Zoek gevonden 5 resultaten

par elise
12/05/06, 18:02
Forum : Fossiele brandstoffen: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en fusie)
onderwerp: EPR: de toekomst van Tsjernobyl?
antwoorden: 204
views: 140629

Lang leve transmutatie !!!

Weet je, het ergste is niet de technologie in de elektriciteitscentrales, maar de klootzakken waardoor ze werken .... (in Frankrijk natuurlijk)

Als we een beveiligingsincident kunnen maken om je te staken !!!! Het is geweldig !!!! :onheil: :schok:
par elise
28/09/04, 17:53
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Solaroven
antwoorden: 13
views: 16498

Het lijkt mij dat deze ovens in Madagaskar werden gebruikt om de massale ontbossing te stoppen! Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar deze oven is een oude uitvinding gevonden door de inboorlingen, ik weet niet waar: het werkt dankzij de zwarte-lichaamstheorie: zwart absorbeert alle...
par elise
28/09/04, 17:47
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Huizen die zelfvoorzienend zijn in energie en water
antwoorden: 2
views: 11964

Hallo en bedankt voor deze informatie, maar het is zo kleinschalig!!! Het zou echter geweldig zijn om met dit soort materiaal woonwijken of wat dan ook te bouwen, er zijn zoveel mogelijkheden en niemand onderneemt actie! Het is echt frustrerend!!! :( :( toch zijn er enkele ondernemers...
par elise
18/09/04, 22:54
Forum : Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen
onderwerp: Zon, warmte en energie
antwoorden: 1
views: 5158

Goedenavond.
hier is een kort antwoord: je kunt warm water ondergronds opslaan in een netwerk van kleine leidingen en dit in de winter gebruiken voor verwarming.
het maximale rendement van deze opslag is 80%
technologie gebruikt door de Duitsers (zoals altijd.....)
par elise
18/09/04, 20:13
Forum : Hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ...
onderwerp: Huizen die zelfvoorzienend zijn in energie en water
antwoorden: 2
views: 11964

Huizen die zelfvoorzienend zijn in energie en water

:D Hallo allemaal! Ik wilde het met je hebben over 100% milieuvriendelijke huizen! Ze verwerken regenwater en hergebruiken het 4 keer! Het afvalwater gaat door filters en wordt vervolgens opnieuw gefilterd door planten die midden in een kas in huis staan! Energie komt uit windenergie en zonnepanelen! Alles...

Zoek Geavanceerd zoeken