Zoek gevonden 587 resultaten

par Peter
12/04/24, 22:45
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?
antwoorden: 303
views: 99803

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Je trouve ça assez cohérent, vu qu’apparemment le but du projet est de coûter un maximum de pognon aux contribuables, c'est normal que la voie du gaspillage maximal soit choisie. L'analogie est peut-être simpliste, mais j'ai l'impression que l'élite de l’ingénierie française s'est mis en tête de fab...
par Peter
20/03/24, 15:45
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: Onderwijs, onderwijs om wat te doen?
antwoorden: 22
views: 10621

Re: Onderwijs, Onderwijs wat doen?

We zouden dezelfde test moeten herhalen met de kinderen van vandaag die hun tijd op een tablet doorbrengen, als ze tenminste nog weten hoe ze een marker moeten vasthouden...
par Peter
07/03/24, 19:55
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?
antwoorden: 303
views: 99803

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

Ja, ik vraag me ook af of ze het expres doen, er moet veel financieel belang zijn bij het maken van geldkuilen die niet werken. De enige les die we kunnen leren van het EPR-fiasco is dat we moeten ophouden met het willen laten scheten hoger dan onze reet en dingen bouwen die stom zijn...
par Peter
07/03/24, 18:41
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?
antwoorden: 303
views: 99803

Re: EPR, tot op het bot voor EDF en Areva?

+1 Ze zijn niet eens meer in staat om het onderhoud van bestaande energiecentrales te garanderen en ze willen nieuwe reactormodellen bouwen waarvan het prototype nog steeds niet werkt en nooit zal werken zoals aanvankelijk gepland vanwege de slechte kwaliteit van het schip en andere BP's. Bouw de k...
par Peter
05/03/24, 18:05
Forum : Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingsystemen
onderwerp: Begrijpen we de wereld waarin we leven?
antwoorden: 1884
views: 122224

Re: Begrijpen we de wereld waarin we leven?

Ik praat nog steeds met hem, maar ik zou het zonder willen doen. Anders is deze kleine montage redelijk goed gedaan. https://twitter.com/TribunePop23/status/1764274053441884611 Uitstekende bewerking, verdomd, ik mis de poppen! Of het nu hier is om oorlogszaken, oplichting...
par Peter
11/02/24, 04:28
Forum : Elektriciteit, elektronica en IT-Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe
onderwerp: Nalevingstabel Elektrisch Drie fasen niet gebalanceerd! Linky springt!
antwoorden: 44
views: 15483

Re: Compliance Table Electrical Three Phase Not Balanced! Linky springt!

sicetaitsimple schreef:Voor zover ik weet, nee, linky wordt geactiveerd wanneer een van de fasen het vermogen overschrijdt.

OK, dus geen voordeel om over te stappen naar linky om te besparen op het sorteerabonnement.
Het zou mij ook verbaasd hebben als Enedis de mogelijkheden van de linky in het voordeel van de gebruiker zou inzetten, daar is hij niet voor gemaakt.
par Peter
10/02/24, 20:40
Forum : Elektriciteit, elektronica en IT-Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe
onderwerp: Nalevingstabel Elektrisch Drie fasen niet gebalanceerd! Linky springt!
antwoorden: 44
views: 15483

Re: Compliance Table Electrical Three Phase Not Balanced! Linky springt!

het tolereert meerdere kW, dat is zeker. Ik heb verschillen tot 5 kW tussen fasen gezien. Sterker nog, ik heb de indruk dat het enige dat het kan laten springen een stroomdrempel per fase is. Bij een abonnement van hoeveel kVA? Ik heb momenteel geen PB op mijn installatie, dat is normaal...
par Peter
10/02/24, 18:52
Forum : Elektriciteit, elektronica en IT-Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe
onderwerp: Nalevingstabel Elektrisch Drie fasen niet gebalanceerd! Linky springt!
antwoorden: 44
views: 15483

Re: Compliance Table Electrical Three Phase Not Balanced! Linky springt!

Ik heb twee driefasige Linkys, ze accepteren onevenwichtige krachten. Bovendien is het niet mogelijk om in een huis constant 3 fasen van gelijke stroom te hebben. Omdat de apparaten eenfasig zijn en er geen regels tussen zitten. Interessant, in hoeverre accepteert hij een onevenwichtigheid,...
par Peter
10/02/24, 18:42
Forum : De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties
onderwerp: Voorwerpen te verzinnen!
antwoorden: 155
views: 52440

Re: Items worden uitgevonden!

Ik heb de video's niet bekeken, ik wil geen tijd verspillen met nepvideo's. Ik denk dat de kou gewoon wordt geproduceerd door de verdamping van gas in de atmosfeer, het ding kan één keer werken, maar dat is het dan moet je opladen.
par Peter
26/01/24, 04:41
Forum : Company en Wijsbegeerte
onderwerp: Franse politiek: welke toekomst voor Macron (en Frankrijk) en waarom?
antwoorden: 6102
views: 401647

Re: Franse politiek: welke toekomst voor Macron (en Frankrijk) en waarom?

Ik denk eerder dat het een kwestie is van het verdedigen van de belangen van de baas. Ik zie niet in wat er niet politiek correct is aan het willen verbieden of op zijn minst beperken van importen die niet voldoen aan de normen die aan Franse producenten worden opgelegd. Het doet me denken aan de berichtgeving in de media over Giles...

Zoek Geavanceerd zoeken