Zoek gevonden 102 resultaten

par Oom Buzz
19/07/21, 20:08
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 3984858

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik kan het mis hebben, maar het lijkt me dat ik ergens gelezen heb dat in het geval van urine-inname, het nodig was om te stoppen voordat de vruchtvorming plaatsvond? altijd een beetje ongerustheid met de urine, angst dat het gevolgen heeft voor de smaak van de groenten ... De opmerking is dat het mij heel relevant lijkt ... ...
par Oom Buzz
08/06/21, 11:03
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Een kleine "luchtbel" verandert niets, zolang er water op het niveau van de bol is ... Dus een lange staaf is meer Je hebt zo min mogelijk lucht nodig, want zoals lucht samendrukbaar is, neemt het volume toe en neemt af met de druk, plotseling kan de grond een hoeveelheid water opzuigen q ...
par Oom Buzz
08/06/21, 10:42
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Als je goed kijkt, zie je op de schaal van de y-as aan de linkerkant (mbar) dat de punten hetzelfde zijn, ongeacht de bodem, wat echter verandert is het bodemvochtgehalte in% op de schaalabcis. De waarden in mbar zijn hetzelfde op de 3 grondsoorten, de luchtvochtigheid is ...
par Oom Buzz
08/06/21, 09:24
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Maar ik begrijp het niet: als het circuit waterdicht is (en dat moet het zijn), is er noodzakelijkerwijs een balans tussen de kracht waarmee het water van de tensio naar de grond wordt gezogen en die waarmee het door de "weerstand" wordt vastgehouden van de mano Perfect strak en duurzaam bestaat niet...
par Oom Buzz
07/06/21, 19:55
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Je kunt het drenken van "wortelen" omleiden, de moeilijkheid is de dichtheid, want bij 700 mbar zuigt het hard en bestaat het risico dat de tensiometer leeg raakt. Ik heb wat gedaan om de haalbaarheid te valideren (het werkt), ik moet ze nu opnieuw bestuderen om ze betrouwbaarder te maken (op tijd vastgehouden), maar in ...
par Oom Buzz
06/06/21, 19:00
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Dit type sonde is eenmalig, onmiddellijke meting, u dompelt uw sonde onder, u leest een meting, u verwijdert uw sonde. Er is geen sprake van om het permanent in de grond te laten en een follow-up te hebben omdat de metalen delen zullen oxideren en gevoeligheid verliezen. Bovendien, op een "con ...
par Oom Buzz
31/05/21, 15:12
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Did67 schreef:Ik dacht eigenlijk dat, eenmaal bedraad / geprogrammeerd, het "draaide"! Vrij stabiel. Behalve natuurlijk overstroming, oxidatie, ontkoppeling ...


In theorie: ja... In de praktijk is er vaak een zandkorrel die in de tandwielen glijdt, zie de wet van Murphy...
par Oom Buzz
31/05/21, 15:08
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Wees echter voorzichtig met de opmerking van Didier, bij het sluiten van de tensiometer, als er geen of heel weinig lucht is, omdat het volume wordt verminderd als de dop / manometer opnieuw wordt vastgeschroefd, een keer genoeg geschroefd om waterdicht te zijn (eerst lekt het rond de draad), we eindigen com ...
par Oom Buzz
31/05/21, 10:58
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Als ik zeg "algemeen publiek" (tussen aanhalingstekens), betekent dit dat je inplugt en het werkt, zonder dat je de code hoeft in te checken waarom het niet werkt. Op dit moment plug ik thuis in, voer ik een paar opdrachtregels uit om de server te starten, en als er een probleem is, weet ik dat ...
par Oom Buzz
31/05/21, 09:55
Forum : Tuin: het modelleren, plant, tuin, vijvers en zwembaden
onderwerp: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor
antwoorden: 36
views: 14396

Re: Vochtmeter vs. bloeddrukmonitor

Als iemand wil "tweaken", ben ik bereid te betalen voor de uitrusting en dan de betrouwbaarheid te beoordelen. Ik ben bezig met het "kalibreren" van een pot met een aardbeienplant met weging en vergelijking met de spanningen van de tensiometer ... Het idee is om de curve te verkrijgen die de bodemvochtigheid (hoeveelheid water ...

Zoek Geavanceerd zoeken