Winkelen: besmetting met CORONAVIRUS via handen en oppervlakken in winkels en bedrijven?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Ahmed » 24/08/20, 17:10

Ik veronderstel dat de clipping erg zwak is, net genoeg om de handvatten vast te houden als er geen sprake is van handmatige ondersteuning: het moet daarom heel gemakkelijk zijn om deze handvatten te verwijderen. Bij het verplaatsen van de trolley is het de druk van de handen van de gebruiker die de verbinding garandeert... Zo zou ik het ding voor ogen hebben gehad als ik dit ding had ontworpen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 24/08/20, 17:36

Ja...niet superpraktisch dus!

En dit lost op geen enkele manier het probleem van de keten op... wat u zeer terecht noemde!

Leclerc zal dus een kettingtang moeten pakken! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 586
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Peter » 24/08/20, 18:24

LOL, afneembare handvatten voor winkelwagentjes...
Maak de bar schoon met een doekje gedrenkt in alcohol van 70° (u kunt ook van de gelegenheid gebruik maken om de hele bovenkant van het winkelwagentje af te vegen, dat u onvermijdelijk zult aanraken), reinig uw handen met hydroalcoholische gel bij de ingang van de winkel en daarna zet het winkelwagentje weg en voila, die belachelijke handvatten zijn niet nodig.
0 x
stephgouv
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 347
Inschrijving: 18/10/19, 08:54
Plaats: Gouvy (B)
x 66

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par stephgouv » 25/08/20, 08:23

Oh ja??? en waar neem je de boodschappen mee??? tang?
Stel je voor: de klant voor mij heeft Covid, hij raakt een artikel aan en legt het terug in de plank.
Ik arriveer 20 seconden achter hem met mijn (brand?)kar versierd met afneembare handvatten en neem het item mee.
In dit geval zijn de handvatten nutteloos geweest! Integendeel, het hebben van handvatten zal voor sommige mensen de veiligheid vergroten, terwijl dat niet het geval is!
Vandaar mijn vragen over het nut ervan...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Ahmed » 25/08/20, 09:08

Steph, Ik denk dat je bedoelt:
...het hebben van de handvatten zal versterken het gevoel van veiligheid bij sommige mensen...

Eh ja! Het virus is slimmer dan dat (als we het zo mogen zeggen) en de handvatten zullen het niet tegenhouden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
stephgouv
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 347
Inschrijving: 18/10/19, 08:54
Plaats: Gouvy (B)
x 66

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par stephgouv » 25/08/20, 09:31

Ja, dat is het!
Ik heb het gevoel dat er een woord ontbreekt, toch? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 25/08/20, 09:42

Uw opmerking is vooral geldig in de versafdeling ... Aangezien het virus meer dan 15 dagen overleeft bij 4 ° C ...

Ik ben benieuwd naar de resultaten van besmettingsanalyses op “willekeurige” producten in supermarkten....

Van de duizenden covid-onderzoeken die al zijn uitgevoerd, geloof ik niet dat deze bestaat!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 25/08/20, 09:48

Ahmed schreef:Steph, Ik denk dat je bedoelt:
...het hebben van de handvatten zal versterken het gevoel van veiligheid bij sommige mensen...

Eh ja! Het virus is slimmer dan dat (als we het zo mogen zeggen) en de handvatten zullen het niet tegenhouden.


In dit geval is het een VALSE zekerheid... dus als de persoon denkt dat hij of zij beschermd is, bestaat er een risico op versoepeling... uiteindelijk is het nog erger...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par Christophe » 25/08/20, 09:56

Christophe schreef:Van de duizenden covid-onderzoeken die al zijn uitgevoerd, geloof ik niet dat deze bestaat!


Sommige "oude" algemene publieke artikelen hebben geprobeerd deze vraag te beantwoorden, maar zonder gebaseerd te zijn op studies...

https://www.7sur7.be/sante/faire-ses-ac ... s~a16cfcc1

Hoe zit het met uw goederen?

Er is geen bewijs dat het coronavirus via voedsel wordt overgedragen, en het koken ervan doodt het virus sowieso. Maar het kan zijn dat de verpakking door anderen is aangeraakt. Hoewel voedingsbedrijven beweren dat de verpakking geen bekende risico's met zich meebrengt, zijn er enkele voorzorgsmaatregelen die u kunt nemen:

- Was onverpakte verse producten grondig onder stromend water en laat ze drogen.

- Laat verpakte goederen 72 uur liggen voordat u ze gebruikt, of reinig de verpakking met water en zeep of verdund bleekmiddel.


https://www.quechoisir.org/actualite-co ... es-n77359/
Welke voorzorgsmaatregelen moet je nemen in de keuken?

Hoewel het BfR van mening is dat het risico op besmetting via voedsel laag is, voegt het BfR er voor degenen die niet gerustgesteld zijn aan toe dat “aangezien virussen gevoelig zijn voor hitte, het risico op infectie kan worden verminderd door voedsel op te warmen”. Door vier minuten koken op 63°C kan het risico op besmetting door 10 worden gedeeld, meldt ANSES. Kou lijkt daarentegen ineffectief: “de eerder bekende coronavirussen, SARS en MERS, […] kunnen in bevroren toestand, bij -000°C, twee jaar lang besmettelijk blijven”, waarschuwt de BfR. Ten slotte: om besmetting tussen leden van hetzelfde huishouden te voorkomen, hoewel het uiteraard absoluut noodzakelijk is om je handen te wassen voordat je gaat koken, is het steriliseren van je servies en bestek niet nodig, afwassen is voldoende: “Coronavirussen zijn gevoelige stoffen die vet oplossen, zoals alcohol of oppervlakteactieve stoffen in zepen en afwasmiddelen. […] Het is dus zeer waarschijnlijk dat deze stoffen het oppervlak van het virus beschadigen en inactief maken. Dit geldt met name als de vaat wordt gereinigd en gedroogd in een vaatwasser op 60°C of hoger”, verzekert de BfR.


Quechoisir heeft het tenminste gelezen het onderzoek naar de resistentie van het coronavirus...niet zoals onze geachte ministers (waar ze alleen maar doen alsof ze dom zijn??)!!

Een laatste, redelijk uitgebreid artikel: https://www.levif.be/actualite/sante/fa ... 69871.html
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Betreft: besmetting met CORONA VIRUS in winkels




par izentrop » 31/08/20, 14:40

Christophe schreef:Uw opmerking is vooral geldig in de versafdeling ... Aangezien het virus meer dan 15 dagen overleeft bij 4 ° C ...

Tussen 4 en 6 uur en 15 dagen moet er een enorme inflatie zijn geweest
https://www.franceculture.fr/sciences/l ... oronavirus

Straks in de verpakking, want hierboven droogt de kou uit de koelkast uit.
Op een zogenaamde inerte ondergrond, zoals een RVS bank, blijft het 4 tot 6 uur zitten, afhankelijk van de temperatuur; Hoe koeler en vochtiger het is, hoe langer het virus overleeft. Als u binnen 4 tot 6 uur een geïnfecteerd oppervlak aanraakt en vervolgens uw hand voor uw mond houdt, kunt u ziek worden.
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 242-gasten