Zoek gevonden 12 resultaten

par reydelsol
02/02/11, 20:35
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Scheffler solar cooker om zichzelf te bouwen
antwoorden: 6
views: 19133

In reactie op de eerste post;)

Dit apparaat wordt een Scheffler-fornuis genoemd, ik ken de uitvinder ervan en ik heb modellen van 2m2 en 16m2 kunnen testen, het is een puur technisch wonder en het werkt erg goed! ;) Als je wilt, heb je andere plannen op de atlas van solar cooking en kan ik je voorzien van het contact ...
par reydelsol
19/10/10, 16:06
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Bereken het vermogen van een zonne-oven
antwoorden: 14
views: 35837

Mijn berekening :)

Precies voor een zonne-oven zou ik deze berekening gebruiken: - 800w / m2 (het werkelijke gemiddelde exclusief uitzonderlijke omstandigheden) - 30% reflectieverliezen + de reflectie op het glas van de oven en het licht dat onmiddellijk naar buiten komt - 1m2 oppervlak Ofwel: 800 * 0,70 * 1 = 560w Een oven zoals de Global Sun Oven mijn ...
par reydelsol
14/04/10, 13:03
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: aluminum polijsten producten voor zonne-reflector?
antwoorden: 172
views: 120450

Re :: o)

"te schone" gerechten die je aan een fotomontage doen denken ...:? ::? ::?: Tot zover speculatie, hier zijn de foto's van het winkelen van gisteren: overlevingsdeken (opgevouwen "gouden" kant), poetsmiddel chroom en kunststof spiegel. Een fotomontage? :) Nee, de containers zijn gesloten ivm ...
par reydelsol
14/04/10, 01:25
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: aluminum polijsten producten voor zonne-reflector?
antwoorden: 172
views: 120450

Zonne koken: perfectie

het is beter om een ​​mechanisme te hebben dat de hele dag de loop van de zon volgt. Welnu, hier is een document dat de zoektocht naar perfectie van velen van jullie zal beantwoorden als het gaat om zonnekookgerechten: http: //www.solare-bruecke.org/Bauanleitungen/BauanleitungSchefflerkocherfranz20 ...
par reydelsol
13/04/10, 13:15
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: aluminum polijsten producten voor zonne-reflector?
antwoorden: 172
views: 120450

Iets meer informatie over koken op zonne-energie

Kom op en vertel me wat meer: ​​Alle info over dit aluminium (in het Engels): http://search.cdproject.net/responses2/attachedfiles/Responses/40390/937/Alcan%20Specialty%20Sheet%20-%20Solar % 20Surface.pdf Zoals aangegeven zijn de verliezen 3% voor 3000 uur zon. Ja, ze voegen een laag van iets toe ...
par reydelsol
13/04/10, 12:49
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: aluminum polijsten producten voor zonne-reflector?
antwoorden: 172
views: 120450

: O)

Het aluminium dat op deze parabolen wordt gebruikt, is dat van het Duitse bedrijf Alcan, het is het alluminium "Solar surface" dat ook in geconcentreerde zonne-energiecentrales wordt gebruikt. De behandeling is een simpele laminering en geeft een reflectie van 90% (beter dan die van een spiegel) met ...
par reydelsol
13/04/10, 12:26
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: aluminum polijsten producten voor zonne-reflector?
antwoorden: 172
views: 120450

: O)

Deze gelijkenis is leuk door ervaring, maar als je wilt koken met veel succes! Afgaande op de reflectie en de grootte van de gelijkenis, krijg je de max 200w ...

Daar heeft niets mee te maken :o

Beeld
par reydelsol
07/03/10, 11:26
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Solaroven
antwoorden: 13
views: 16379

Zon op mijn bord: o)

Zonne-ovens worden in sommige delen van Afrika heel goed gebruikt, mensen waarderen het feit dat het mogelijk is om tijdens het koken iets anders te doen wanneer het hout continu moet worden gecontroleerd. Aan de andere kant moet er nog een vrij belangrijk bewustmakingswerk worden gedaan, om ...
par reydelsol
22/02/10, 18:58
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Zonne koken tegen het broeikaseffect ...
antwoorden: 6
views: 4685

Goed beoordeeld

Ik heb enkele parameters met betrekking tot de catalogi op de site aangepast, zodat ze minder lastig zijn. 8)
par reydelsol
22/02/10, 18:26
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Zonne koken tegen het broeikaseffect ...
antwoorden: 6
views: 4685

: O)

De site presenteert het werk van iedereen die betrokken is bij de ontwikkeling van solar cooking over de hele wereld. Er is inderdaad een catalogus van partnerassociaties van mijn werk die in Frankrijk hun producten distribueren.

Zoek Geavanceerd zoeken