Wijn Woodruff, Maitrank recept

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
gina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 25/02/13, 20:02
Plaats: belgique
x 4

Wijn Woodruff, Maitrank recept




par gina » 17/05/13, 22:45

de MAITRANK

Sommige overwegingen op Woodruff fabriek aan de basis van het nog over Maitrank mei wijn.

The Woodruff is een plant bloei van onze regio's in mei-juni.

De geur was ooit zeer gewaardeerd door huisvrouwen aan lekkere drankjes te maken.

Het is alleen door te verwelken dat de bloeiende plant een aangename geur afgeeft (die doet denken aan gesneden hooi) van coumarine.

De geur en smaak zijn gemakkelijk verspreiden naar drankjes.



MAITRANK (Wijn mei)

Ingrediënten:

Voor een liter droge witte wijn moet zijn:

Woodruff 3 verdorde stengels

Oranje plakken 2

Sugar 6-stukjes of (30 g suiker)

1 cognacglas (20 cl)

In een steengoed pot, of in een glazen container aan de bovenstaande ingrediënten, en giet de witte wijn (1 liter).

Meng alles en marineer in 1 2 dagen (afhankelijk van de voorkeur).

Filter papier en fles.



Maitrank wordt gedronken na een put op het ijs minstens 2 uur. Het is tonic, diureticum en spijsvertering.

Frisdranken heeft Woodruff zijn heerlijk, vervangen we de wijn met appelsap of druivensap of melk.


uw gezondheid.

gina
0 x
gigi :D
roy1361
x 17




par roy1361 » 17/05/13, 22:55

gina, ik hou van je! (Voor recycling pallets recept Maitrank, en u tot jaar Meer 18 ...)

Tot ziens in Arlon volgend weekend?

;-)

PS: De Woodruff groeit ook thuis (Zwitserland), en ik heb ook mijn Maitrank te maken (in kleine hoeveelheden)
Dernière édition par roy1361 de 17 / 05 / 13, 23: 00, 2 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/05/13, 23:13

roy1361 in de Elzas maken het ook maar noemen ze het ... de wijn lievevrouwebedstro ... het is ook wel Maitrank in Zwitserland?
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 17/05/13, 23:21

Christophe schreef:roy1361 in de Elzas maken het ook maar noemen ze het ... de wijn lievevrouwebedstro ... het is ook wel Maitrank in Zwitserland?


In feite bestaat het officieel niet in Zwitserland, het is mijn vriend uit Aarlen die mij het recept heeft gegeven (omdat deze vriend mij in de winter mijn appartement in Wallis "huurt" om te skiën). We zijn dus een klein team om Zwitserse Maitrank te "produceren", maar voor persoonlijke consumptie ...

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
gina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 25/02/13, 20:02
Plaats: belgique
x 4

réponce




par gina » 17/05/13, 23:26

stichter om zo te zeggen :schok:

de site en open voor het bespreken van de verschillende controle is het zelfs derden niet te beledigen lol

met inachtneming natuurlijk
Forum energie, huis, zonne-energie, verwarming, hout, isolatie, ecologie, besparingen en waterdopingindex van Forum -> Bereid uw drankjes voor: sappen, siropen, kruidenthee, kruidenthee, alcoholen, wijnen en bieren ...

meer dan rots missen in Rolle lol
en praten motorfiets (oprichting van een kleine groep motarrrrr groen, alcolo metrank en het huis bieren lol
kamperen voor deze band motarrrrr

gina
0 x
gigi :D
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/05/13, 23:40

Gina Motorcycle hier spreken niet slecht: ontspanning-sport-passies / motor passie-the-biker-econologistes-t1934.html het is een van de oudste onderwerpen van forums! Er zijn meer dan 800 antwoorden ...

Ook wel aangeduid paraglider en paramotor hier: ontspanning-sport-passies / paragliding-and-paramotor-in-the-econologues-in-flight-free t11196.html

Wij spreken luchtvaart hier: ontspanning-sport-passies / video-airline-flight machine-landscape-exploits-crashes-t11153.html

Kortom, niet erg "groene" onderwerpen ... maar aangezien we open zijn, geen probleem! Zoveel die in een goed humeur zijn!

roy1361 schreef:In feite bestaat het officieel niet in Zwitserland, het is mijn vriend uit Aarlen die mij het recept heeft gegeven (omdat deze vriend mij in de winter mijn appartement in Wallis "huurt" om te skiën). We zijn dus een klein team om Zwitserse Maitrank te "produceren", maar voor persoonlijke consumptie ...


Ok! Maitrank de Charteuse ca moet scheuren!

Hey is wanneer u ons uit te nodigen? : Cheesy: Ik ski goed :)
Dernière édition par Christophe de 17 / 05 / 13, 23: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/05/13, 23:47

0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 19/05/13, 17:33

Hallo,

Nou, en dan zijn er een aantal die naar Arlon volgend weekend?

Beeld Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 19/05/13, 18:28

roy1361 schreef:Hallo,

Nou, en dan zijn er een aantal die naar Arlon volgend weekend?

Beeld Beeld

Ik dacht erover na, maar misschien is de vrouw van mijn stiefvader op bezoek. Ze wil het "chocoladeland" zien en ze komt van ver ...

Ik hoop dat anderen wel. Je gaan waar? Je gaat er aan de fiets?

Op een dag zou het leuk zijn om (opnieuw) een "ontmoetingsplan" te maken tussen econologen, alleen tussen ons.

Beeld

Ten slotte geeft het u een "up" op een nieuwe pagina voor uw suggestie ;)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 19/05/13, 19:59

Ach ja ik wist niet dat de MaintrankZe maken een feest voor de gelegenheid ...
Ik herinnerde me Arlon voor een feest of fietsers verzamelden zich naakt make-up, gekleed met bodypaint.
: Mrgreen:
Ik weet niet of ze altijd doen, maar het idee om elders te verspreiden.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten