Zoek de fout (elektrische boiler verbruik)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 26/06/08, 09:50

Ja, maar als ze verstopt raken, consumeren ze te veel... een beetje zoals een ijzige firgo, maar niet zo erg...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/06/08, 09:57

Christophe schreef:Ja, maar als ze verstopt raken, consumeren ze te veel... een beetje zoals een ijzige firgo, maar niet zo erg...

100% met je eens.
Ik zal je een klein verhaaltje vertellen:
Twee maanden geleden ben ik overgestapt op stadswater om mijn regenbak schoon te maken. 3 weken later schakelde ik weer over op regenwater...
Mijn badkuip is blauw van kleur.
Welnu, toen ik na elk bad gedurende 5 dagen terugging naar het water uit de regenbak, vond ik enorme sporen van kalksteen op mijn lege badkuip.
In feite had het regenwater alle kalksteen van de ketel losgemaakt... gedurende 3 weken opgehoopt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/06/08, 16:30

Hallo,
Op de volgende site zag ik dat een elektrische boiler van 200 liter in 2.1 uur 24 kwh kan verliezen
http://energie.wallonie.be/energieplus/
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 10/07/08, 16:17

Christophe schreef:Ja, maar als ze verstopt raken, consumeren ze te veel... een beetje zoals een ijzige firgo, maar niet zo erg...


Nou, dat is wat in me opkomt, maar ik ben er niet zo zeker van (of in ieder geval is de invloed misschien niet zo groot als je denkt)
als je erover nadenkt, vergroot de vervuiling van de weerstand alleen de traagheid van het systeem. De kracht van de weerstand verandert niet, de warmte die het produceert gaat niet ergens anders heen dan toen het nieuw was (of kon het wel omdat het ondergedompeld is??)
Ik laat je daarover nadenken...

zo niet voor je boiler die verbruikt, dan vind ik de montage van 2 ballonnen in serie heel vreemd!! Het water in je zonneboiler wordt weliswaar op temperatuur gehouden door de zon, maar wanneer je dit water overdraagt ​​aan de ander (door bijvoorbeeld 's ochtends te douchen stuur je gratis opgewarmd water om de dag af te koelen in een elektrisch verwarmde tank de volgende nacht!!!!
dat gezegd hebbende, ondanks deze niet erg voordelige montage, kan het zijn dat de temperatuursensor defect raakt waardoor de weerstand meer dan nodig opwarmt.
het is beter om weerstand te hebben
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 17:04

Christophe schreef:
Ja, maar als ze verstopt raken, consumeren ze te veel... een beetje zoals een ijzige firgo, maar niet zo erg...

Welnu, op dit punt ben ik categorisch, de weerstand is onberispelijk (extern), dankzij regenwater

. Het vermogen van de weerstand verandert niet, de warmte die het produceert gaat nergens anders heen dan toen het nieuw was (of zou het kunnen gaan omdat het onder water staat??)
Ik laat je daarover nadenken...

Mijn elektrische boiler van 200 liter is horizontaal gemonteerd (niet goed :? ) vanwege de hoogte van de kelder.
Zou er lucht in de ketel kunnen zitten? en dat het verzet niet meer volledig onder water zou staan?
zo niet voor je boiler die verbruikt, dan vind ik de montage van 2 ballonnen in serie heel vreemd!!

Het is het Nederlandse systeem denk ik.
Het grote defect is dat de twee ballonnen erg ver uit elkaar staan, dus als ik warm water neem, heb ik een verlies van 12 m leiding (geïsoleerd) + een verlies tussen de elektrische boiler en de kraan... :?
Het water in je zonneboiler wordt weliswaar op temperatuur gehouden door de zon, maar wanneer je dit water overdraagt ​​aan de ander (door bijvoorbeeld 's ochtends te douchen stuur je gratis opgewarmd water om de dag af te koelen in een elektrisch verwarmde tank de volgende nacht!!!!

Bin ja.. daar zie ik het probleem niet
dat gezegd hebbende, ondanks deze niet erg voordelige montage, kan het zijn dat de temperatuursensor defect raakt waardoor de weerstand meer dan nodig opwarmt.

Goed punt... en om dat te controleren, moet ik alles demonteren en de sonde kalibreren. : Cry:
Ik had een test gedaan: ik zette de stroom op de ketel, totdat deze T° bereikt.
Ik heb 24 uur lang geen druppel warm water genomen en de stroom weer aangezet met de wattmeter; het varken had 00kw nodig om de verliezen goed te maken :schok: (de wanden van de ketel blijken goed te isoleren)
Weet je wat? aangezien ik alleen woon heb ik genoeg aan de 200 liter van de zonneboiler; en in de zonneboiler zit een elektrische weerstand (die momenteel niet is aangesloten)
Kortom, ik ga de elektrische boiler verwijderen en kijken hoe het gaat, alleen met de zonneboiler, die zal 's nachts voor extra elektriciteit zorgen als dat nodig is (ik zou 's ochtends graag in bad willen).
Met het Nederlandse systeem neem je warm water wanneer je wilt...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 18:14

Over,
Heeft iemand al eens geprobeerd het stroomverbruik van zijn cv-ketel te controleren? En ook nog eens 24 uur zonder waterverbruik?
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 10/07/08, 19:19

Als uw zonneboiler een zonneboiler + elektrische boiler is, kunt u deze net zo goed volledig gebruiken en uw oude elektrische boiler achterwege laten, u zult al minder verlies hebben alleen voor de overdracht van water van de ene boiler naar de andere. Ik denk dat het alleen maar voordelig voor je kan zijn.

U moet uw zonneboiler aansluiten en zien wat deze gedurende 24 uur verbruikt
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/07/08, 19:49

Matt113 schreef:Als uw zonneboiler een zonneboiler + elektrische boiler is, kunt u deze net zo goed volledig gebruiken en uw oude elektrische boiler achterwege laten, u zult al minder verlies hebben alleen voor de overdracht van water van de ene boiler naar de andere. Ik denk dat het alleen maar voordelig voor je kan zijn.

U moet uw zonneboiler aansluiten en zien wat deze gedurende 24 uur verbruikt

Nou ja... het is logisch
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 10/07/08, 21:02

lejustemilieu schreef:Over,
Heeft iemand al eens geprobeerd het stroomverbruik van zijn cv-ketel te controleren? En ook nog eens 24 uur zonder waterverbruik?
Ik controleer niet het "exacte" verbruik maar door af te lezen op mijn EDF-meter.

Mijn boiler (gebruik een woord Frans, bovendien is "boiler" niet geschikt omdat het water niet kookt... : Roll:) is dag-nacht en bovendien stop ik het om de dag om niet alleen voor de verliezen te betalen. De reserve is genoeg voor mij voor 2 tot 3 dagen, afhankelijk van de extr...

Conclusie: om hem bij kou op maximale T° te krijgen, heb ik 5 tot 6 kWh nodig voor een model van 100 liter.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 13/08/08, 13:22

Nou, het verwarmingsprobleem is opgelost.
ik gebruik niet meer dan zonneboiler(er zat een elektrische weerstand in, maar niet aangesloten)
Resultaat, in plaats van 5 ton te consumeren 6 kWh/ dag, Ik at het 1O in 15 dagen; de winst is enorm. (in de zomer :D )
Daarnaast staat de zonneboiler in huis in plaats van die andere die in de kelder staat, dus de verliezen gaan niet meer verloren : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten