Zoek gevonden 71 resultaten

par Mrik
12/10/20, 21:41
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Ik denk dat je daar tegen 14 juli kunt komen met de vroegste varianten: Maskotka, Stupice... Ik ben niet van plan over hetzelfde onderwerp te schrijven... Maar er zijn genoeg interessante onderwerpen. Dit jaar ben ik gevaccineerd. Sabbatjaar. Het afronden van het laatste boek was een beetje moeilijk...
par Mrik
09/10/20, 20:41
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo, Hier ben ik weer op de forum om je over mijn tomaten te vertellen (zie pagina's 1887). Het seizoen loopt langzaam ten einde en ik heb toch een kleine, praktischere kas gekocht ter vervanging van mijn tunnel. 4mX2m. Gekocht voor 100 euro. Ik wilde er geen kopen, kwestie van winstgevendheid, naast de...
par Mrik
08/07/20, 21:36
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo feno's, Heel willekeurig sta ik hier weer op de forum voor een kleine foto voor de fenosceptici. Onderstaande foto van tomatenplanten geplant onder een kasdek op 17 april op een stuk gemaaid gazon en vervolgens bedekt met hooi op de dag van de opsluiting (17 maart voor mij). Eerst...
par Mrik
24/05/20, 22:15
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Grizbi schreef:Het injecteert lucht in zijn uitwerpselen waardoor dit schuim ontstaat. Het is zijn manier om zichzelf te camoufleren. Het wordt ook koekoeksspuug genoemd. Het gaat vanzelf als ze eenmaal groot zijn, de meeste mensen worden gek (zoals bij bladluizen trouwens).


Bedankt Ahmed, bedankt Jérôme, bedankt Grizbi
par Mrik
24/05/20, 21:44
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo, Een fenoculturist moet weten wat er verborgen zit in deze massa's "slijm" die elk jaar aan het begin van het tuinseizoen verschijnen! De foto is niet heel duidelijk maar we vinden systematisch een kleine larve, er zitten er dit jaar een paar in mijn sla en we vinden er een paar...
par Mrik
24/05/20, 21:42
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo, Een fenoculturist moet weten wat er verborgen zit in deze massa's "slijm" die elk jaar aan het begin van het tuinseizoen verschijnen! De foto is niet heel duidelijk maar we vinden systematisch een kleine larve, er zitten er dit jaar een paar in mijn sla en we vinden er een paar...
par Mrik
16/05/20, 09:40
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Hallo fenoculturisten, Al een week lang zit er vanochtend ijs op de bovenkant van de kas! Ook wilde ik mijn anti-vlooienervaring delen, die positief bleek te zijn. Ik zie de proliferatie van vlooienkevers aan het begin van het seizoen op mijn Brassicaceae (radijsjes, kool, enz.) en wil nog steeds...
par Mrik
03/04/20, 15:50
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: Resistentie van het Sars-COV2-virus: hoe het Covid-19-coronavirus te doden of te desinfecteren? Bevriezen of verbranden?
antwoorden: 127
views: 40706

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?

Hallo, ik heb een kennis gevraagd om antwoord op deze vraag. Hij is productiemanager in een Franse farmaceutische fabriek die met miljoenen onder andere griepvaccins vervaardigt die op beide halfronden worden verkocht. Hier is zijn antwoord. Nou, het lijkt erop dat hij of...
par Mrik
03/04/20, 11:55
Forum : Gezondheid en preventie. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van de gevaren voor het milieu
onderwerp: Resistentie van het Sars-COV2-virus: hoe het Covid-19-coronavirus te doden of te desinfecteren? Bevriezen of verbranden?
antwoorden: 127
views: 40706

Re: Hoe het coronavirus doden of desinfecteren? Covid-19 bevriezen of verbranden?

Hallo, ik heb een kennis om antwoord op deze vraag gevraagd. Hij is productiemanager in een Franse farmaceutische fabriek die met miljoenen onder andere griepvaccins produceert die op beide halfronden worden verkocht. Hier is zijn antwoord: "_om zich te ontdoen van...
par Mrik
14/12/18, 21:00
Forum : Landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technologieën en oplossingen
onderwerp: Le Potager du Sloth: Tuinbouw zonder vermoeidheid meer dan Bio
antwoorden: 24245
views: 4010980

Re: The Kitchen Garden Sloth: tuinieren zonder vermoeidheid meer dan Bio

Even info voor de zaaidatum van veldsla? Bedankt Voor de sla op de tweede foto, net als die van de spinazie, is het zaaien in mijn notitieboekje gedateerd: 3 september. De andere is eerder gezaaid, waar de sjalotten zaten, dus waarschijnlijk eind augustus. Dit jaar veldsla zaaien op 5 september...

Zoek Geavanceerd zoeken