Zoek gevonden 725 resultaten

par ENERC
23/06/21, 17:41
Forum : Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, serre ...
onderwerp: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor
antwoorden: 74
views: 14002

Re: Achter een gevecht dat eerlijk lijkt, bereiden het IPCC en zijn donoren een nachtmerrie voor ons voor

Nou nee Totophe, want in de toekomst, zoals het IPCC ons belooft, zullen we de lucht filteren, het water zuiveren, de oceanen ontzuren, het plankton voeden, stront in de atmosfeer brengen enz., enz... om onze "westerse manier van leven" te behouden. . ...Ik denk dat wetenschappers...
par ENERC
22/06/21, 17:53
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: ITER wanneer?
antwoorden: 146
views: 44044

Betreft: ITER wanneer?

Ik heb lang gedacht dat de tokamakroute een doodlopende weg is voor de productie van fusie-energie. je hebt een mooie badjas nodig en dat is niet eens effectief. Waarvoor ? omdat we niet de natuurlijke zwaartekracht van een ster hebben die het plasma opsluit en die een ideale omgeving is voor...
par ENERC
19/06/21, 19:19
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Groene waterstof van Air Liquide
antwoorden: 23
views: 10601

Re: Groene waterstof

Marokko wordt wereldleider op het gebied van waterstof. Het windpotentieel van Marokko is enorm nabij zeer dunbevolkte kusten (ten zuiden van Agadir). De zon schijnt elke dag van het jaar (behalve in het uiterste noorden van het koninkrijk). Het idee om waterstof te maken en per pijpleiding naar E...
par ENERC
18/06/21, 19:22
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!
antwoorden: 301
views: 72935

Re: Om de elektrische auto te doden ... en snel !!

Het liefst zou ik in Nevera rijden, maar voor € 2 miljoen kan dat niet! Je kent je geluk niet... De Tesla Model S-plaid is een auto die op onze wegen rijdt en veel goedkoper is. Screenshot 2021-06-18 om 19.17.44.png De "goedkope" versie van € 90 maakt de 000 compleet -0 in 100 seconden. ...
par ENERC
17/06/21, 19:27
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 379567

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Voor mij is het duidelijk dat noch het een noch het ander een ineenstorting simpelweg niet kan voorkomen vanwege de verschillende en uiteenlopende uitputtingen. Op zijn hoogtepunt zal de ineenstorting niet leuk zijn, en er valt ook niets te vieren. Het ineenstortingsdiscours is een weddenschap...
par ENERC
15/06/21, 12:05
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: Contraproductieve milieumaatregelen
antwoorden: 422
views: 65397

Re: contraproductieve milieumaatregelen

exnuhule aan de ene kant ligt de stemming zo dichtbij 51/49 dat we het geen voldoende representatieve democratische stemming kunnen noemen, omdat deze van weinig afhankelijk is. Dan kan een nieuwe stemming tegen de gifmengers uitslaan en dan zult u blij zijn met deze nieuwe democratische stemming. Als je tenslotte...
par ENERC
13/06/21, 19:36
Forum : Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, serre ...
onderwerp: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde
antwoorden: 2084
views: 282130

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde

We hebben ook warmterecords gebroken in Canada:
Beeld
Mijn tankbanden zijn aan het smelten :?
par ENERC
13/06/21, 19:20
Forum : New vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ...
onderwerp: De auto van de toekomst
antwoorden: 3202
views: 932503

Re: De auto van de toekomst

Zeker, maar in welke verhoudingen? Hier is het oppervlak van de sensoren bescheiden en is het voertuig (relatief) hebzuchtig... Ik zie het meer als regelmatig moeten worden opgeladen vanuit de sector, met de complicaties van regeneratie als bonus. Dit is wat een simulatie oplevert voor 1 m2 paneel...
par ENERC
11/06/21, 19:42
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: Vooruitgang in de strijd tegen het coronavirus
antwoorden: 2080
views: 255634

Re: Vooruitgang in de strijd tegen het coronavirus

GuyGadeboisLeRetour » 11/06/21, 13:09 Janic schreef: arf, arf! collectieve immuniteit is slechts een fantasie... Helemaal niet. Kudde-immuniteit ontstaat van nature. natuurlijk... hoewel! Maar ik dacht aan kunstmatige immuniteit door vaccinatie. Dit zal NOOIT gebeuren met SARS...
par ENERC
06/06/21, 20:00
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Windenergie: voor of tegen de wind?
antwoorden: 1206
views: 435892

Re: Wind: voor of tegen de wind?

Bekijk de herhaling op M6 van HBO Tsjernobyl (alleen afleveringen 3-5 staan ​​nog online). Goede film.
het relativeert de kosten van windenergie - financieel en humaan.

Zoek Geavanceerd zoeken