Resistentie van het Sars-COV2-virus: hoe het Covid-19-coronavirus te doden of te desinfecteren? Bevriezen of verbranden?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 18:47

Janic schreef:er blijven de afwisselende stoombaden en cryotherapie over, en het virus kan het alleen maar bijhouden! :x


Op voorwaarde dat de vorst het doodt...Ik heb de info nog niet gevonden...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par sicetaitsimple » 21/03/20, 18:47

Christophe schreef:Mijn vraag is niet onschuldig: het is zaterdagavond en ik heb net blikjes bier gekocht !! Als ik ze in de vriezer leg, wordt het mogelijke virus neergeschoten? : Mrgreen:


Is dit een ‘normaal’ bier?
Omdat als het vervalste alcohol is, sommigen die we probeerden, hadden ze problemen...

na de verspreiding van het coronavirus is er in de Iraanse samenleving een gerucht blijven hangen dat het drinken van alcohol degenen helpt die de ziekte hebben opgelopen.
Volgens Mohammad Javad Moradian, directeur van het noodhulpcentrum van Fars, had Covid-19 dertien levens geëist in de provincie.
Door het drinken van industriële alcohol waren in dezelfde periode 66 mensen om het leven gekomen, vertelde hij aan het Iraanse Studenten News Agency (ISNA).


https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... g-21730956
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 18:49

Niets over overlevingstemperaturen op de WHO-website

https://www.who.int/fr/emergencies/dise ... th-busters
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 18:52

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Mijn vraag is niet onschuldig: het is zaterdagavond en ik heb net blikjes bier gekocht !! Als ik ze in de vriezer leg, wordt het mogelijke virus neergeschoten? : Mrgreen:


Is dit een ‘normaal’ bier?
Omdat als het vervalste alcohol is, sommigen die we probeerden, hadden ze problemen...

na de verspreiding van het coronavirus is er in de Iraanse samenleving een gerucht blijven hangen dat het drinken van alcohol degenen helpt die de ziekte hebben opgelopen.
Volgens Mohammad Javad Moradian, directeur van het noodhulpcentrum van Fars, had Covid-19 dertien levens geëist in de provincie.
Door het drinken van industriële alcohol waren in dezelfde periode 66 mensen om het leven gekomen, vertelde hij aan het Iraanse Studenten News Agency (ISNA).


https://www.mirror.co.uk/news/world-new ... g-21730956


Nee, het is Nederlands op 7.2 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Ze liggen in de vriezer en ik heb dorst... : Cheesy:

Help !! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par GuyGadebois » 21/03/20, 18:55

Bent u bang dat uw blikjes vervuild raken? : Lol:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 18:57

Nou ja, je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn!

: Cheesy:

Nee, het is vooral om erachter te komen of corona bestand is tegen bevriezing... en uiteraard niet eenvoudig om de informatie te vinden...

Het Nature-onderzoek zegt hier helemaal niets over... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par GuyGadebois » 21/03/20, 18:59

Christophe schreef:Nee, het is vooral om erachter te komen of corona bestand is tegen bevriezing... en uiteraard niet eenvoudig om de informatie te vinden...

Het zou niet weerstaan... hydroalcoholische gel. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 19:01

Daarom kan ik het niet vinden!!!

Met al die klootzakken die speculeren over hun strontgel!!

Bon go in het engels
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par GuyGadebois » 21/03/20, 19:03

Christophe schreef:Bon go in het engels

Sorry, maar Bongo in Gabon. : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Bevriezen of verbranden van de Covid-19?




par Christophe » 21/03/20, 19:10

Oké, het werkt beter in het Engels:

https://www.who.int/docs/default-source ... 4802d089_2


Momenteel worden er onderzoeken uitgevoerd om de levensvatbaarheid en overlevingstijd van SARS-CoV-2 te evalueren. Over het algemeen zijn coronavirussen in bevroren toestand zeer stabiel, zo blijkt uit onderzoeken naar andere coronavirussen. die bij -20°C een overlevingsduur van maximaal twee jaar hebben laten zien. Uit onderzoek naar SARS-CoV en MERS-CoV blijkt dat deze virussen tot enkele dagen op verschillende oppervlakken kunnen blijven bestaan, afhankelijk van een combinatie van parameters zoals temperatuur, vochtigheid en licht. Bij koeltemperatuur (4°C) kan MERS-CoV bijvoorbeeld tot 72 uur levensvatbaar blijven. Uit actueel bewijsmateriaal over andere coronavirusstammen blijkt dat hoewel coronavirussen gedurende een bepaalde periode stabiel lijken te zijn bij lage en vriestemperaturen, voedselhygiëne en goede voedselveiligheidspraktijken de overdracht ervan via voedsel kunnen voorkomen. Specifiek, coronavirussen zijn thermolabiel, wat betekent dat ze gevoelig zijn voor normale kooktemperaturen (70°C). Daarom moet als algemene regel de consumptie van rauwe of onvoldoende verhitte dierlijke producten worden vermeden. Met rauw vlees, rauwe melk of rauwe dierlijke organen moet voorzichtig worden omgegaan om kruisbesmetting met ongekookt voedsel te voorkomen.


oké, dus coronavirussen zijn heel goed bestand tegen bevriezing...2 jaar bij -20°C!!! :schok: :schok: :schok: :schok:

Maar sterf bij 70°C...

Nou, ik haal mijn biertjes uit de vriezer!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 323-gasten