Zoek gevonden 1111 resultaten

par dede2002
05/01/23, 08:10
Forum : DIY en zelf-constructie: het bouwen of bevestig een self-install
onderwerp: Automatische herontsteking van een omvormer
antwoorden: 93
views: 5906

Re: Automatische herontsteking van een omvormer

izentrop schreef:...
Gerepareerd maar moet nagekeken worden : Wink:


Hoe het werkt.

Het probleem is dat het relais gaat verbruiken als de accu leeg is...
par dede2002
04/01/23, 20:41
Forum : DIY en zelf-constructie: het bouwen of bevestig een self-install
onderwerp: Automatische herontsteking van een omvormer
antwoorden: 93
views: 5906

Re: Automatische herontsteking van een omvormer

ik zag verkeerd...

Normaal gesproken schakelt het relais in bij de minimumdrempel en wordt geactiveerd wanneer de batterij is opgeladen.

s-l500.jpg
s-l500.jpg (46.13 KiB) 500 keer bekeken


In uw diagram wordt het relais geactiveerd bij de minimumdrempel en wordt ingeschakeld wanneer de batterij is opgeladen.
operatie is omgekeerd...?
par dede2002
04/01/23, 17:33
Forum : DIY en zelf-constructie: het bouwen of bevestig een self-install
onderwerp: Automatische herontsteking van een omvormer
antwoorden: 93
views: 5906

Re: Automatische herontsteking van een omvormer

De stroomonderbreker aan de uitgang van de omvormer is nutteloos... :) Het instellen van de uitschakel- en herstartdrempels is delicaat, omdat deze afhankelijk is van de verbruiksintensiteit en de interne weerstand van de batterij, hetzelfde geldt voor de belasting. Mijn mppt-regelaar schakelt bijvoorbeeld de uitgang niet opnieuw in...
par dede2002
01/01/23, 15:46
Forum : Laboratorium Econological: ervaringen voor econologic
onderwerp: Test van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen
antwoorden: 43
views: 4217

Re: Testen van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen

Hallo tlm en gelukkig nieuwjaar :mrgreen: Ik heb de dag voor mijn wasmachine gemeten met een nieuwe Chinese gadget. hij schommelt tussen 1.1 en 1.2 W, met 50mA stand-by LL11.JPG stand-byLL12.JPG Ik weet niet of de LL een defect heeft, of dat hij vals speelt, of dat de twee meetapparaten verkeerd zijn...? Uit nieuwsgierigheid heb ik...
par dede2002
28/12/22, 14:01
Forum : DIY en zelf-constructie: het bouwen of bevestig een self-install
onderwerp: Automatische herontsteking van een omvormer
antwoorden: 93
views: 5906

Re: Automatische herontsteking van een omvormer

Is het een goed idee om de tijd te willen doden? Het kan ons nog wel van pas komen :P Ik heb nog geen PV of dit soort lader, maar het lijkt me dat er ook een anti-diepontladingsdrempel is die ook storend dreigt te zijn, evenals de stroombegrenzing. Ik kan net zo goed live op drums gaan...
par dede2002
27/12/22, 17:15
Forum : DIY en zelf-constructie: het bouwen of bevestig een self-install
onderwerp: Automatische herontsteking van een omvormer
antwoorden: 93
views: 5906

Re: Automatische herontsteking van een omvormer

Hallo,
Mooi patroon :)
Om te werken, mag de omvormer niet snijden vóór de XH-M601-module, anders zal de module nooit snijden...
Hiervoor kan ook de verbruikersuitgang van de zonneregelaar worden gebruikt.
par dede2002
14/12/22, 09:50
Forum : Laboratorium Econological: ervaringen voor econologic
onderwerp: Test van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen
antwoorden: 43
views: 4217

Re: Testen van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen

Ik zal het zo snel mogelijk met andere meetinstrumenten proberen. Ik heb de PM231 verschillende keren vergeleken met andere meetapparatuur, en met de indicaties van de fabrikant (op de led-lampen staat de intensiteit aangegeven), klopte hij altijd. -------- Hier zijn de nieuwe gegevens: Ik heb ook...
par dede2002
13/12/22, 20:01
Forum : Laboratorium Econological: ervaringen voor econologic
onderwerp: Test van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen
antwoorden: 43
views: 4217

Re: Testen van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen

de dag voor mijn wasmachine die 40mA verbruikt voor 1.3W. (fp 0.13)... Hoe oud is het? https://commission.europa.eu/energy-climate-change-environment/standards-tools-and-labels/products-labelling-rules-and-requirements/energy-label-and-ecodesign/energy-efficient-products/ standby-modus-en-netwerk...
par dede2002
13/12/22, 17:43
Forum : Laboratorium Econological: ervaringen voor econologic
onderwerp: Test van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen
antwoorden: 43
views: 4217

Re: Testen van het minimale vermogen dat gemeten kan worden door verschillende wattmeter-aansluitingen

Het is altijd geruststellend als je ziet dat alle apparaten hetzelfde meten :) Ik denk dat door te proberen met andere consumenten (die in de test zijn allemaal "ohms"), zoals led-lampen, tl-buizen of andere moderne apparaten, de resultaten zullen wees anders. Java...

Zoek Geavanceerd zoeken