Yoghurt huis in de oven of met een yoghurt maker

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Lilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/06/07, 11:45
Plaats: BES

Yoghurt huis in de oven of met een yoghurt maker




par Lilo » 18/06/07, 11:52

Hallo allemaal, ik open mijn deelname hieraan forum met een vraag die misschien verdraaid is (dit is wat mij de adviseur EDF vertelde die ik net aan de telefoon heb). Ik vroeg me af of het goedkoper was om yoghurt te bakken of een yoghurtmaker?
Voor de ovenversie is het noodzakelijk de yoghurt 4-uren te verwarmen tot 45 ° C (th.1)
Voor de yoghurtmaker schakelt het apparaat de 1-tijd in en houdt het de warmte vast voor 7-uren.

Ik stel me voor dat het gebruik van de yoghurtmaker economischer is, maar ach, ik zou er graag over willen praten op mijn kookblog. Ecolo in hart en nieren, ik kan mezelf niet een recept voor zelfgemaakte yoghurt geven als het te veel energie verbruikt. Heb je hier ooit over nagedacht? Hebt u een zuiniger oven-gebakken yoghurtrecept? Bedankt allemaal voor je hulp;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 18/06/07, 17:56

welkom

vergeet de 2-methoden.

je vindt een yoghurt-grootmoeder en je legt je yoghurt op 39 ° en de isolatie van de yoghurt doet de rest (zonder stroom of iets anders).

of je krijgt een doos van polystyreen, je maakt potten van yoghurt en het is hetzelfde.

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 18/06/07, 19:44

Hallo, mij de yoghurt die ik heb en het is er een die dateert van ongeveer twintig jaar (het is het model rood wit met de transparante bruine kap en met de kleine witte knop in de gevel) van daarnaast de altijd doen, ik zag het in petto.
werkingsprincipe
we zetten de toekomstige yoghurt in en dan drukken we op de knop, het is een thermocontact opening, wanneer de temperatuur is bereikt, gaat het apparaat uit. dus amper een uur en dat is alles.
Wat betreft het verschil tussen de oven, zou ik zeggen als het is om meer yoghurt in één keer te maken, JA, als het alleen maar is om 9 betere yoghurt te maken.
anders is er de cocote minuut-methode.

hier is de link voor geïnteresseerden:
http://www.supertoinette.com/recettes/y ... _in_di.htm

: Cheesy: Goede Apetit!
0 x
Lilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/06/07, 11:45
Plaats: BES




par Lilo » 18/06/07, 21:48

Dank aan u;) Het idee van de polystyreendoos kan niet slecht zijn, maar opeens vraag ik me af of het geen giftige uitstraling uitstraalt? :schok: Ik ga een yoghurtmaker kopen, het is inderdaad zuiniger en als ik 's avonds met vrienden yoghurt eet, neem ik de oven hallo. Anders, met een zonne-oven, zou het kunnen werken, maar van daaruit om de juiste temperatuur te krijgen, is 45 ° een ander verhaal ... Om te zien;)
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 19/06/07, 00:20

hallo

probeer de 2-manieren door ze stroomafwaarts van deze consumentenmeter aan te sluiten:
https://www.econologie.com/shop/wattmetr ... -p-20.html

en laat het ons weten over de resultaten

is echter een oven redelijk regelmatig en nauwkeurig in T ° om yoghurt niet te verprutsen? :?

Mijn moeder maakte yoghurt in bulk in een 3 L-gerecht

kookte de melk (om ongewenste bacteriën te doden), liet het afkoelen tot ongeveer 40 ° C, mengde vervolgens een kleine pot "gewone Stennval" yoghurt, legde een deksel erop, bedekte zichzelf met verschillende servetten om de warmte vast te houden, en de de volgende dag waren we aan het amuseren : Mrgreen:

bout
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 19/06/07, 10:13

Inderdaad, het beste plan (een beetje wat Zac zei) is om het principe van de Noorse pot aan te passen aan het maken van yoghurt: zet ze in een meer geïsoleerde behuizing mogelijk zodra de juiste temperatuur is bereikt . Thermische inertie en isolatie doen de rest
:D
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Lilo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 18/06/07, 11:45
Plaats: BES




par Lilo » 21/06/07, 00:39

Ik merkte dat hij gisteren in de auto 45 ° C-stapel in de auto had gemaakt, zo heet dat hij heet was. Ik had vooraf veel yoghurt, dus ik heb de ervaring niet geprobeerd, maar ik denk dat ik mijn volgende yoghurt in een pan met water bij 45 ° C doe en in mijn doos doe. Zonne-energie als je ons vasthoudt hallo.
0 x
Adrianita
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/04/09, 10:41

alternatief voor de poly box




par Adrianita » 10/04/09, 10:44

Salut!

en als we in plaats van een doos met polysterene een kleine plastic strandkelder gebruiken? Nou, als een doos uit de winkel van de vishandelaar je toelaat om het te recyclen, maar ...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 10/04/09, 12:32

Lilo schreef:Ik merkte dat hij gisteren in de auto 45 ° C-stapel in de auto had gemaakt, zo heet dat hij heet was. Ik had vooraf veel yoghurt, dus ik heb de ervaring niet geprobeerd, maar ik denk dat ik mijn volgende yoghurt in een pan met water bij 45 ° C doe en in mijn doos doe. Zonne-energie als je ons vasthoudt hallo.

Als je een stoomboot hebt zoals SEB Vita Saveur, kun je het gebruiken als yoghurtmaker. Je brengt het water even aan de kook, zet dan je yoghurt om de eerste verdieping te maken en dan het deksel en je bedekt alles om de hitte te behouden. Een thermometer wordt gebruikt om de temperatuur te bewaken (max 45 °). De volgende dag worden de yoghurts gemaakt.

Ik gebruik een yoghurt Severin, heel goed, niet duur.

:D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 10/04/09, 12:43

Sinds een paar weken stellen we een automatische yoghurtmaker op de site van de winkel.

Beeld

Met alles fermenten nodig in een categorie Kook en maak thuis

De 1ere-yoghurt is vrij vloeibaar, maar het is blijkbaar normaal ...
Dernière édition par Christophe de 30 / 07 / 15, 18: 48, 1 keer bewerkt.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten