Vervuiling in de woningen

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Vervuiling in de woningen




par Christophe » 26/03/08, 11:52

Ik vond deze afbeelding op de host, maar ik weet niet in welk onderwerp het werd geplaatst (dus geen idee van de Bron), dus ik heb het hier teruggezet omdat het vrij "voor de hand liggend" is:

Beeld

Topic gerelateerde: luchtvervuiling / planten-om-de-binnen-omgeving-lucht-t4592.html op te ruimen
0 x
chris06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 23/03/08, 09:45




par chris06 » 26/03/08, 14:34

Het is voldoende om 5 minuten per dag zijn accommodatie te ventileren om de lucht te vernieuwen.

Ook hier twijfel ik aan de hype die momenteel aan de binnenhuisvervuiling wordt gedaan.

Wat verstopt zich precies?

Een paar jaar geleden werden mensen aangemoedigd om hun huizen zo luchtdicht mogelijk te houden om warmteverlies te voorkomen en energie te besparen. We sloegen onze oren met de luchtvervuiling die buiten woedde en nu is het de vervuiling binnenshuis die het gevaarlijkst en grootste is!

Gewoon een beetje gezond verstand: vermijd wierook, luchtverfrissers, omdat de pschitts Me, ik niet mijn huis gebruikt, en bij het doen van huishoudelijk werk met producten belucht is het een kwestie van gemeenschappelijke richting.

In het tempo, waar gaan de dingen, zullen we ons snel vertellen dat het beter is om in het vuil te leven en niet langer het huishouden doen :schok:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 26/03/08, 15:45

chris06 schreef:Het is voldoende om 5 minuten per dag zijn accommodatie te ventileren om de lucht te vernieuwen.



5 minuten misschien, maar in 5 maal 1 minuut dan ...
De oplossing die mijn voorkeur heeft en die ik thuis heb is VMC: het ventileert constant, schimmel onbekend, weinig warmteverlies zelfs zonder wisselaar...
0 x
chris06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 23/03/08, 09:45




par chris06 » 26/03/08, 15:55

Chatham schreef:
chris06 schreef:Het is voldoende om 5 minuten per dag zijn accommodatie te ventileren om de lucht te vernieuwen.



5 minuten misschien, maar in 5 maal 1 minuut dan ...
De oplossing die mijn voorkeur heeft en die ik thuis heb is VMC: het ventileert constant, schimmel onbekend, weinig warmteverlies zelfs zonder wisselaar...


Ik heb ook VMC maar het belet me niet elke dag te luchten :D
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 26/03/08, 19:31

chris06 schreef:
Ik heb ook VMC maar het belet me niet elke dag te luchten :D


Gezien het debiet van mijn hygrogereguleerde VMC van 30 tot 60M3/h afhankelijk van de luchtvochtigheid (keuken en toiletten) in huis heeft het geen zin om te ventileren omdat de lucht in 2 tot 3 uur volledig ververst is...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 27/03/08, 16:34

Inderdaad, we horen nu veel meer over vervuiling binnenshuis.
Ik denk niet dat dit iets verbergt: het is simpelweg dat de nieuwe meubels/bekledingen giftige synthetische producten bevatten...

Ik weet niet of de VMC voldoende is om alle lucht te vernieuwen.
De koude lucht komt van boven en vervolgens naar beneden naar de bodem van de deur, die in het algemeen het tegenovergestelde is van de kamer.
=> het lijkt mij dat driehoeken "vervuild" blijven.
Thuis open ik elke dag de ramen van de kamers. De rest wanneer het mogelijk is.

Let op: Het ideaal zou zeker (voor de slaapkamers) zijn om 's avonds te ventileren, maar ik doe het' s ochtends zodat de zon deze kamers "gratis" verwarmt gedurende de dag, als de verwarming uit staat ...
Een compromis dat ik koos ... misschien niet het ideale ...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 27/03/08, 17:33

indy49 schreef:
Ik weet niet of de VMC voldoende is om alle lucht te vernieuwen.
De koude lucht komt van boven en vervolgens naar beneden naar de bodem van de deur, die in het algemeen het tegenovergestelde is van de kamer.
=> het lijkt mij dat driehoeken "vervuild" blijven.

Opmerking: het ideaal zou zeker (voor de kamers) zijn om de avond te ventileren


Oh ja: keukenluchtjes worden bijvoorbeeld in een paar uur in alle kamers geëlimineerd, dus ook de rest ... In mijn huis zijn de enige deuren die net worden ingedrukt maar niet gesloten, die van de slaapkamers, die niet nooit verwarmd (er is een "fleece" dekbed en daarvoor "dierlijke" warmte ... en slapen in een koude kamer verhardt en garandeert een diepe slaap), slaapkamerramen altijd open 's nachts, tenminste zolang als het vriest niet, als het nodig is om te sluiten vanwege de kou, ik de deur op een kier van 2 cm wat voldoende is om de lucht te verversen vanwege de luchtbeweging van de VMC ... Zodat het er zijn vervuilde "driehoeken", de binnenkomende lucht zou laminair moeten zijn en de binnenlucht helemaal stil, allemaal exact dezelfde temperatuur, wat onmogelijk is, dus er is inderdaad sprake van menging ...
Uiteraard moet de VMC de juiste afmetingen hebben om goed te kunnen werken. Ik heb al VMC's gezien die niet effectief zijn omdat ze te zwak zijn of met geblokkeerde luchtinlaten...
0 x
chris06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 23/03/08, 09:45




par chris06 » 27/03/08, 18:41

Nou ja, ik weet tenminste niet of je daarmee langer zult leven, maar het leven zal veel langer lijken : Lol:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 28/03/08, 09:30

Chatham schreef:Thuis zijn de enige deuren die gewoon ondersteund maar niet gesloten blijven die van de slaapkamers, die nooit verwarmd worden (daar is een "fleece" dekbed en "dieren" warmte voor ... en slapen in een koude kamer die verhardt en garandeert een diepe slaap), slaapkamerramen altijd 's nachts open, tenminste zolang het niet vriest,


Ik warm mijn zoon's eentje op ~ 18.5
Voor ons is een dekbed en 17 voldoende, maar er moet nog steeds een bed worden verwarmd.
Thuis moet het naar 10 gaan, toch?

Chatham schreef:Om vervuilde "driehoeken" te krijgen, zou de binnenkomende lucht laminair moeten zijn en de binnenlucht volledig stil, allemaal van strikt identieke temperatuur, wat onmogelijk is, dus er is inderdaad sprake van menging ...

Het is duidelijk dat de driehoeken waar ik het over had een beeld zijn, maar ik denk dat er nog steeds slecht vernieuwde plaatsen zijn.
Het mengen kan alleen gedaan worden door de wind (opengaande ramen) of door convectie. Maar ik ben er niet van overtuigd dat de convectie kan worden gedaan met slechts een klein druppeltje lucht veroorzaakt door een VMC.
Maar misschien heb je gelijk. Het is gewoon een intuïtie van mijn kant.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Re: Vervuiling in de woningen




par Capt_Maloche » 28/03/08, 09:47

Christophe schreef:Ik vond deze afbeelding op de host, maar ik weet niet in welk onderwerp het werd geplaatst (dus geen idee van de Bron), dus ik heb het hier teruggezet omdat het vrij "voor de hand liggend" is:


Het is op lucht-ionisatoren https://www.econologie.com/forums/ioniseurs- ... t5023.html grote nerd :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 511-gasten