Zoek gevonden 1111 resultaten

par dede2002
24/08/23, 13:51
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Ketting van panelen: montage in serie VS in //?
antwoorden: 24
views: 2679

Re: Ketting van panelen: seriële assemblage VS in //?

Als het bestaat...? Meestal wordt de airconditioning van voertuigen aangedreven door de motor, of door het netwerk voor koelwagens.

Ik ga liever voor een 220V airconditioning voor huishoudelijk gebruik, aangedreven door een omvormer, alleen als er zon is... :)
par dede2002
24/08/23, 13:27
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: Door wind aangedreven voortstuwing van schepen
antwoorden: 12
views: 1734

Re: Windaandrijving op zee

izentrop schreef:Dus beperkt tot boten die de passaatwinden volgen en langs de kust varen, wat het actieterrein beperkt?

/


De passaatwinden volgen niet de kusten, maar gaan van oost naar west in de tropische zones.
par dede2002
10/06/23, 12:47
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Thermische windturbine?
antwoorden: 363
views: 16431

Re: windturbine?

Om met een windturbine 1 kW warmte te maken, kun je "eenvoudig" een pomp laten draaien die 1 liter seconde onder 10 bar levert, of 10 liter seconden onder 1 bar, temperatuurbestendig, in een geïsoleerde tank. Ik weet niet hoe ik moet berekenen bij welk toerental de ...
par dede2002
15/02/23, 19:43
Forum : elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ...
onderwerp: Elke dag elektrisch rijden
antwoorden: 507
views: 43958

Re: Elke dag elektrisch rijden

Christophe schreef:Moest een 6V-12V DC-converter plaatsen met de versterkers die goed gaan aan de uitgang van de dynamo ... maar hey in die tijd moet het een arm hebben gekost ...


Die gebruikten we om de autoradio's te bedienen.
Maar er zijn nooit 6V-dynamo's geweest... :P
par dede2002
15/02/23, 19:40
Forum : Mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren?
onderwerp: NUAIR 6 liter compressor (waardoor mijn zekeringen doorslaan)
antwoorden: 7
views: 1932

Re: NUAIR 6 liter compressor (mijn zekeringen doorslaan)

PhileVieux schreef:...

Omdat het een geborstelde motor is, zou er een manier moeten zijn om de stator van de rotor te ontkoppelen. Je moet gewoon een manier vinden...

...


Hallo, verwijder gewoon één koolstof om de rotor te ontkoppelen. : Wink:
par dede2002
28/01/23, 12:10
Forum : Wetenschap en Technologie
onderwerp: Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?
antwoorden: 475
views: 39542

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

Het was voor het geval er echt geen lucht in het circuit van de panelen kwam. Dit zou geen normale werking zijn voor een zelflozend systeem.

Ik denk dat je een luchtinlaat in het circuit hebt, idealiter lucht uit de buffer.
par dede2002
28/01/23, 11:24
Forum : Wetenschap en Technologie
onderwerp: Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?
antwoorden: 475
views: 39542

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

6 meter is ongeveer de maximale opvoerhoogte aan de zuigzijde. Daarboven is de depressie te sterk en verdampt het water.
par dede2002
28/01/23, 10:57
Forum : Wetenschap en Technologie
onderwerp: Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?
antwoorden: 475
views: 39542

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

... Misschien is er geen luchtinlaat, simpelweg omdat de druk daalt en de diameters van de leidingen voldoende zijn om het water onder invloed van de zwaartekracht te laten vallen? ... Hoe kan water zinken als het volume niet wordt gecompenseerd door lucht? ... Sterker nog, sinds de h...
par dede2002
26/01/23, 19:30
Forum : Wetenschap en Technologie
onderwerp: Thermische buffer: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?
antwoorden: 475
views: 39542

Re: Thermische pad: oppervlakteverdamping van heet water met olie of ander blokkerend product vermijden?

... Wat is dit verhaal over een ventilator aangedreven door pompen? :?: :?: pumps 12-2022.jpg Links twee pc-voedingsventilatoren in serie. Aangedreven door hetzelfde relais als de pompen, draaien ze als het leegloopt. Het lijkt mij in dezelfde richting... Het zijn 24V DC driefasige pompen, en de...
par dede2002
26/01/23, 18:10
Forum : Wetenschap en Technologie
onderwerp: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account
antwoorden: 346
views: 26681

Re: We hebben ChatGPT getest: stel hier je vragen zonder account

Onze vijf zintuigen zijn al lang voorbereid. Onderscheid een natuurlijke stof van een synthetische stof. Onderscheid een synthetisch beeld van een natuurlijk beeld. Wat betreft een geluid, een geur of een smaak. Niet iedereen weet hoe hij het kaf van het koren moet halen... Hetzelfde geldt voor de zesde...

Zoek Geavanceerd zoeken