Zoek gevonden 2214 resultaten

par phil59
30/03/24, 20:30
Forum : Duurzame energie: zonne-energie
onderwerp: Goed of slecht om de PV in de batterijen op te slaan?
antwoorden: 46
views: 7636

Re: Goed of slecht om PV op te slaan in batterijen?

Alles kan afhangen van het aantal kWp dat je hebt. Mijn situatie is veranderd, en met het tempo abonnement, waarmee ik al ruim €700,- per jaar op mijn rekening bespaar, sluit ik deze zomer zo'n 7 kWh herstelloodaccu aan, daar niet voor bedoeld, om zo'n 2-3 terug te geven kWh op rode dagen, wanneer...
par phil59
29/03/24, 22:09
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 317385

Re: Voors en tegens van elektrische auto's

In tegenstelling tot jou beheers ik geen enkel onderwerp:mrgreen: 200 km meer betekent simpelweg minder opladen voor een langere duur. Gisteren op de snelweg ging ik 100%, maar een trein grote Duitse auto's duwde me opzij. Ik moest een half uur later naar buiten, ik had geen...
par phil59
27/03/24, 21:54
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 317385

Re: Voors en tegens van elektrische auto's

Daar kan de 30% "deugdzame energie" gemakkelijk worden bereikt. Je hebt zoals gewoonlijk volkomen gelijk :mrgreen: Door mijn snelheid op 40 km/u te houden denk ik dat ik minstens 1200 km zal afleggen, daar had ik niet aan gedacht, dat kan niet Verzonnen worden. Stop met deze ongefundeerde ironische opmerkingen over een onderwerp dat...
par phil59
26/03/24, 23:17
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elke dag elektrisch rijden
antwoorden: 508
views: 46677

Re: Elke dag elektrisch rijden

Ik had moeite om mijn c zero naar de ct te schakelen vanwege de achterremmen die niet werkten... Maar ja, hij is ruim 10 jaar oud en 85000 km. Mijn ion uit 2012, 125 km, heeft dit niet gehad probleem, alleen de "gebarsten" banden moeten worden vervangen, zelfs als ze niet versleten zijn, en AB, opnieuw afstellen. Er was alleen norauto, tijdens de verandering...
par phil59
26/03/24, 23:03
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: De voors en tegens van elektrische auto's
antwoorden: 1043
views: 317385

Re: Voors en tegens van elektrische auto's

Tot slot een intelligente toespraak over de toekomst van de EV, ik vind het een erg leuk idee dat de fabrikant je met de auto de meest intelligente manier aanbiedt om hem op te laden. Ik heb 300 pk, je hebt het over een verhaal, afgezien van het af en toe doen van de quequé zie ik het nut niet van zoveel vermogen. I...
par phil59
24/03/24, 14:59
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elke dag elektrisch rijden
antwoorden: 508
views: 46677

Re: Elke dag elektrisch rijden

Verder eindelijk goed nieuws: deze week werd in alle media de komst aangekondigd van de CEO van het internationale autoverhuurbedrijf Hertz, die 100 Tesla's had gekocht. Het lijkt erop dat deze "batterijdozen" duur zijn in onderhoud... En dat veel...
par phil59
23/03/24, 16:26
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elke dag elektrisch rijden
antwoorden: 508
views: 46677

Re: Elke dag elektrisch rijden

Het probleem met de hybride is dat de winst in "vervuiling" over het algemeen niet hoog is in vergelijking met een thermische.

Met veel huidige EV’s is 500 km rijden gemakkelijk en zonder zorgen.
par phil59
22/03/24, 04:27
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elke dag elektrisch rijden
antwoorden: 508
views: 46677

Re: Elke dag elektrisch rijden

Een EV met 1000 km autonomie is voor volgend jaar! 0 naar 100 in 2 seconden, ook optie om dit in 1 seconde te doen, begrensd op 400 km/u! 200 kWh boordaccu. Nou, dat is allemaal goed, gewoon voor de lol. Ik ben er niet zeker van dat het met 12 punten op de licentie lukt. 1000 km autonomie, 10 m...
par phil59
21/03/24, 19:58
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: Onderwijs, onderwijs om wat te doen?
antwoorden: 22
views: 10625

Re: Onderwijs, Onderwijs wat doen?

We laten zien wat we willen, hoe we willen... We kunnen van alles een beetje interpreteren, vervormen... Je stelt computervragen bij de uitgang van een computerwinkel en de resultaten zullen behoorlijk goed zijn. Je stelt dezelfde vragen als medewerkers een mechanische werkplaats verlaten, en het zal minder saai zijn...
par phil59
13/03/24, 18:08
Forum : De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties
onderwerp: Guy VS Obamot, de zwakke schakels van forum, wie moet blijven?
antwoorden: 122
views: 4382

Re: Guy VS Obamot, de zwakke schakels van forum, wie moet blijven?

Er kan sprake zijn van ‘gezamenlijk gezag’.

In het slechtste geval is de ene week verboden, en de andere niet, en verandert elke week....

Zoek Geavanceerd zoeken