Coronavirus: effectiviteit van soorten maskers en vervaardiging van een zelfgemaakt ademhalingsmasker

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Christophe » 05/04/20, 09:18

GuyGadebois schreef:Heb je erover nagedacht om een ​​vacuümzak te gebruiken als grondstof om een ​​masker te maken?


Waarom niet, maar moet met een slang hacken en het filterkatoen toevoegen ... een beetje ingewikkeld en omvangrijk denk ik ...

Persoonlijk ben ik dol op de eenvoudige, effectieve en beschikbare oplossing van koffiemaskers!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par gegyx » 05/04/20, 11:02

1 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Leo Maximus » 05/04/20, 12:30

U kunt een stoffen zak naaien zoals een kussensloop van 15 cm x 20 cm. Voorzie een doorgang voor de elastieken aan de korte zijden.

Binnenin plaatsen we een rechthoek van chirurgisch hydrofiel katoen van iets kleinere afmetingen (13 x 18). Gewoon katoen houdt al deeltjes> 20 micron tegen en chirurgische watten doen het beter (5 micron?). Het katoen kan snel worden verwisseld zonder iets los te maken. Het zakje is gemakkelijk wasbaar.

Er is ook speciaal PM 2.5 filterpapier voor airconditioners. Is het nu beschikbaar?

Wetende dat de briefdragers geen handschoenen of maskers dragen, strijk ik voor de gemoedsrust op de post. Een seconde op 100 °.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Leo Maximus » 05/04/20, 12:34

Christophe schreef:Persoonlijk ben ik dol op de eenvoudige, effectieve en beschikbare oplossing van koffiemaskers!

En er zijn verschillende maten!

Het filtert in 10 tot 15 micron volgens de technische instructies, het is niet slecht.

Het probleem zit hem in de randen, vooral bij de neus. Misschien is een stukje pleister de oplossing.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par GuyGadebois » 05/04/20, 12:56

Christophe schreef:
GuyGadebois schreef:Heb je erover nagedacht om een ​​vacuümzak te gebruiken als grondstof om een ​​masker te maken?


Waarom niet, maar moet met een slang hacken en het filterkatoen toevoegen ... een beetje ingewikkeld en omvangrijk denk ik ...

Persoonlijk ben ik dol op de eenvoudige, effectieve en beschikbare oplossing van koffiemaskers!

Ik heb HEPA * -zakken die een vierkant (dubbel) zijn van 30x30 cm. Het gezicht zonder het gat stelt u in staat om een ​​comfortabel masker te maken.

* Alle filters zijn getest voor een minimale filtratie van 99,97% op het niveau van 0,3 micron om te voldoen aan de HEPA-normen in strikte overeenstemming met de IEST-RP-CC-007-norm.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Pereyron
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/10/15, 12:03

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Pereyron » 05/04/20, 19:36

Wees voorzichtig! in stap 2 het desinfectiemiddel op de katoen aanbrengen is om VOS in te ademen voor degenen die het masker op hun neus zullen hebben.
Het is geen goed idee, geef de voorkeur aan het masker van het Grenoble University Hospital om jezelf te naaien.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Christophe » 07/04/20, 12:02

Vanmorgen 1ste regeneratiedesinfectie in de oven!

Mijn 2 zelfgemaakte maskers en 2 medische eenden FFP2:

20200406_184124.jpg
20200406_184124.jpg (138 KB) keer bekeken 3263


190 ° C hete lucht gedurende 20 minuten (je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn) !!

De FFP2 hield helemaal niet van deze warmtebehandeling ... Oeps !! :schok: :schok: :schok:

20200407_114712.jpg


: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Sommige sporen verschenen op de doe-het-maskers ...

De elastische banden daarentegen ... maar ze zijn ongetwijfeld kwetsbaarder ...

Volgende keer stel ik in op 100 ° C en 10 minuten!
0 x
Céline OLERON
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 13/06/07, 08:41
Plaats: IDF
x 1

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par Céline OLERON » 07/04/20, 18:56


een klein maskerpatroon voor de naaister.
0 x
Céline OLERON
Natuur Animator : Idee:
Courbevoie
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par gegyx » 09/04/20, 14:31

gisteren ben ik (natuurlijk) gaan winkelen in de supermarkt (heel dichtbij 100m).
Ik had het geluk gearresteerd te worden toen ik uit mijn straat kwam (?) Voor verificatie van het certificaat ... : Cheesy:
Ik moest de auto blokkeren en uitstappen, omdat het papier in de achterzak was gevouwen en met de handschoenen is het niet gemakkelijk ...
-Oke! (Terwijl alles op 1 helft A4 was gedrukt behalve de datum, tijd, handtekening en het vinkje van de reden.)
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om informatie te vragen, aangezien het parkeren op de baan niemand hinderde. waarin staat dat hij me op het moment van binnenkomst heeft gecontroleerd en dat als de races lang waren? (Mij kennende, proberend om de juiste vereiste producten te vinden (lol) die aanwezig zijn, duurt het in het slechtste geval 2 tot 3 uur).
Hij vertelt me ​​dat het met winkelen lastig is, in principe een uur, maar ..
-Ik heb gedurende 1 uur ergens gemarkeerd gezien?
Nog een vraag: ik heb de oven sinds de 3e dag van opsluiting laten breken. Ernaast staan ​​huishoudelijke apparaten, maar niets in de oven. Kan ik op 4 km naar de ander gaan?
-Dit kan worden bedacht in het geval van noodzaak (maar hij heeft me in dit geval geen formeel certificaat gegeven ...)
Ik gaf haar een steunkus / : Mrgreen:
**
In de winkel droeg ik mijn anorakhoed, handschoenen en standaard doe-het-zelf-masker (ben vies, omdat ik al voor zaagsel heb gebruikt ...)
Nou, na een tijdje besloot ik het op te tillen, terwijl ik niemand naast of vooraan had, omdat ik slecht ademde en voelde dat ik mijn ogen zou gaan draaien ...
Ik denk dat een neusbedekking de volgende keer zal werken ... Aangezien we waarschijnlijk al besmet zijn, gezien mijn verschillende bizarre ongemakken in december (wetende dat zonder vaccinatie, ik nooit griep gekregen.)

Op dezelfde manier hadden mijn schoonzoons bij mijn kinderen zorgen, het reukvermogen (smaak in de loop van een week per tele-uitzending), contact met een persoon, dichtbij, in het ziekenhuis opgenomen positief verklaard, of handels- en sportbijeenkomst (met koorts en griep begin maart een week).
Nu zie ik dat ze beperkt zijn tot gezinnen en kinderen, kleinkinderen en toekomstige kinderen, en voorlopig raak ik hout aan. Zouden ze immuun zijn?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13716
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Coronavirus: maak een ademhalingsmasker met wat je thuis hebt!




par izentrop » 09/04/20, 15:00

De eenvoudigste en vervult zijn rol zonder je rond te laten kijken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 337-gasten