Bestudering van pesticiden en gezondheid

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Bestudering van pesticiden en gezondheid




par izentrop » 15/01/19, 12:47

Het pesticide is een woordkoffer geworden om de fytosanitaire producten uit te drukken die in de landbouw worden gebruikt, zelfs in organisch om plagen van gewassen te bestrijden. Het is interessant om te weten of de residuen een risico voor de gezondheid vormen.

Deze Amerikaanse studie van 1990 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC54831/ concludeert:
We berekenen dat 99,99% (in gewicht) van bestrijdingsmiddelen in het Amerikaanse dieet zijn chemische stoffen die planten produceren om zichzelf te verdedigen. Alleen 52 natuurlijke bestrijdingsmiddelen zijn getest in kankeronderzoek bij dieren bij hoge doses, en ongeveer de helft (27) zijn knaagdieren kankerverwekkende stoffen; 27 deze zijn aanwezig in veel gewone voedingsmiddelen. We concluderen dat de natuurlijke en synthetische chemicaliën zijn waarschijnlijk ook positief in dierlijke kankeronderzoek te zijn. We hebben ook concluderen dat bij lage doseringen van de meeste menselijke blootstelling, vergeleken gevaren van synthetische residuen van bestrijdingsmiddelen te verwaarlozen is.


Deze is nog recenter Verfijnde beoordeling en verkenning van het cumulatieve risico van blootstelling van de voeding aan residuen van bestrijdingsmiddelen in de Deense bevolking.
Deze studie ondersteunt verder bewijs dat de schadelijke gezondheidseffecten van chronische blootstelling aan residuen van bestrijdingsmiddelen in de Deense bevolking zeer onwaarschijnlijk zijn. De IH voor bestrijdingsmiddelen voor een Deense volwassene was vergelijkbaar met die van alcohol voor iemand die elke zeven jaar het equivalent van een glas wijn consumeert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par Did67 » 15/01/19, 13:46

Dat natuurlijke producten gezondheidseffecten kunnen hebben, is geen ontdekking.

De dodelijke effecten van sommige drankjes zijn sinds de prehistorie bekend. Het is niet alleen de dollekervel, zelfs als het bekend is. Evenals een aantal paddestoelen.

Colchicine is een van de krachtigste mutagenen.

Curare, een natuurlijke substantie, is een gewelddadig gif ...

Drie voorbeelden van radicale effecten onder duizenden, zonder twijfel!

De effecten in de ruimere zin zijn waarschijnlijk miljoenen stoffen. De digitaline, de kruidnagel, enz ...

Je hoeft geen onderzoek te doen om dergelijke truïsmen uit te voeren!

Maar u wilt laten zien wat synthetische pesticiden niet gevaarlijker zijn ??? Het hangt ervan af welke. En het hangt ervan af welke gevaren. Wat betreft de onderzoekers die aantonen ... ???? Een onderzoek dat laat zien hoe glyfosaatproeven vooringenomen zijn, wordt vandaag gepubliceerd!


Waarom zulke verschillen in kennis over de gevaren van glyfosaat? Het tijdschrift Environmental Sciences Europa gepubliceerd op Maandag 14 januari een studie van meer verhelderend over de redenen van het meningsverschil tussen het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek (IARC) en het Environmental Protection Agency de VS (EPA). De beroemde herbicide is genotoxische en "waarschijnlijk kankerverwekkend" voor de eerste ... en niemand van het aan de andere kant.
Lees ook Glyfosaat: meer dan veertig nieuwe klachten tegen het gebruik ervan

Voormalig professor aan de Washington State University, Charles Benbrook beperkt haar analyse tot genotoxiciteit, dat wil zeggen het vermogen van een stof om DNA, een van de mechanismen van carcinogenese beschadigen zeggen. De auteur heeft onderzocht en geclassificeerd honderden studies van de ene en de andere van de twee organisaties om hun expertise te dragen beschouwd. De inventaris toont voor de eerste keer in een gecodeerde wijze, de diepte van de kloof tussen de resultaten van onafhankelijke studies gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften en vertrouwelijke regelgeving testen, die door de fabrikanten aan de autoriteiten.

Bij de beoordeling van 2016, EPA beschouwd 52 genotoxiciteitstests uitgevoerd door fabrikanten op de zuivere glyfosaat en 52 onafhankelijke studies gepubliceerd in de wetenschappelijke literatuur, ook op de ongemengde werkzame stof. Een industriële tests of 2% van het corpus, aanduiding van genotoxiciteit van het product; alle anderen zijn negatief. Omgekeerd 67% van de gepubliceerde studies tonen genotoxiciteit controversieel molecuul.


in: https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html


Zeker de kans ???
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par izentrop » 15/01/19, 19:33

