Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par izentrop » 29/04/20, 02:58

GuyGadebois schreef:
En er is sprake van heropening van scholen op 11 mei?
er zijn geen dodelijke gevallen geregistreerd. Zelfs niet in Engeland, in tegenstelling tot wat eerder was aangekondigd na een interview met minister van Volksgezondheid Matt Hancock.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par GuyGadebois » 29/04/20, 11:16

Ik heb niet gelezen (noch geschreven) dat er dodelijke gevallen waren (het is een kans), maar ik las overal dat het ernstige gevallen waren. Maar als je je volgens Izy geen zorgen hoeft te maken, is alles in orde.
https://www.bfmtv.com/sante/covid-19-de ... 03636.html

Covid-19: hartfalen vastgesteld bij kinderen
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par Christophe » 29/04/20, 15:17

Hij mag geen jonge kinderen meer hebben... maar een hartaanval op 12-jarige leeftijd is zeker niets voor izy de barbaar...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par GuyGadebois » 29/04/20, 18:25

Christophe schreef:Hij mag geen jonge kinderen meer hebben... maar een hartaanval op 12-jarige leeftijd is zeker niets voor izy de barbaar...

Voor Izy en ABC zijn we slechts cijfers, cijfers, statistieken. Allemaal hetzelfde, allemaal gelijk bij ziekte, allemaal in de "databank". Neuropaten (ja, maar uit Tanzania). : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par Christophe » 02/05/20, 18:21

Beter en beter ... :schok: :schok: :schok: als het wordt bevestigd? Gelukkig blijft het licht om anekdotisch te zien....???


Covid-19 veroorzaakt een beroerte bij mensen onder de 50?

Gevallen van een beroerte zouden zich beginnen voor te doen bij jonge patiënten (30-50 jaar oud) met Covid-19. Een risico dat vooral op de formulieren wordt vermeld asymptomatisch van dit coronavirus


De Covid-19 heeft de trieste kracht om verschillende organen aan te tasten. De longen, de nieren, het hart, het darmstelsel... en de hersenen.

Het meest gemelde neurologische symptoom is verlies van smaak en reuk.

Maar neurologen beginnen een ander fenomeen te melden: de mogelijke correlatie tussen een Covid-19-infectie en het optreden van een beroerte.

Zo rapporteerde Dr. Benoît Guillon, neuroloog die verantwoordelijk is voor de neurovasculaire afdeling van het Universitair Ziekenhuis van Nantes, op 22 april een lichte toename van het aantal gevallen van een beroerte bij de jonge bevolking, "zonder een duidelijke oorzaak, zonder een direct verband met Covid-19 te kunnen bevestigen", gezien "het gebrek aan inzicht achteraf in deze incidentie".

Maar de lijnen gaan snel in de wereld van Covid-19. Tegenwoordig blijven gevallen zeker zeldzaam in Frankrijk. Maar uit voorzorg “wordt de waarschuwing gegeven door vasculaire neurologen”, beschrijft dr. Guillon.

“Jonge patiënten die positief zijn voor Covid-19, zonder risicofactor*, lijken atypische beelden te vertonen met trombose, relatief diffuse arteriële occlusies, vrij ongebruikelijk. Belangrijk is dat “deze patiënten in sommige gevallen weinig of geen symptomen van Covid-19 vertonen”.

“Snijd de ketens van besmetting door”

Maar hoe het uit te leggen? “Ofwel asymptomatische patiënten melden deze beroerte terwijl de Covid-19 al is geëvolueerd. Of deze ernstige neurologische complicatie vormt een toegangspoort tot de ziekte”, voor deze jonge bevolking die geen last heeft van hoesten, hoofdpijn of ademhalingsproblemen.

In ieder geval moet rekening worden gehouden met het risico op een beroerte "om het coronavirus zo snel mogelijk op te sporen en de besmettingsketens te kunnen doorsnijden".

Slagen thuis

Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan onthulde de Washington Post op 25 april dezelfde neurologische ongelukken in New York bij patiënten van 30 tot 50 jaar.

En op 28 april ondersteunt een studie, of beter gezegd een case study, gepubliceerd in het New England Journal of Medicine (NEJM) dit fenomeen.

