Zoek gevonden 1202 resultaten

par chafoin zijn
18/04/20, 00:33
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Oké, bedankt allemaal voor jullie bijdragen over bamboe, braam, deze vezelachtige materialen die we min of meer gemakkelijk kunnen recupereren... Daarna komen we altijd terug op dezelfde tactiek: a) waarom zouden we er geen "pompen" van maken? atmosferische N", door peulvruchten te zaaien...
par chafoin zijn
16/04/20, 17:36
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo allemaal, sorry dat ik laf genoeg de forum al enige tijd. Ik zou een paar redenen hebben (verhuizen,...) maar dat maakt niet uit. Precies zoals ik ben verhuisd, ben ik op een nieuw terrein een beetje verwaarloosd. Het is speciaal dit jaar, maar ik ben van plan om door te gaan met de pot...
par chafoin zijn
14/01/20, 21:34
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Dit is wat Didier in een ander draadje over dit probleem had geschreven: Over een tijdje zul je een angst kunnen bevestigen of weerleggen: twee mensen hebben me verteld dat "er gras op het hooi is gegroeid" (dit heb ik nog nooit waargenomen ); Ik vermoed raaigras, dat heeft genoeg...
par chafoin zijn
24/12/19, 17:59
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

20191223_110251[1].jpg Naaldhouttakken braken door de storm. Na de kleinste takjes vol "bolletjes" te hebben afgesneden en opzij te hebben geknipt en in afwachting van de aanschaf van een molen, heb ik dit groenteafval (dus einde takje, ".. .
par chafoin zijn
23/12/19, 12:41
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

20191223_110251[1].jpg Naaldhouttakken braken door de storm. Nadat ik de kleinste takken vol "bolletjes" had geknipt en opzij had gezet, en in afwachting van de aanschaf van een versnipperaar, heb ik dit plantenafval (dus einde tak, &quo.. .
par chafoin zijn
23/12/19, 12:30
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Daar vond ik de passage van Odette: "glomaline heeft een levensduur van ongeveer 30 dagen" (na 2:15). Vandaar volgens haar de noodzaak om de onbebouwde grondruimte (tussen gewassen en tussen rijen) bijna constant te bedekken met levende planten zoals groenbemesters. Is het niet...
par chafoin zijn
22/12/19, 22:18
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik zoek, ik zoek... Nog steeds op glomaline, dit artikel: https://www.researchgate.net/publication/230879824_Glomalin_An_arbuscular_mycorrhiza_fungal_soil_protein spreekt (tabkleau 2) voor landbouwbodems, van glomalinegehalten van 0,32 tot 0,71, 0,3 g/kg grond. Dat is 0,7 tot XNUMX per duizend of...
par chafoin zijn
21/12/19, 22:54
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: Pensioenhervorming - u bent geboren in 1960 (of later) en u gaat meer werken
antwoorden: 158
views: 45528

Re: Pensioenhervorming - je bent geboren in 1960 (of later), je gaat meer werken

Thibr schreef:is dat niet precies het doel om rekening te houden met ontberingen?
AH goed ? Houden ze rekening met de moeilijkheidsgraad? Hoe ?
par chafoin zijn
20/12/19, 23:06
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: Pensioenhervorming - u bent geboren in 1960 (of later) en u gaat meer werken
antwoorden: 158
views: 45528

Re: Pensioenhervorming - je bent geboren in 1960 (of later), je gaat meer werken

Rioolwerkers hebben een veel lagere levensverwachting dan gewone mensen. Vanwege giftige gassen zoals met name waterstofsulfide. Het is een enquête van Inserm die, zo lijkt het, alle rioolwerkers in Parijs tussen 1970 en 1999 heeft gevolgd en die deze informatie rapporteert. https://presse.inserm.fr/dure...
par chafoin zijn
09/12/19, 21:55
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4005086

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

De boerderij van Cagnolle kijkt naar het zaaibed... Ik wacht op de rest! Ik kon het datablad van deze potgrond niet online vinden. Ik weet niet of het verrijkt is ("meststof"). Anders ben ik bang dat de man hem overkomt wat mij is overkomen met verschillende commerciële potgronden: plannen...

Zoek Geavanceerd zoeken