Zoek gevonden 11 resultaten

par EricN418
31/10/13, 13:43
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Solar of isolatie? ecologische en economische vergelijking
antwoorden: 27
views: 65405

Ik isoleerde mijn zolder met glaswol (de klassieker op de grond met 2 lagen loodrecht op elkaar) omdat ik het zware werk door isolatie van buitenaf niet wilde doen, maar het onderdak ziet er goed uit, dus ik vertel het Ik weet zelf dat wanneer het nodig zal zijn om het opnieuw te doen...
par EricN418
31/10/13, 12:08
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Solar of isolatie? ecologische en economische vergelijking
antwoorden: 27
views: 65405

Hallo allemaal, sorry dat ik een onderwerp opgraaf, maar ik wilde geen onderwerp aanmaken terwijl velen er al over praten. Ik heb een aantal tabellen over verschillende onderwerpen gezien over vergelijkingen tussen isolatoren, maar zijn ze nog steeds actueel? Er is de laatste tijd geen lawaai meer rond het katoen, ik...
par EricN418
28/10/13, 10:54
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Vergelijkende éolien / Hydraulisch
antwoorden: 11
views: 9401

Het gebruik van de getijdenturbine staat nog in de kinderschoenen vergeleken met andere hernieuwbare energiebronnen. Het is nog steeds weinig bekend bij het publiek, maar er zijn grote parken in aanbouw en er moeten kleinere constructies worden uitgevoerd. We moeten mensen eraan laten wennen en de technologie zich laten aanpassen,...
par EricN418
24/10/13, 17:30
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Zonne-water verwarmingssysteem
antwoorden: 12
views: 12589

Na een tijdje in de 13 te hebben gewoond, bevestig ik ja, zomer en winter is er zon, alleen dat de mistral niet al te vergevingsgezind is qua temperatuur, maar tegelijkertijd de wolken verjaagt. De 1000L hangt er echt van af. Als de accommodatie goed geïsoleerd is, is het in de Var vooral dat het gevoel...
par EricN418
24/10/13, 17:09
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Vergelijkende éolien / Hydraulisch
antwoorden: 11
views: 9401

De verticale windturbine is veel efficiënter dan de klassieke windturbine die we langs de weg zien en veel minder hinderlijk, zowel optisch (geen strobo-effect) als auditief bij het ontbreken of vrijwel geen geluid. Wat de hydraulica betreft, is het vooral getijdenenergie die in zwang is. Dus...
par EricN418
24/10/13, 16:55
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Windenergie: voor of tegen de wind?
antwoorden: 1206
views: 439498

Deze site heeft mij veel geholpen en gegeven. Ik wil gewoon anderen ten goede komen en het tegelijkertijd gebruiken als een argument van autoriteit om te ondersteunen wat ik zeg. Maar ik zal proberen het een beetje te doen zonder, zoals de jager die zonder zijn hond moet jagen, de forumeur voorzijde forumer is geen verband. En zoveel...
par EricN418
24/10/13, 15:32
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Windenergie: voor of tegen de wind?
antwoorden: 1206
views: 439498

Ik heb een paar keer geleden verticale windturbines ontdekt en ze zijn echt gaaf! Geen mast nodig en kan op een dak geplaatst worden, geen stabiliteitsproblemen meer, hij werkt vanaf 5km/u, vaarwel aan de weken dat de windturbines niet draaien, en het andere type begint iets later maar...
par EricN418
22/10/13, 11:30
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Geoptimaliseerde of klassieke zonneboiler?
antwoorden: 2
views: 4683

Hallo. Eerlijk gezegd kan ik je niet veel helpen met de keuze, maar ik kan je wel vertellen dat je verschillende soorten hulp kunt krijgen voor de financiering van je boiler. Ik raad het financieringsgedeelte van deze site aan vol advies over energiebesparing, werkadvies en offertes en gratis simulatie...
par EricN418
11/10/13, 11:20
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Verwarming en isolatie van een oud gebouw
antwoorden: 17
views: 10176

Ik koppel u een DPE-simulator zodat u de zwakke punten van uw huis kunt beoordelen. Op de site vindt u ook een energiebesparingssimulator en offertes, waarmee u uw prestaties aanzienlijk kunt verbeteren. Vergeet bovendien voor isolatiewerkzaamheden de hulp niet. Er is een afdrukkrediet...
par EricN418
03/10/13, 14:22
Forum : Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ...
onderwerp: Pellets en houtpellets: welke toekomst voor de prijs?
antwoorden: 340
views: 326157

De prijzen veranderen niet enorm, aan de andere kant neemt de staatssteun toe. Wat betreft belastingen en heffingen die ze ons bombarderen, wat betreft isolatie van hernieuwbare energie en dergelijke, ze zijn zeer aanwezig. Ik raad deze site aan om alle hulp voor werkfinanciering te vinden...

Zoek Geavanceerd zoeken