Het team van Dr. Thomas J. Oxley** beschrijft 5 gevallen van een beroerte die zich tussen 23 maart en 7 april thuis voordeden bij jongeren van respectievelijk 33, 37, 39, 44 en 49 jaar***.

Ze waren allemaal positief voor Covid-19. Een van hen is overleden, een is aan het revalideren, twee liggen nog in het ziekenhuis en alleen de 33-jarige patiënt kan nu nog praten.

De laatste leed de week voor haar ziekenhuisopname aan episodes van hoesten, hoofdpijn en koude rillingen.

Volgens de onderzoeker waren “Covid-19-patiënten die een beroerte meldden gemiddeld 15 jaar jonger dan de beroerte die werd vastgesteld bij niet-Covid-19-patiënten”.

Tot slot: "het aantal jonge mensen dat is opgenomen op de spoedeisende hulp vanwege cerebrale bloedstollingsstoornissen is in 3 weken verdubbeld in het Mount Sinai Hospital (New York)", voegt Dr. Mocco toe, die ook deelneemt aan het werk dat in de NEJM is gepubliceerd. En dit “ondanks een afname van de spoedeisende hulp”.

Welke oorsprong kunnen we vanuit fysiologisch oogpunt toeschrijven aan deze complicaties? “Covid-19 zou de vorming van bloedstolsels kunnen bevorderen. » Hebben we gegevens over het risico op een beroerte in verband met andere vormen van coronavirus?

Ja, "in 2004 veroorzaakte SARS-CoV-1 in Singapore beroertes", beschrijft dr. Oxley. "In 2012, in het Midden-Oosten, werden tijdens de MERS-CoV-epidemie tabellen met hersenbeschadigingen beschreven, met hetzelfde uiterlijk als die gerapporteerd voor Covid-19", legt dr. Guillon van het Universitair Ziekenhuis van Nantes uit.

En daarna?

Met betrekking tot Covid-19 moeten “andere studies worden uitgevoerd”, ondersteunt dr. Oxley.

Tot op heden "lijkt het mij te vroeg om te denken dat deze beroertes bij jonge mensen, die nog steeds zeer zelden voorkomen, verband houden met Covid-19", zegt dr. Caroline Arquizan, hoofd van de neurovasculaire eenheid van het Universitair Ziekenhuis van Montpellier.

“De studie gepubliceerd in de NEJM omvat slechts 5 gevallen van een beroerte, het is niet representatief. “Is het risico dat we vandaag alles op de rug van de Covid-19 zetten? “Het kan zijn dat sommige publicaties inderdaad te snel gaan. »

“We zagen een afname van het aantal beroertes in de maanden maart en begin april. En vandaag hebben we het over een toename van beroertes bij jongeren zonder dat dit sluitend is. »

Om het een en ander te verduidelijken: “we gaan een nationale studie lanceren waarin de opnamecijfers voor beroerte enerzijds en cardiovasculaire ongevallen anderzijds worden vergeleken tussen de cijfers van de epidemische fase van Covid-19 en die van vorig jaar in dezelfde periode.

Gegevens (incidentie, type beroerte en hartinfarct, leeftijd, toegang tot behandeling, enz.) zullen worden verzameld in de 13 regio's van Frankrijk, binnen neurovasculaire afdelingen en cardiologische intensive care-afdelingen.



https://www.estrepublicain.fr/magazine- ... -de-50-ans
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par Obamot » 27/06/20, 23:30

Sinds het begin van het jaar heb ik kleine milde symptomen die zich herhalen, verdwijnen en dan onverwachts weer verschijnen... Ik heb een zeer goede immuniteit die ik al jaren volg (biocheck, enz.) fietsen, biologisch eten, enz..
Ik kom regelmatig in medische kringen en ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik weet niet eens of ik in contact ben geweest met deze SARS, ik heb nooit de behoefte gehad om me te laten testen... Ik heb nooit griep gehad (minstens 20 jaar). En ik ben niet de enige, niets wetenschappelijks, alleen mijn fysiologische gevoel dat me de indruk geeft dat er “iets ongewoons aan de hand is”.

Dus ik heb het gevoel dat dit kwaadaardig is en nog een tijdje zal duren, en dat dit niet het moment is om de preventie op te geven.

Het kan met zekerheid onze stofwisseling op vele niveaus in de war brengen, het spectrum van zwakke punten is vrij breed (en samengebracht in "comorbiditeit", een term die vrij praktisch is om niet te nat te worden....)

We zouden onze zwakke punten met betrekking tot SARS-cov-2 moeten opsommen, maar het is vrij lang.
Dernière édition par Obamot de 27 / 06 / 20, 23: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par GuyGadebois » 27/06/20, 23:35

Obamot schreef:We zouden onze zwakke punten met betrekking tot SARS-cov-2 moeten opsommen, maar het is vrij lang.

Laat u vooral testen, want "hoe sneller we het ontdekken, hoe sneller we ervan herstellen", als ik het zo mag zeggen.
Dernière édition par GuyGadebois de 27 / 06 / 20, 23: 36, 1 keer bewerkt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par Obamot » 27/06/20, 23:36

GuyGadebois schreef:
Obamot schreef:We zouden onze zwakke punten met betrekking tot SARS-cov-2 moeten opsommen, maar het is vrij lang.

Je moet je vooral laten testen, als ik het zo mag zeggen.


Ja, oké, zal ik doen, dank je. Maar dat geldt ook voor de igG's.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Covid-19, niet-respiratoire medische effecten ...




par Christophe » 15/07/20, 17:03

Steeds beter:
COVID-19: autopsies onthullen bloedstolsels in "bijna alle organen"

Een nieuwe studie van autopsies uitgevoerd op patiënten die stierven aan COVID-19, veroorzaakt door het nieuwe coronavirus (SARS-CoV-2), heeft aangetoond dat de ziekte vorming van bloedstolsels in "bijna elk orgaan" van het lichaam. Autopsies uitgevoerd op overleden mensen helpen artsen te begrijpen hoe de ziekte het lichaam beïnvloedt.

Studies die zijn uitgevoerd op autopsies van patiënten met COVID-19 hebben aangetoond dat bloedstolsels als gevolg van de ziekte niet alleen in de longen aanwezig zijn, maar ook in "bijna elk orgaan", zegt Amy Rapkiewicz, patholoog aan de New York University en voorzitter van de pathologieafdeling van NYU Langone Medical Center. Dat laatste heeft ook noemde de nieuwe bevindingen, die zijn team vorige maand publiceerde in de Lancet Journal's EClinicalMedicine, "dramatisch".

Toen het virus voor het eerst werd ontdekt, dachten artsen dat COVID-19 een luchtwegaandoening was die lijkt op virale longontsteking, maar hebben sindsdien vernomen dat het virus (onder andere) bloedstolsels kan veroorzaken. Deze kunnen op hun beurt leiden tot ernstigere problemen zoals beroertes, nierfalen, hartontsteking en complicaties van het immuunsysteem.

Merk op dat zich buitensporige bloedstolsels kunnen vormen in de grote bloedvaten, evenals in de longen, het hart, de hersenen en de huid. Deze nieuwe studie werpt echter licht op het feit dat deze stolsels ook kleine bloedvaten kunnen aantasten. "Dit is een dramatische bevinding, want hoewel we het in de longen verwachtten, vonden we het ook in bijna elk orgaan dat we tijdens ons autopsieonderzoek onderzochten," zei Rapkiewicz.

De studie van autopsies toonde ook het opmerkelijke uiterlijk aan van grote beenmergcellen, megakaryocyten genaamd (letterlijk een gigantische cel met een diameter van ongeveer 50 tot 100 µm). Namelijk, deze cellen "circuleren meestal niet buiten de botten en longen", zei Rapkiewicz. “We vonden ze in het hart en de nieren, de lever en andere organen. Met name in het hart produceren megakaryocyten bloedplaatjes, die nauw betrokken zijn bij de bloedstolling, "voegde Rapkiewicz toe.

Wat de toekomst betreft, willen de onderzoekers hun onderzoek voortzetten om het verband tussen grote beenmergcellen en de coagulatie van kleine bloedvaten te bepalen. Volgens Rapkiewicz is een van de "mogelijke kansen" dat pathologen de mogelijkheid hebben om de organen van veel COVID-19-slachtoffers te onderzoeken en deze lopende ziekteprocessen te onderzoeken. Rapkiewicz merkte ook op dat deze mogelijkheid niet echt beschikbaar was met de H1N1 of de SARS-uitbraak in 2003.


https://trustmyscience.com/covid-19-aut ... nes-corps/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 273-gasten