Did67 schreef:Je hoeft geen onderzoek te doen om dergelijke truïsmen uit te voeren!
De studies hebben betrekking op afgezette landbouw- en plantaardige producten. Over het algemeen vinden producenten het niet prettig om curare of colchicine te gebruiken en de geldende regelgeving te respecteren.
Wat voor de gezondheid van consumenten het meest wordt gevreesd, is https://www.economie.gouv.fr/dgccrf/con ... -lergot-et
Did67 schreef:Bij de beoordeling van 2016, EPA beschouwd 52 genotoxiciteitstests uitgevoerd door fabrikanten op de zuivere glyfosaat en 52 onafhankelijke studies gepubliceerd in de wetenschappelijke literatuur, ook op de ongemengde werkzame stof. Een industriële tests of 2% van het corpus, aanduiding van genotoxiciteit van het product; alle anderen zijn negatief. Omgekeerd 67% van de gepubliceerde studies tonen genotoxiciteit controversieel molecuul.

in: https://www.lemonde.fr/planete/article/ ... _3244.html
Ik merk dat de journalist Stéphane Foucart is http://alerte-environnement.fr/2018/04/ ... ologistes/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par Did67 » 15/01/19, 19:58

Dus hij zegt onzin ??? Dat is wat je impliceert ??? Wat een misdaad om dicht bij de ecologen te zijn!

Om de onzin van industriële studies te herhalen, dat zou deugdzaam zijn ??? Of te denken dat een industrieel, die een grote inzet op het spel heeft, een "onherstelbare" studie zal voortbrengen, heeft niets met naïviteit te maken ???

Ik moet bekennen dat ik de oorspronkelijke studie niet heb gezien. Maar ik ga je gelukkig maken, en bekijk dat, in het Engels in de tekst ... (als ik het op internet vind).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par izentrop » 15/01/19, 22:35

Ik heb de laatste EPA-bevindingen onder het onderwerp "glyfosaat" gezet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par Did67 » 16/01/19, 17:19

izentrop schreef:
Ik merk dat de journalist Stéphane Foucart is http://alerte-environnement.fr/2018/04/ ... ologistes/[/ Quote]

Niet doen !!!

Omdat dit type implicatie, vandaag heel gebruikelijk, me uit mijzelf haalt. Er wordt gesuggereerd dat Foucart dicht bij de ecologen staat, omdat wat hij schrijft geen waarde heeft.

Nu ben ik op zoek naar het originele artikel.

Hier is het: https://enveurope.springeropen.com/arti ... 018-0184-7

En voor degenen die Engels lezen, zegt dit artikel wat Foucart samenvatte. Dit laatste maakt zich daarom niet druk om de bewering die in dit overzicht wordt gepubliceerd. Hij doet zijn werk als journalist (laten we ecolo toegeven, hij zou het recht niet hebben?) En geeft getrouw informatie.

Als je deze informatie wilt aanvallen, val je het originele artikel aan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/01/19, 17:25

izentrop schreef:Ik heb de laatste EPA-bevindingen onder het onderwerp "glyfosaat" gezet.


Ik geef niets om de conclusies van de EPA.

Omdat het precies is waar we het over hebben, is het deze "merkwaardige" kans dat de studies waarop het is gebaseerd, die zijn van de industrie, die als bij toeval concluderen, op één uitzondering na, onschadelijk te zijn.

Hoewel het Bureau tegen kanker, rekening heeft gehouden met de meerderheid van de tests met een openbaar protocol, waarvan de publicatie wordt aangeboden aan leescomités, komt de tegenovergestelde conclusie.

Ik ben natuurlijk niet in staat om wetenschappelijk te beslissen.

Maar eerlijk gezegd, een dief die roept "ik ben het niet", ik weet het. En ik heb een zeer beperkt vertrouwen in zijn woord als hij wordt betrapt met zijn hand in de tas.

Het is heel jammer dat de staten - of Europa - niet langer de middelen hebben om openbaar onderzoek te financieren, onafhankelijk van de industrie. Het is zelfs een schandaal!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par izentrop » 16/01/19, 18:31

Did67 schreef:Hoewel het Bureau tegen kanker, rekening heeft gehouden met de meerderheid van de tests met een openbaar protocol, waarvan de publicatie wordt aangeboden aan leescomités, komt de tegenovergestelde conclusie.
Er is veel tegenstrijdige informatie hierover. Bovendien geëvalueerd zij een risico, geen gevaar, WHO niet hun conclusies aan te nemen en de beroemde belangenconflict Christopher Portier, ... uitvoerig gedocumenteerd onregelmatigheden in de betreffende onderwerp.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par Janic » 19/01/19, 08:52

De WHO neemt hun conclusies en de beroemde belangenconflicten van Christopher Portier niet over, ... breed gedocumenteerde onregelmatigheden in het betreffende onderwerp.
WHO omdat het in de financiële afhankelijkheid van de chemische lobbies, volgt alleen het nieuws en zijn gezondheid schandalen, maar voorafgaan ze niet zo lang geleden, om zijn sponsors niet te mishagen; In het begin waren zijn conclusies niet waarschijnlijk maar zeker. de beslissing van de rechtbank beëindigt het debat door dit product op Franse bodem te verbieden. Op dit moment is rechtvaardigheid onafhankelijk van lobby's en zelfs politieke autoriteiten ... op voorwaarde dat het lang duurt!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bestrijdingsmiddelen- en gezondheidsproblemen




par Exnihiloest » 12/03/19, 16:29

Janic schreef:.. de WHO, omdat het financieel afhankelijk is van de lobby's van de chemie ...


Ik vergat complottheorieën, nog een groot cliché van reactionair obscurantisme.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten