Covid19 en lange covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
fracass
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 24/06/14, 18:35
x 53

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par fracass » 19/08/22, 17:47

Waarom ben je agressief?
Op de screenshot die ik hierboven zie, begrijp ik dat zowel de hospi met als voor covid veel consistenter zijn voor de gevaccineerde (rode curve)
80% vac tegen 20% non-vac precies ... ik vind het niet erg om het mis te hebben, maar laat me zien waar, ik kan scheel zijn, maar me beledigen zal me niet helpen ...

Misschien ontbreekt er iets dat niet op de screenshot staat?
1 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par Janic » 19/08/22, 18:15

izmentop
Maar slechts 20% in het ziekenhuis vergeleken met 80% van de niet-gevaccineerde bananen : Roll: ... Open je ogen het staat aan de rechterkant van de bochten
Het is bevestigd, hij kan geen grafiek lezen! zo'n grafiek moet worden geïnterpreteerd in termen van een verhouding, geen ruwe cijfers en behalve de laatste met een hoger sterftecijfer onder de niet-gevaccineerden (om in perspectief te plaatsen) zijn de anderen tegen de gevaccineerden.
Ter herinnering: aan beide kanten zijn sterfgevallen toegeschreven aan personen die MET covid stierven en niet VAN covid.
Cijfers niet bekend sinds autopsies werden geweigerd.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par izentrop » 20/08/22, 00:45

fracass schreef:Waarom ben je agressief?
Op de screenshot die ik hierboven zie, begrijp ik dat zowel de hospi met als voor covid veel consistenter zijn voor de gevaccineerde (rode curve)
80% vac tegen 20% non-vac precies ... ik vind het niet erg om het mis te hebben, maar laat me zien waar, ik kan scheel zijn, maar me beledigen zal me niet helpen ...
Misschien ontbreekt er iets dat niet op de screenshot staat?
Oeps, sorry, ik heb de link geplaatst https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoi ... E2NzY3OSJ9

U had de dozen met vaccineffectiviteit HC, SC en DC moeten zien die aantonen dat er nog steeds een voordeel is om gevaccineerd te worden, zelfs met de nieuwste omicron BA5-variant
toebehoren
EffVaxDC-DREES.gif
EffVaxDC-DREES.gif (31.32 KiB) 1352 keer bekeken
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par Christophe » 20/08/22, 12:57

Een zichtbaar voordeel met een vergrootglas ja en met meetonzekerheden ... mmm vrij significant nee?

We zijn verre van de 95% "beloofde"...

Minstens 0.005% absoluut risico voor mensen onder de 60, wat het vaccineren van 100% van deze leeftijdsgroepen rechtvaardigt... meen je dat? : Mrgreen:

En het vaccin dat 3 keer meer mensen onder de 20 doodt... heb je het over coco?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par izentrop » 20/08/22, 13:51

Christophe schreef:En het vaccin dat 3 keer meer mensen onder de 20 doodt... heb je het over coco?
Ben je serieus ? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par GuyGadeboisTheBack » 20/08/22, 14:58

izentrop schreef:
Christophe schreef:En het vaccin dat 3 keer meer mensen onder de 20 doodt... heb je het over coco?
Ben je serieus ? : Mrgreen:

Je weet hoe om te lezen? :schok:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par Christophe » 20/08/22, 23:00

GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef:
Christophe schreef:En het vaccin dat 3 keer meer mensen onder de 20 doodt... heb je het over coco?
Ben je serieus ? : Mrgreen:

Je weet hoe om te lezen? :schok:


Duidelijk niet...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par izentrop » 21/08/22, 00:25

Je ziet de dingen ondersteboven... Het vaccin redt levens...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14965
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4363

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par GuyGadeboisTheBack » 21/08/22, 00:34

Je huilt echt, Izy. :(
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Covid19 en long covid: mogelijke gevolgen voor het organisme (zelfs "milde" gevallen)




par izentrop » 26/12/22, 23:13

De onderzoekers ontdekten dat herpesvirussen zoals Epstein-Barr, een van de aanjagers van monotherapie, circuleerden bij niet-gevaccineerde patiënten die COVID hadden opgelopen. Bij patiënten met chronisch vermoeidheidssyndroom waren de antilichaamreacties sterker, wat wijst op een immuunsysteem dat worstelt om hardnekkige virussen te bestrijden.

Deze niet-COVID-pathogenen zijn aangewezen als waarschijnlijke boosdoeners van het chronisch vermoeidheidssyndroom, ook bekend als myalgische encefalomyelitis. De vage toestand zonder duidelijke oorzaak leidt tot symptomen zoals vermoeidheid, hersenmist, duizeligheid onderweg en niet-verkwikkende slaap.

Symptomen van veel langdurige COVID-patiënten kunnen worden omschreven als chronisch vermoeidheidssyndroom, zeggen experts. Onderzoekers in de studie van oktober veronderstelden dat COVID soms leidt tot onderdrukking van het immuunsysteem, waardoor latente virussen die door COVID-stress zijn gereactiveerd, kunnen recirculeren - virussen die verband houden met symptomen die vaak voorkomen bij het COVID-XNUMX-syndroom, chronische vermoeidheid en langdurige COVID.

Dus, "lange COVID" is bij sommigen misschien geen geheel nieuwe entiteit, maar een andere postvirale ziekte - zoals die bij sommige patiënten na ebola, de oorspronkelijke SARS van 2003-2004 en andere infecties - die het syndroom van chronische vermoeidheid overlapt.

Zoals de Amerikaanse infectieziekte-expert Dr. Anthony Fauci in 2020 zei, zou lange COVID "heel goed een postviraal syndroom kunnen zijn dat verband houdt met COVID-19".
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten