Pandemic Coronavirus COVID-19: kaarten, statistieken, analyses en dagelijkse informatie

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par phil12 » 31/03/20, 18:39

Kom op, ik ga een samenvatting in Janic-stijl geven,

We weten dat wat ik wilde zeggen is dat iedereen heeft geleden, niet alleen de Indianen.

Vanaf de 95e eeuw hebben verschillende Europese landen een systeem ingevoerd voor statistische registratie van pokkengevallen en sterfgevallen als gevolg van pokken. In de 10e eeuw werd ongeveer 40% van de Franse bevolking getroffen door deze ziekte en stierf 90% eraan5. Dezelfde orde van grootte wordt gevonden in Engeland (10% van de sterfgevallen als gevolg van pokken is jonger dan 1 jaar), in Zweden (7% van de kinderen sterft elk jaar aan de pokken), in Rusland (38 op de XNUMX kinderen sterft aan de pokken) enz.XNUMX…

De pokken spaarden de koninklijke huizen niet en doodden onder meer koningin Mary II van Engeland (1694), keizer Jozef I van Oostenrijk (1711), koning Lodewijk I van Spanje (1724), prins Leopold van Anhalt-Köthen (1728), tsaar Peter II van Rusland (1730), koningin Ulrike-Éleonore van Zweden (1741), koning Lodewijk XV van Frankrijk (1774), die vorsten aanmoedigde om variatie te bevorderen38.
In Noord-Amerika arriveerden de pokken met de eerste Britse, Franse en Nederlandse kolonisten. Een eerste epidemie trof de kust van Massachusetts in 1617-1619, waarbij de Massachusetts-indianen werden gedecimeerd. De bevolkingsdichtheid was echter onvoldoende (zowel voor de indianen als voor de eerste kolonisten) om de pokken endemisch te laten blijven. Er waren lange perioden van uitstel (immuunpopulatie), afgewisseld met sterke epidemieën die de jongsten troffen, geboren na de laatste epidemie en tijdens de komst van nieuwe kolonisten. Epidemieën die ongeveer tien jaar duurden, troffen havens als Boston (1636, 1659, 1666, 1677, enz.), New York, Jamestown en Charleston45.

Omdat het verband tussen de gevallen die zich aan boord van schepen voordeden en deze havenepidemieën duidelijk was, werd het mogelijk de maatregel van quarantaines te rechtvaardigen, die in de 1647e eeuw wijdverspreider werd. De eerste quarantaine werd in XNUMX in Boston uitgevoerd als reactie op een waarschijnlijke epidemie van gele koorts. De maatregel werd vervolgens toegepast op de invoer van pokken.

De overgrote meerderheid van de in Amerika geboren kolonisten had een lage immuniteit vergeleken met de Britten. Voor veel jonge Amerikanen vormde studeren in Engeland een groot risico om pokken op te lopen. De oprichting van universiteiten in Noord-Amerika in de 45e eeuw houdt deels verband met de weigering dit risico te lopenXNUMX.

De interkoloniale oorlogen tussen de Fransen, de Engelsen en hun Indiase bondgenoten waren de aanleiding voor verschillende pokkenepidemieën (zie Pokken#Pokken als een middel voor biologische oorlogsvoering). Met de stedelijke groei in de 17e eeuw (Atlantische kust en oevers van de Saint Lawrence) kwamen de pokken frequenter en intenser voor. Tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog, toen de Engelsen Boston op 1777 maart XNUMX verlieten, beval George Washington dat "duizend mannen die al pokken hadden gehad" de stad zouden innemen.
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
pedrodelavega
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3798
Inschrijving: 09/03/13, 21:02
x 1321

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par pedrodelavega » 31/03/20, 18:45

GuyGadebois schreef:
pedrodelavega schreef:
Janic schreef:Ik verduidelijkte dat deze maatregelen zelfs onvoldoende waren, veel lager dan wat er tegen de pokken was gedaan.
Wat is er volgens jou nog meer gedaan tegen de pokken?
Gratis distributie van besmette dekens aan indianen?
Nee, dit is geen maatregel om de epidemie te bestrijden. (Maar om tegen de Indianen te vechten...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par GuyGadebois » 31/03/20, 18:47

pedrodelavega schreef:
GuyGadebois schreef:
pedrodelavega schreef:Wat is er volgens jou nog meer gedaan tegen de pokken?
Gratis distributie van besmette dekens aan indianen?
Nee, dit is geen maatregel om de epidemie te bestrijden. (Maar om tegen de Indianen te vechten...)

:schok: Bedankt, wat een fout! : Roll:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par GuyGadebois » 31/03/20, 18:49

phil12 schreef:We weten dat wat ik wilde zeggen is dat iedereen heeft geleden, niet alleen de Indianen...

Maar laat ze sterven, al deze kolonialistische indringers van mijn kont, het kan me niet schelen! :onheil:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par phil12 » 31/03/20, 18:56

Janic heeft gelijk mijn Guytou, je moet naar de lindeboom gaan, met je charentaises voor een herhaling van Drucker, dit alles wordt te moeilijk voor je kleine zelf, we houden van je, we willen niet dat je kwetsbare meloen dat doet klap in je gezicht!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par GuyGadebois » 31/03/20, 19:00

phil12 schreef:Janic heeft gelijk mijn Guytou, je moet naar de lindeboom gaan, met je charentaises voor een herhaling van Drucker, dit alles wordt te moeilijk voor je kleine zelf, we houden van je, we willen niet dat je kwetsbare meloen dat doet klap in je gezicht!

Tussen het per ongeluk oplopen van de pokken en de gedachte dat we dat zouden kunnen gebruiken om bevolkingsgroepen die thuis zijn te decimeren en die we met plezier uitmoorden, is er een kloof die je zichtbaar overbrugt zonder met je ogen te knipperen. Niet ik.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Ahmed » 31/03/20, 19:04

Het lijkt erop dat twee factoren een rol hebben gespeeld bij het extreem ‘effectief’ maken van deze ziekten bij het uitroeien van indianen. Aan de ene kant was de indianenbevolking genetisch gesproken behoorlijk homogeen, aangezien ze oorspronkelijk uit een vrij kleine menselijke groep kwam; aan de andere kant had geografische isolatie deze virussen en deze populatie niet met elkaar in contact gebracht, wat de co-evolutie van de twee levende organismen verhinderde.
In Europa zijn promiscuïteit en gebrek aan hygiëne (of dubieuze opvattingen in deze kwestie!) goede middelen voor verspreiding gebleken... Ondanks de duidelijke huidige vooruitgang blijven soortgelijke fouten bestaan ​​en soms zelfs toenemen, en dit is waar we moeten zoeken naar de echte oorzaken van pandemieën, zoals de huidige.
2 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par phil12 » 31/03/20, 19:08

Ten eerste heb je niet het hele artikel zoals gewoonlijk gelezen!
Als je sterk bent, denk en schrijf je voor mij!
Drie zijn je voorouders, de kolonialisten!
Vier Amerindianen wachtten niet tot de Europeanen elkaar zouden raken!
Vijf serieus huishouden je bent niet erg jong!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par Ahmed » 31/03/20, 19:11

De “vier” is een interessante redenering: het geweld van sommigen zou dus het geweld van anderen ophelderen, in een vals evenwicht van verantwoordelijkheden en zonder rekening te houden met de respectieve verhoudingen... Dat is toch geen zionistische retoriek?
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Coronavirus COVID-19, kaart van de epidemie in realtime




par phil12 » 31/03/20, 19:16

Ahmed schreef:De “vier” is een interessante redenering: het geweld van sommigen zou dus het geweld van anderen ophelderen, in een vals evenwicht van verantwoordelijkheden en zonder rekening te houden met de respectieve verhoudingen... Dat is toch geen zionistische retoriek?


Geen redenering een feit.
Het is waanzinnig wat het brein van een nerd produceert!
Waarom legt Ahmed een verband met de zionistische retoriek? Is dat een van je favoriete dingen? waarom niet zionistisch en Palestijns? want voor de Palestijnen is het slechts een probleem van technische middelen, geen idee aangezien het doel is om de Israëli's te vernietigen!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten