Meningen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par GuyGadeboisTheBack » 20/10/21, 02:09

ABC2019 schreef:.... Ik ben daar gewoon robob : Mrgreen:

Sorry maar nee, hij kan rekenen, en ook met de juiste cijfers!!! 8)
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par ABC2019 » 20/10/21, 09:54

Remundo schreef:de verstorende factor is simpel en enorm: het zijn helemaal niet dezelfde varianten tussen nu en de eerste golf.

:pijl: de vergelijking van de cijfers laat ons daarom niet toe om absoluut iets te concluderen over de effectiviteit van de huidige vaccins in termen van het terugdringen van de sterfte.

er zijn voor zover ik weet geen gegevens dat de dodelijkheid heel anders is voor de nieuwe variant, zie Rusland of West-Indië
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par Janic » 20/10/21, 11:50

abcon
er zijn bij mijn weten geen gegevens
aangezien je niet veel weet en de rest weigert te weten, vermoeden we dat je kennis meer dan gering is en met domme vergelijkingen!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Robob
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 900
Inschrijving: 12/04/13, 14:28
x 1235

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par Robob » 22/10/21, 10:56

sicetaitsimple schreef:Ja, het virus is inderdaad geëvolueerd. Anderzijds (bron DREES), van 20 tot 26/09::
"Tijdens deze week is het aantal opnames van niet-gevaccineerde patiënten op de intensive care afgenomen: het waren er 14 per 1 miljoen niet-gevaccineerde mensen vergeleken met 18 de week ervoor. Niet-gevaccineerde mensen vertegenwoordigen 77% van de opnames in kritieke zorg en 74% van de opnames in conventionele ziekenhuisopnames. (respectievelijk 78% en 74% vorige week), terwijl ze slechts 26% uitmaken van de totale inwonende bevolking.

Daarnaast zijn er 10 sterfgevallen per 1 miljoen (11 de vorige week) niet-gevaccineerde mensen tegen 1 voor degenen die volledig zijn gevaccineerd (2 de vorige week). Er zijn dus ongeveer 8 keer meer sterfgevallen bij niet-gevaccineerde mensen dan bij volledig gevaccineerde mensen met een vergelijkbare populatieomvang in de beschouwde periode.

Ik heb nog zoveel moeite met de uitslag van de DREES:
1- ze geven hun cijfers niet alleen de resultaten.
2- Ze presenteren altijd hun resultaten om de figuren te verfraaien.
3- De vergelijking met onze Engelse buren gaat niet op:
Laatste Engelse punt:
https://assets.publishing.service.gov.u ... eek-42.pdf

totaal aantal opnames in post-COVID spoedeisende hulp (tabel kolom 2 pagina 14): 7392
Totaal novax onder deze inzendingen (kol 4): 2514
ziekenhuisopnames van 34% in Engeland vergeleken met 74% in Frankrijk volgens de DRES.

In Engeland daalde volgens hun cijfers de effectiviteit van het vaccin op de 70-79-jarigen tot 62% en de 80+ 50%. Zij vertegenwoordigen 40% van de ziekenhuizen,
Deze leeftijdsgroep is verantwoordelijk voor 76% van de sterfgevallen. Fullvax vertegenwoordigt 58.6 sterfgevallen per 100 wanneer Novax 000 is.
Of 1 overlijden van fullvax voor 3 van novax tegen 1 voor 10 in Frankrijk??
Deze statistieken sluiten ook 79 gedeeltelijk gevaccineerde sterfgevallen uit en 2 met onbekende status.

Let op de statistieken over positieve gevallen (pagina 13) waar alle categorieën behalve de jongeren onder de 30 laten een aantal positieve fullvaxen zien die groter zijn dan de novax per 100. Dit toont aan dat, ondanks het lage betrouwbaarheidsinterval, het vaccin de overdracht bevordert. Speciale vermelding voor 40-60-jarigen, waaruit blijkt dat óf het aantal gevaccineerde mensen óf de bevolkingsschattingen per leeftijdsgroep onjuist zijn, óf dat het vaccin een vreselijke verspreidingsvector is, of alle drie.

Dit laat vooral zien dat we statistieken alles kunnen laten zeggen.

Ik herinner me dat in Engeland de 80-plussers het zwaarst getroffen worden, met 1365 sterfgevallen. Van deze 1365 sterfgevallen zijn er 1175 fullvax, 37 hebben één dosis gekregen. Ze stierven allemaal hetzelfde. Vorig jaar waren er op hetzelfde moment minder sterfgevallen zonder vaccin.
1 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par ABC2019 » 22/10/21, 13:06

Robob schreef:Ik heb nog zoveel moeite met de uitslag van de DREES:
1- ze geven hun cijfers niet alleen de resultaten.
2- Ze presenteren altijd hun resultaten om de figuren te verfraaien.
3- De vergelijking met onze Engelse buren gaat niet op:
Laatste Engelse punt:
https://assets.publishing.service.gov.u ... eek-42.pdf

totaal aantal opnames in post-COVID spoedeisende hulp (tabel kolom 2 pagina 14): 7392
Totaal novax onder deze inzendingen (kol 4): 2514
ziekenhuisopnames van 34% in Engeland vergeleken met 74% in Frankrijk volgens de DRES.

In Engeland daalde volgens hun cijfers de effectiviteit van het vaccin op de 70-79-jarigen tot 62% en de 80+ 50%. Zij vertegenwoordigen 40% van de ziekenhuizen,
Deze leeftijdsgroep is verantwoordelijk voor 76% van de sterfgevallen. Fullvax vertegenwoordigt 58.6 sterfgevallen per 100 wanneer Novax 000 is.
Of 1 overlijden van fullvax voor 3 van novax tegen 1 voor 10 in Frankrijk??
Deze statistieken sluiten ook 79 gedeeltelijk gevaccineerde sterfgevallen uit en 2 met onbekende status.

Let op de statistieken over positieve gevallen (pagina 13) waar alle categorieën behalve de jongeren onder de 30 laten een aantal positieve fullvaxen zien die groter zijn dan de novax per 100. Dit toont aan dat, ondanks het lage betrouwbaarheidsinterval, het vaccin de overdracht bevordert. Speciale vermelding voor 40-60-jarigen, waaruit blijkt dat óf het aantal gevaccineerde mensen óf de bevolkingsschattingen per leeftijdsgroep onjuist zijn, óf dat het vaccin een vreselijke verspreidingsvector is, of alle drie.

Dit laat vooral zien dat we statistieken alles kunnen laten zeggen.

dit is ook wat ze zeggen op pagina 12. Ze waarschuwen dat de ruwe cijfers kunnen worden aangetast door talloze vooroordelen (in het bijzonder omdat de gevaccineerden niet willekeurig zijn in de populatie) en niet mogen worden gebruikt als basis voor het evalueren van de effectiviteit van vaccins. .. waar je toch haast mee hebt!
Ik herinner me dat in Engeland de 80-plussers het zwaarst getroffen worden, met 1365 sterfgevallen. Van deze 1365 sterfgevallen zijn er 1175 fullvax, 37 hebben één dosis gekregen. Ze stierven allemaal hetzelfde. Vorig jaar waren er op hetzelfde moment minder sterfgevallen zonder vaccin.

met een virus dat half zo besmettelijk is en met heel verschillende beschermende maatregelen, draaien we altijd in cirkels rond in dezelfde argumenten en dezelfde redeneerfouten die keer op keer worden herhaald...
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Robob
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 900
Inschrijving: 12/04/13, 14:28
x 1235

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par Robob » 22/10/21, 16:31

ABC2019 schreef:
Robob schreef:Ik herinner me dat in Engeland de 80-plussers het zwaarst getroffen worden, met 1365 sterfgevallen. Van deze 1365 sterfgevallen zijn er 1175 fullvax, 37 hebben één dosis gekregen. Ze stierven allemaal hetzelfde. Vorig jaar waren er op hetzelfde moment minder sterfgevallen zonder vaccin.

met een virus dat half zo besmettelijk is en met heel verschillende beschermende maatregelen, draaien we altijd in cirkels rond in dezelfde argumenten en dezelfde redeneerfouten die keer op keer worden herhaald...

Virussen dubbel zo besmettelijk: ook dat blijkt uit de statistieken : Mrgreen: . Ik denk dat het de vaccinatie is die meer gevallen veroorzaakt: overal te veel correlatie in deze zin.

Oké, laten we stoppen met rondjes draaien, gebaseerd op de huidige onderzoeken en gegevens:

Het vaccin beschermt tegen hospi en overlijden, we zullen zeggen dat de kans twee keer zo klein is als we de laatste Britse statistieken op de oude baseren. (En we vergeten dat Israëlische en Amerikaanse ziekenhuizen in september werden afgeschermd.)

Mijn mening: We kunnen mensen die risico lopen vaccineren, anderen op basis van hun persoonlijke keuze en eventueel het advies van hun arts.
Ben je het ermee eens of niet?

Het vaccin beschermt helemaal niet tegen besmetting. Zelfs als een gevaccineerd persoon half zo besmettelijk is als een niet-gevaccineerd persoon, wat geen enkel observationeel onderzoek aantoont, blijft hij besmettelijk en geen enkele informatiecampagne mag hem het gevoel geven dat dit niet het geval is.
Onze regering is daarom vogelvrij verklaard met haar verdomde pas en deze slechte advertenties.

Ben je het ermee eens of niet?

Véran zou moeten worden opgesloten wegens het opzettelijk in gevaar brengen van de levens van anderen wanneer hij zonder bewijs een niet-gevaccineerde verzorger aanwijst als schuldig aan het creëren van een cluster in een EHPAD. Het is op zijn minst laster, het is op zijn minst een ernstige stigmatisering van niet-gevaccineerden.

Ben je het ermee eens of niet?

Ik heb aangetoond dat er grote vertekeningen in de gegevens zitten: met name het aantal niet-gevaccineerde mensen die positief zijn, in het ziekenhuis zijn opgenomen of dood zijn, voor de landen die hun gegevens publiceren, is abnormaal hoog vergeleken met historische gegevens exclusief vaccinatie.

Je bent niet akkoord.

Ik heb dus veel twijfels over de werkelijke effectiviteit dynamische van het vaccin. De winter zal ons snel meer indicatie geven.

Ben je het ermee eens of niet?
3 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14823
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4302

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par GuyGadeboisTheBack » 22/10/21, 16:35

ABC2019 schreef:met een virus dat half zo besmettelijk is...

Tweemaal zoveel als Robob zegt, CRETIN! Half zo dodelijk, als je wilt, vandaar de belachelijke prestaties van deze pseudo-vaccins.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par ABC2019 » 22/10/21, 17:38

Robob schreef:
ABC2019 schreef:
Robob schreef:Ik herinner me dat in Engeland de 80-plussers het zwaarst getroffen worden, met 1365 sterfgevallen. Van deze 1365 sterfgevallen zijn er 1175 fullvax, 37 hebben één dosis gekregen. Ze stierven allemaal hetzelfde. Vorig jaar waren er op hetzelfde moment minder sterfgevallen zonder vaccin.

met een virus dat half zo besmettelijk is en met heel verschillende beschermende maatregelen, draaien we altijd in cirkels rond in dezelfde argumenten en dezelfde redeneerfouten die keer op keer worden herhaald...

Virussen dubbel zo besmettelijk: ook dat blijkt uit de statistieken : Mrgreen: . Ik denk dat het de vaccinatie is die meer gevallen veroorzaakt: overal te veel correlatie in deze zin.

het is gewoon het gebruikelijke kersenplukeffect: je kijkt alleen naar het uiteinde van de curve dat bij je past en vergeet degenen die de andere kant op gaan.

Alleen al in Frankrijk sinds juli heeft de gezondheidspas de vaccinaties een boost gegeven en is het aantal gevallen sinds augustus gedaald... : Roll:

Als je echt het effect van een factor wilt onderzoeken, moet je dat doen verder zijn alle dingen gelijk. Het is verre van voor de hand liggend, het vereist nauwgezetheid, en het is niet door naar twee curven te kijken dat je iets leert.

Oké, laten we stoppen met rondjes draaien, gebaseerd op de huidige onderzoeken en gegevens:

Het vaccin beschermt tegen hospi en overlijden, we zullen zeggen dat de kans twee keer zo klein is als we de laatste Britse statistieken op de oude baseren. (En we vergeten dat Israëlische en Amerikaanse ziekenhuizen in september werden afgeschermd.)

nee, 10 keer minder volgens goed uitgevoerde onderzoeken, die iets verder gaan dan kijken naar twee kolommen van een tabel.
Mijn mening: We kunnen mensen die risico lopen vaccineren, anderen op basis van hun persoonlijke keuze en eventueel het advies van hun arts.
Ben je het ermee eens of niet?

ja ik, ik ga ermee akkoord om de bedden te delen in verhouding tot de gevaccineerde mensen, met een dienst voor de gevaccineerde en gevaccineerde zorgverleners, en een dienst met niet-gevaccineerde en niet-gevaccineerde zorgverleners, die elk het werk zouden doen van de zorg voor degenen met wie zij het eens zijn, dus iedereen zou blij zijn!

Normaal gesproken zouden de niet-gevaccineerden moeten denken dat ze minder werk zullen hebben dan de anderen... 8)
Het vaccin beschermt helemaal niet tegen besmetting. Zelfs als een gevaccineerd persoon half zo besmettelijk is als een niet-gevaccineerd persoon, wat geen enkel observationeel onderzoek aantoont, blijft hij besmettelijk en geen enkele informatiecampagne mag hem het gevoel geven dat dit niet het geval is.
Onze regering is daarom vogelvrij verklaard met haar verdomde pas en deze slechte advertenties.

Ben je het ermee eens of niet?

helemaal niet mee eens, het is verkeerd om te zeggen dat het "helemaal niet" geen bescherming biedt. Het beschermt niet 100%, wat helemaal niet hetzelfde is. Maar het vermindert ongetwijfeld de besmetting. Momenteel leven we praktisch zoals in maart 2020, toen het virus zich razendsnel verspreidde en zich elke drie dagen verdubbelde, met een variant die half zo besmettelijk was. Maar we bevinden ons op een plateau bij een R dichtbij 3, terwijl deze 1 of 6 zou moeten zijn.

Ik weet niet hoe ik dit anders moet verklaren dan door het beschermende effect van vaccinatie.
Véran zou moeten worden opgesloten wegens het opzettelijk in gevaar brengen van de levens van anderen wanneer hij zonder bewijs een niet-gevaccineerde verzorger aanwijst als schuldig aan het creëren van een cluster in een EHPAD. Het is op zijn minst laster, het is op zijn minst een ernstige stigmatisering van niet-gevaccineerden.

Ben je het ermee eens of niet?

Ik ken dit verhaal niet, maar uw beschuldiging lijkt mij volkomen folkloristisch gezien de redenen: laster en het opzettelijk in gevaar brengen van de levens van anderen, het heeft er uiteraard niets mee te maken.

Aan de andere kant denk ik dat het passend zou zijn voor de duizenden verdraaide mensen die desinformatie over vaccins op internet hebben verspreid.

Ik heb aangetoond dat er grote vertekeningen in de gegevens zitten: met name het aantal niet-gevaccineerde mensen die positief zijn, in het ziekenhuis zijn opgenomen of dood zijn, voor de landen die hun gegevens publiceren, is abnormaal hoog vergeleken met historische gegevens exclusief vaccinatie.

Je bent niet akkoord.

Helemaal niet, uw argumenten hadden geen waarde, u baseerde zich op de historische piek waarop er voldoende redenen zijn om te begrijpen dat juist met vaccins de circulatie groter kan zijn.


Ik heb dus veel twijfels over de werkelijke effectiviteit dynamische van het vaccin. De winter zal ons snel meer indicatie geven.

Ben je het ermee eens of niet?

Ik hoef het niet eens of oneens te zijn met jouw twijfels; jij bent degene die ze heeft, niet ik! : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par ABC2019 » 22/10/21, 17:49

Robob schreef:
ABC2019 schreef:
Robob schreef:Ik herinner me dat in Engeland de 80-plussers het zwaarst getroffen worden, met 1365 sterfgevallen. Van deze 1365 sterfgevallen zijn er 1175 fullvax, 37 hebben één dosis gekregen. Ze stierven allemaal hetzelfde. Vorig jaar waren er op hetzelfde moment minder sterfgevallen zonder vaccin.

met een virus dat half zo besmettelijk is en met heel verschillende beschermende maatregelen, draaien we altijd in cirkels rond in dezelfde argumenten en dezelfde redeneerfouten die keer op keer worden herhaald...

Virussen dubbel zo besmettelijk: ook dat blijkt uit de statistieken : Mrgreen: . Ik denk dat het de vaccinatie is die meer gevallen veroorzaakt: overal te veel correlatie in deze zin.

oh ja over het “twee keer zo besmettelijk”; het argument gaat niet over het aantal gevallen, omdat ook hier de dynamiek van een hele reeks factoren afhangt. Het heeft betrekking op de snelheid van VERVANGING van de ene stam door de andere. Aangezien de andere factoren a priori op dezelfde manier werken voor alle stammen, is het alleen de besmettelijkheid die verklaart dat een stam de andere begint te overheersen. Het is de prevalentie, en niet het aantal besmettingen, dat het argument is.

En het heeft zich in alle landen van de wereld opgedrongen, gevaccineerd of niet gevaccineerd

https://www.futura-sciences.com/sante/a ... nel-93313/

(en helemaal niet minder dodelijk, integendeel)
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Adviezen over Covid-vaccins, immuniteit, bijwerkingen en immunologie




par Obamot » 22/10/21, 18:01

Jouw conclusies zijn echter alleen de jouwe...:
ABC2019 schreef:oh ja over het “twee keer zo besmettelijk”; het argument gaat niet over het aantal gevallen, omdat ook hier de dynamiek van een hele reeks factoren afhangt. Het heeft betrekking op de snelheid van VERVANGING van de ene stam door de andere. Aangezien de andere factoren a priori op dezelfde manier werken voor alle stammen, is het alleen de besmettelijkheid die verklaart dat een stam de andere begint te overheersen. Het is de prevalentie, en niet het aantal besmettingen, dat het argument is.
Ah ja, alleen hier zou het moeten gelden voor ALLES wat je tot nu toe hebt gepost DAT GOED IS VOOR DE AFVAL, aangezien je er nooit rekening mee hebt gehouden.

Hetzelfde geldt voor de PCR's, enz... Welnu, als je de argumenten van je tegenstanders gebruikt, is het normaal dat ze zich tegen je keren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten