Zoek gevonden 681 resultaten

par Biobomb
26/02/22, 22:49
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

Winterradijs gezaaid eind september, makkelijk te kweken, Amerikaanse variëteit,... Het zou leuk zijn om de namen van de variëteiten te vermelden. In plaats van er een mysterie van te maken - misschien heb ik het mis, maar het lijkt erop dat je het geheim wilt houden ... [ALS dat het is, vind ik de "marai ...
par Biobomb
19/02/22, 22:33
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

Winterradijs gezaaid eind september, makkelijk te kweken, Amerikaanse variëteit, niets te maken met de Easter Rosé behalve de kleur, vrij goed bestand tegen kou en hun salade

DSC00940.JPG

DSC00941.JPG
par Biobomb
16/02/22, 13:57
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 299327

Re: Le Potager du Sloth: het boek

Didier, kun je ons alsjeblieft de naam geven van je toekomstige boek? We zullen het niet openbaar maken, dat beloven we.
par Biobomb
16/02/22, 13:53
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010614

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

vraagje voor 2 cent: ik maak mijn zaden klaar voor toekomstig zaaien en ik lees op de verpakking over basilicum: "bedek het zaad niet, ontkiem alleen in het licht". Ik ben een beetje verrast door deze aanbevelingen... En jij? Ik heb basilicum altijd in voren van 1 gezaaid.
par Biobomb
13/02/22, 00:05
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

DSC00934.JPG Onze escaroles presteren dit jaar veel beter in hun frame dan vorig jaar. Gemengd met Italiaanse salades en rucola vormen ze geweldige wintersalades. Ik zal binnenkort een tof maken van planten die laat zijn getransplanteerd en die de afgelopen tijd zeer goed weerstand hebben geboden...
par Biobomb
05/02/22, 23:40
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

Ik zeg het nog een keer: het is echt geen rocket science om deze wortels te cultiveren en er vervolgens witloof van te maken, weg van het licht. Wanneer we molratten effectief vangen!!! Voor mij zijn er in twee rijen, zonder te vallen, nauwelijks 3 of 4 wortels overgebleven! Ze zijn er dol op, saligots... Hier, in 2021...
par Biobomb
04/02/22, 20:57
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

Oh nee, dat kan niet, als je mijn man en mij uitnodigt, is er niet genoeg voor nog twee grote eters van dit gerecht. Nee, nee, nee :cheesy: (de mijne ging begin deze week naar de forcering, wordt vervolgd) helemaal mee eens, hier is het een "normaal" gerecht voor twee :mrgreen: 2 mooie andijvie, elk. ..
par Biobomb
04/02/22, 20:47
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Voles, de jacht in 2021 is begonnen
antwoorden: 178
views: 32290

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen

Deze molrat, een Pallas, werd betrapt voor zijn galerij terwijl hij zijn snijtanden op koolrabi aan het proberen was nadat hij frisée had aangevallen, terwijl al deze groenten in de maat waren. Deze beestjes houden vooral van kaaskorstjes boven elk ander aas.

DSC00931.JPG
par Biobomb
04/02/22, 20:34
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010614

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

PS: wacht niet langer; Ik heb de indruk dat dit jaar iedereen op deze rassen zal springen! Goede neus Didier. Ik heb een e-mail van ze ontvangen, ze zijn van bepaalde soorten niet op voorraad. Maar “iedereen” is een inbreker die veel van hun zaden heeft gestolen! D...
par Biobomb
28/01/22, 14:10
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Vitaminen voor de winter 2021
antwoorden: 558
views: 65919

Re: Vitaminen winter 2021

Wij behoren tot de kenners!!! Als tiener mocht ik in de zomer een heel erg verdund drankje drinken! Dit diende als siroop!!!! Siroop???? Valt dat niet onder misbruik? Ik herinner me dat het goed en verfrissend was. Verhouding: in een Duralex-glas, 1 cm wijn, de rest in water, deze laatste komt uit...

Zoek Geavanceerd zoeken