoals de gesloten haarden die anders schieten aussi de uitstraling van de kamer. Voor de lucht die uit de kamer wordt gehaald, en het kost wat, vernieuwt het omdat een volledig gesloten kamer niet meer mogelijk is als er een open haard is.

ja, ja en of er nu een opening is van enkele m2 in de ruimte of van enkele cm2, voor de stroming maakt het niet uit, het is bekend...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De dood van de verontreiniging




par GuyGadebois » 24/02/20, 15:14

Ik had een open haard met luchtinlaat buiten (met een systeem van verwarmde buizen die aan de zijkant diffundeerden. Eerste winter: 12 kuub met een temperatuur die moeilijk te regelen was.
Ik heb een hoog rendement kachel gekocht, tweede winter: 5 kuub met een makkelijk te regelen temperatuur.
Sindsdien is het alleen maar gedaald omdat we steeds kortere en mildere winters hebben.
Ik moet erop wijzen dat deze twee winters qua temperatuur van hetzelfde type waren. Het is zonder beroep.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9807
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2660

Re: De dood van de verontreiniging




par sicetaitsimple » 24/02/20, 15:22

GuyGadebois schreef:Ik had een open haard met luchtinlaat buiten (met een systeem van verwarmde buizen die aan de zijkant diffundeerden. Eerste winter: 12 kuub met een temperatuur die moeilijk te regelen was.
Ik heb een hoog rendement kachel gekocht, tweede winter: 6 kuub met een makkelijk te regelen temperatuur.


Absoluut niet, ik ben het er niet mee eens! Janic vertelt ons dat een open haard net zo goed presteert als een gesloten haard, je gaat niet met je pollepel maatregelen beramen om deze bekende wet aan te vechten!
Het bewijs dat er in de Middeleeuwen alleen open haarden waren. Daar nagelt het je!
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: De dood van de verontreiniging




par GuyGadebois » 24/02/20, 15:24

Ik buig.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Robob en 202 gasten