Zoek gevonden 684 resultaten

par Paul72
20/11/20, 13:42
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Ik begin met de cyclonen, waarover geen duidelijke consensus bestaat, maar over het algemeen, als de RC niet al te veel invloed lijkt te hebben op hun aantal (en zelfs hun vorming op lange termijn moeilijker zou kunnen maken), de cyclonen van maximale categorie lijkt meer te worden begunstigd door een differenti ...
par Paul72
19/11/20, 18:48
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Ik reageerde op Ex-nihilo voor wie de RC niet bestaat en dat er daarom geen gerelateerde gevolgen kunnen zijn ... Wat betreft cyclonen, zoals ik al zei is er nog geen consensus dat moet nog worden verduidelijkt. Zie hier bijvoorbeeld: https: //scholar.google.fr/scholar? Q = intensiteit + maximum + orkanen + rec ...
par Paul72
19/11/20, 18:19
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Complexer maar redelijk stevig gevestigd, de intensiverende mediterrane episodes (maar de mate van intensivering is moeilijk precies te voorspellen) https://meteofrance.com/le-changement-climatique/observer-le-changement-climatique/episodes -mediterraneens-et-change Ik twijfel er niet aan dat ...
par Paul72
19/11/20, 18:11
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Wat betreft bosbranden ook daar, geen geschil: verhoogd risico en intensiteit (frequentere megabranden) https://www.futura-sciences.com/planete/actualites/climatologie-rec chaudement-climatique- branden-vergelijkbaar-die-australië-zal vermenigvuldigen-73102 / Gevolg van ...
par Paul72
19/11/20, 18:04
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Ik begin met de cyclonen, waarover geen duidelijke consensus bestaat, maar over het algemeen, als de RC niet al te veel invloed lijkt te hebben op hun aantal (en zelfs hun vorming op lange termijn moeilijker zou kunnen maken), de cyclonen van maximale categorie lijkt meer te worden begunstigd door een differenti ...
par Paul72
19/11/20, 13:19
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4003431

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Een kleine vraag of liever een reflectie: de tomatenplanten zijn nu allemaal zwart, als ik ze daar laat en bedek met een laagje hooi, zal dat hem er niet van weerhouden er na de winter uien onder te planten? Meestal verscheur ik alles, spreid het uit in een rand van de moestuin en bedek het met ...
par Paul72
17/11/20, 19:23
Forum : humanitaire rampen, natuurlijke, klimatologische en industriële
onderwerp: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2
antwoorden: 3700
views: 382982

Re: De fabel van antropogene opwarming en de strijd tegen CO2

Welnu, het bewijst, zoals ik al zei, dat het zelfs bij gewelddadige verschijnselen die in extreme mate gewelddadiger worden, onjuist is. Uitzonderlijke weersverschijnselen komen niet vaker voor en zijn niet gewelddadiger dan in het verleden. Geen geschiedenis toont dit aan. Waar baseer je je op om dat te zeggen? ...
par Paul72
17/11/20, 19:19
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4003431

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Mollen zijn vleesetend, dus minder directe schade (predatie van groenten)! Maar inderdaad, ze "maken" planten of zaailingen los. En ... ze bereiden de galerijen voor op de molratten, want die zijn beter uitgerust met hun voorpoten getransformeerd in een soort kleine ...
par Paul72
17/11/20, 13:54
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4003431

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Iedereen heeft hier zijn eigen kruis, het zijn de mollen die zich midden in de moestuin nestelen: noodzakelijkerwijs in de velden met alle stenen is het minder gemakkelijk te graven en bovenal is er genoeg te eten onder het hooi !!!
Maar hun galerijen veroorzaken problemen onder zaailingen en aanplant ...
par Paul72
17/11/20, 13:38
Forum : Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, serre ...
onderwerp: De laatste cijfers en weersgevolgen van de opwarming van de aarde
antwoorden: 2109
views: 286117

Re: De laatste cijfers van opwarming van de aarde

OK, geen zorgen over het vertrouwen van wetenschappers. . Kunt u mij vertellen wat voor u deel uitmaakt van de wetenschappelijke consensus, en hoe we ervoor hebben gezorgd dat er consensus is? https://fr.wikipedia.org/wiki/Controverses_sur_le_r%C3%A9chauffement_climatique goed je bent daarom ac ...

Zoek Geavanceerd zoeken