Zoek gevonden 347 resultaten

par stephgouv
10/03/22, 07:47
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De Potager du Sloth: het boek
antwoorden: 1561
views: 295538

Re: Le Potager du Sloth: het boek

... mijn conferenties (met hun kleine dosis overdaad en provocatie die ik aanneem in de zin dat ik het met opzet doe om de kokospalm te schudden). Hierdoor kon ik mijn ogen openen en gaan nadenken. In mijn huis viel de kokosnoot snel en ontsproot in de grond. Over een paar jaar is de...
par stephgouv
04/10/21, 13:11
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De moestuin zonder moe te worden
antwoorden: 535
views: 119643

Re: De moestuin zonder moe te worden

Wie in mijn regio herfst zegt, zegt binnenkort kans op nachtvorst (momenteel is het twee keer gezakt naar zo'n 4°C). Gezien mijn beperkte beschikbaarheid in de moestuin tijdens de week, nam ik liever het voortouw en bracht de eerste golf pompoenen binnen (felrood uit Etampe en geel uit Parijs)...
par stephgouv
14/09/21, 12:52
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid
antwoorden: 289
views: 60441

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

... Ben verbaasd, want voor Petits Moineaux staat niet dat het gebruik ervan ook enten mogelijk maakt. Misschien ent hij niet, heeft hij geen zin om te enten of denkt hij zelfs dat "enten intensieve landbouw is"??? Daarom is de info voor hem niet interessant ??? Al zijn planten (ca...
par stephgouv
10/09/21, 23:02
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid
antwoorden: 289
views: 60441

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

Dit is wat er op a staat forum betreffende kleine mus: "(Lycopersicon pimpinellifolium): pimpernelblad, zoals vele soorten van het botanische type. Kleine besachtige vruchten van 10 tot 15 g aan een zeer krachtige plant die in vrijheid enkele m² op de grond kan uitlijnen of klimmen.. .
par stephgouv
10/09/21, 11:05
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid
antwoorden: 289
views: 60441

Re: Kleine moestuin 69 op weg naar luiheid

Ik weet niet of je de "Tomatoloog" kent of er ooit van hebt gehoord? Algemene site of verkoopsite Ik had een paar jaar geleden de gelegenheid (tijdens een vakantie in het zuiden) om hem te bezoeken en andere variëteiten tomaten te ontdekken dan die welke commercieel worden verkocht. ...
par stephgouv
02/09/21, 08:14
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Voles, de jacht in 2021 is begonnen
antwoorden: 178
views: 31282

Re: Voles, de jacht in 2021 is begonnen

De jacht van de dag. 2 prachtige exemplaren. Wat verrassend is, is de woelmuis die werd gevangen in een grote mepper die op de grond in de andijvie werd geplaatst. Het bewijs is dat ze hun galerijen verlaten om elders rond te dwalen. DSC03185.JPG Wat is het andere knaagdier? Muis? 2 keer achter elkaar dat ik trek...
par stephgouv
02/09/21, 08:12
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De moestuin zonder moe te worden
antwoorden: 535
views: 119643

Re: De moestuin zonder moe te worden

Did67 schreef:Shit, we tasten in het duister!

Geen zorgen, de uien zullen ook onder de 25cm hooi liggen. Alles zal in balans zijn. : Mrgreen:
par stephgouv
01/09/21, 14:15
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De moestuin zonder moe te worden
antwoorden: 535
views: 119643

Re: De moestuin zonder moe te worden

Bedankt voor deze verduidelijkingen!
Ik zal in 2022 voorzichtig zijn om mijn lijnen te maken op basis van de grootte van de bol (ik plaats er vaak honderd, dus niet te moeilijk om te sorteren) en het zal gemakkelijker zijn om degenen te zien die "vernaliseren" (als er vernalisatie is .. .)
par stephgouv
01/09/21, 10:45
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: De moestuin zonder moe te worden
antwoorden: 535
views: 119643

Re: De moestuin zonder moe te worden

De grootte van de geplante bol is ook van belang voor vernalisatie, toch?
Als de bol "klaar is om" of "begint" te ontkiemen, is de kans op vernalisatie groter dan bij een bol die nog "slaapt", aangezien het meer tijd nodig heeft om de 5-6 bladeren te maken.

Zoek Geavanceerd zoeken