Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par thibr » 10/06/21, 21:15


Speciale aflevering Wereldmilieudag waarin we zullen praten over de oorzaken van geplande veroudering en nadenken over alternatieve consumptiemodellen die de opkomst van dergelijk gedrag in principe voorkomen. Denkt u dat het nastreven van winst in strijd is met milieukwesties? denk nog eens na! We zullen het vooral hebben over economie van functionaliteit, ook wel verkoop van gebruik en economie van prestatie genoemd.

Enkele details:

Nee, ik word niet betaald door Michelin of Xerox.

Ik had meer kunnen aandringen op het punt dat ik het belangrijkst vind: dat het inderdaad de zoektocht naar persoonlijk gewin is dat in de richting gaat van het verbeteren van de samenleving in een functioneel economisch model.

Bij de verkoop van goederen vertaalt het zoeken naar winst zich in:

Verkoop meer, en consumeer dus meer, vervuil meer, verlaag de loonlijst (dus koopkracht verminderen). Het is een spiraal die hulpbronnen uitput en daarom in de richting gaat van stijgende prijzen terwijl de koopkracht afneemt (wat economisch niet kan blijven duren, naast de schadelijke effecten ervan)

In de verkoop van gebruik (economie van functionaliteit) vertaalt het zoeken naar winst zich in:

Verleng de levensduur van het product, verminder het verbruik van energie en grondstoffen, verhoog de loonlijst. Het is een deugdzame cyclus waarbij hoe meer je vordert, hoe lager de uurkosten en het verbruik van primaire hulpbronnen. Het is heel goed mogelijk dat de prijs daalt terwijl het bedrijf meer winst en koopkracht voor de werknemers krijgt, naast de positieve effecten.

Ik reken erop dat u Heureka hyper (lastigvalt) zodat hij meer in detail met ons spreekt over deze economische en micro-economische aspecten.
1 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par eclectron » 11/06/21, 07:51

Niet con, "kapitalisme" heeft een manier gevonden om te overleven door te surfen op de tijdgeest (publieke verwachting, althans gedeeltelijk) en verder te gaan naar gezond en duurzaam.
Het opleggen van beperkingen, altijd onaangenaam, wordt in ieder geval gedeeltelijk geëvacueerd.
Waarom een ​​wasmachine maken die het water niet vervuilt, als het voor de fabrikant zuiniger is om deze hete aardappel door te geven aan de gemeenschap? Er zullen dus altijd wettelijke beperkingen zijn.

Zoals onderstreept, is het echte gezonde en duurzame inderdaad de dood van het kapitalisme, de dood van de huidige economie, de dood van de renteniers van het systeem, zo merkwaardig dat het niet bij hen opkomt in het idee. : Lol:
Daar, met de functionele economie, verandert de orde der dingen niet, altijd de bevoorrechte rijken, altijd de slaven die hun functionaliteiten elke maand betalen, die hun abonnementen betalen.
Alles is goed in de beste der werelden. : Mrgreen:
Voor de slaaf is altijd een salaris nodig en daarom altijd activiteit tegenover.
We gaan mensen toch niet betalen om niets te doen! : Mrgreen:
Zoals iedereen weet (of zou moeten weten) bestaat gedematerialiseerde activiteit niet.
Dit model groeit nog steeds, misschien minder, maar groeit materieel toch.

En het is grappig dat dat niet de verwachting is die ik bij mensen waarneem, om je hele leven te moeten betalen voor meerdere abonnementen.
En hoe zit het met de behoefte om te bezitten om gerustgesteld te worden?
Ik hoor meer een verlangen naar vrijheid van dit soort beperkingen. Als we konden....

Waarom niet de echte gezonde en duurzame die zeker een heroverweging van alles zou vereisen? : Mrgreen:
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par Ahmed » 11/06/21, 15:44

Eclectron, is het waar dat er veel naïviteit schuilt in het beweren alle tegenstellingen tussen uiteenlopende belangen en huidige impasses op te lossen dankzij een wonderbaarlijk "recept" dat groei niet langer nodig zou maken en tegelijkertijd de winsten van bedrijven en gebruikers zou verhogen!*
Gedeeltelijk wordt het beschreven fenomeen soms waargenomen: zo zijn bijvoorbeeld de industriële gasflessen die worden verhuurd** uitgerust met kranen van onfeilbare robuustheid.
Wat helemaal niet overtuigend is, is de veralgemening naar het mondiale economische model. De voorbeelden die ter ondersteuning van de demonstratie worden aangehaald, moeten zorgvuldig in twijfel worden getrokken voordat ze worden geabonneerd: hoe kunnen deze bedrijven zowel hun winst vergroten, meer werknemers in dienst nemen en betere diensten aanbieden tegen lagere kosten? Zeker als we bedenken dat juist de verlaging van de loonsom de belangrijkste hefboom is voor winstgevendheid...
Ik zie het als een herhaling van het postulaat vanAdam Smith, wanneer hij, wanhopend aan de deugdzaamheid van de mens, het kapitalisme beschrijft als een systeem dat in staat is om universeel egoïsme tot de sleutel tot het geluk van iedereen te maken, zonder de bewuste wil en door de enige mechanische gratie van de "onzichtbare hand" van de markt.
Men zou in dit concept ook een evolutie van het model kunnen zien die dus rekening zou houden met de beperking van middelen, net als in de tijd van de ter ziele gegane USSR, het relatieve tekort aan grondstoffen (geabsorbeerd door zware industrie en bewapening) georiënteerde consumptiegoederen naar iets duurzaams, gemakkelijk te repareren.
Men kan natuurlijk alleen maar twijfelen aan de relevantie van dit sprookje dat alleen op papier werkt (en op voorwaarde dat het niet veeleisend is!), omdat het het resultaat is van een volkomen oppervlakkige analyse van de werking en doelstellingen van de hedendaagse economie.

* Dit simpele feit zou groei genereren!
**Het is hetzelfde voor eigen flessen, aangezien de standaard ze uitwisselbaar maakt en het eigenlijk meer eigendom is van een "enige" fles.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par eclectron » 11/06/21, 18:09

Ahmed, niet veel aan toe te voegen.
U bevestigt dat het het maatschappelijk kader is dat de excessen van de Man zonder Deugd kanaliseert.
Het ware spirituele pad* stelt voor om te helpen onthullen wat niet deugdzaam is in iedereen en bijgevolg het veld open te laten voor de uitdrukking van deugdzaamheid die ALLE problemen zou oplossen. Jiddu Krishamurti bijvoorbeeld.
Ik droomde er al een tijdje van maar ik kon het zelf nu al niet waarmaken : Lol: , Ik denk niet dat dat een realistische oplossing op korte termijn kan zijn, helaas.
Ik ben het eens met Adam Smith over pessimisme.
(* niet de youtubes die ik hier plaats, dat zijn slechts voorgerechten, bewustwording, openingen, fragmenten, nou ja, niet altijd voor degenen die al op de hoogte zijn...)

Daarom is er een deugdzamer maatschappelijk kader nodig dan het huidige systeem van kapitalisme.
U die veel heeft gelezen, heeft u auteurs gevonden die "min of meer kant-en-klare" systemen aanbieden die u deugdzamer lijken? sporen ?

Persoonlijk de gimmick van Dennis weiden: "Gezond en duurzaam" inspireert me enorm. Het is zo duidelijk...
Gezien de huidige situatie lijkt het hem veel te laat voor het gezonde en duurzame, dus hij heeft zijn lijn gewijzigd en kiest voor "Resilience", wat niet meer is dan een overlevingsaanpassing...
Voor zover ik weet, ging hij nooit verder in specifieke voorstellen.

Ik geloof nog steeds dat het mogelijk is om op kleine schaal een gezond en duurzaam systeem op te zetten.
De eerste volkeren in nood redden het goed. : Wink:
Het is voldoende om onze eisen te verlagen, de behoeften te verminderen, de behoeften te rationaliseren.
Er moet een manier zijn om de cursor van het comfort van het leven tussen de jager-verzamelaar en onze hulpbronnenintensieve manier van leven te plaatsen die ten onrechte economie wordt genoemd! : Roll:
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par Ahmed » 11/06/21, 19:14

Je schrijft:
U bevestigt dat het het maatschappelijk kader is dat de excessen van de Man zonder Deugd kanaliseert.

Zo zou ik het niet zeggen. De man zonder deugdzaamheid is het product van het specifieke maatschappelijke raamwerk waar het hier om gaat, voor zover degenen die in deze richting zouden volharden, zouden worden gestraft en degenen die zich aan deze anomie conformeren, systematisch worden beloond volgens de criteria die eigen zijn aan de huidige sociale synthese.
Adam Smith weerspiegelde alleen de tijdgeest en essentialiseerde die, wat heel gewoon is, vaak doorgaat voor een geniale inslag, maar toch een logische fout is. Men mag niet vergeten dat hij, voordat hij "The Wealth of Nations" schreef, "zich afsplitste" van een boek met de titel "Theory of Moral Sentiments", waarin hij probeerde de tegenstelling tussen moraliteit en economie van zijn tijd op te lossen. Zijn conclusie, niet buitengewoon, was dat de eerste in de privésfeer werd uitgeoefend, terwijl de tweede de publieke sfeer betrof.
Deze pessimistische observatie vloeit voort uit de omstandigheden van die tijd, waarin niet de moraliteit al was verdwenen, maar het 'gewone fatsoen' dat normaal gesproken de menselijke relaties beheerst om de concurrentie van allen onder allen te bevorderen. Het is duidelijk geen kwestie van spijt hebben van een geïdealiseerd verleden: de relaties van persoonlijke overheersing zijn zojuist vervangen door een abstracte overheersing (onder auspiciën van "vrijheid") waarvan het veel moeilijker is om zich te bevrijden (een despoot die echt kan mogelijk teruggedraaid). De abstracte kant van deze overheersing komt duidelijk naar voren, afgezien van de slogans tegen de uitbuitende bazen, wanneer de geuberiseerde zelfondernemers worden gereduceerd tot zelfuitbuiting om te overleven... : Roll:
Wat betreft "kant-en-klare" systemen, sorry dat ik u moet teleurstellen, maar elk systeem is per definitie schadelijk (aangezien het het omsluit in zijn oorspronkelijke definitie) en we moeten ons afkeren van hoop, zelfs op een puur theoretische basis. , met een simpele vervanging.

Alleen een gezamenlijke en bewuste uitwerking van wat wenselijk zou zijn is mogelijk en loopt dus niet vooruit op het resultaat. De "zorg" is dat de groei van ongelijkheid indruist tegen elke democratische manifestatie, aangezien we alleen kunnen discussiëren tussen gelijken (of niet te ongelijk!).

Ik ben het vergeten; jij schrijft:
De eerste volkeren in nood redden het goed.

Zoals uw smiley suggereert, is "ontbering" een betekenisloos concept voor deze mensen. Sommigen bevinden zich echter in moeilijke situaties omdat ze, zoals veel diersoorten, worden verdreven uit gebieden waar hun leven in goede omstandigheden mogelijk is.
Duurzaamheid is vooral een kwestie van de hoeveelheid gedissipeerde energie. Zelfs onder de mensen die hier het meest van overtuigd zijn, blijft energieverslaving een uiting van deze algemene vervreemding...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par eclectron » 12/06/21, 10:39

Ahmed schreef: De man zonder deugdzaamheid is het product van het specifieke maatschappelijke kader waar het hier om gaat
Het is niet onwaar, maar een mens van een eerste volk, een natuurlijk mens, leeft evenmin in deugd.
Zijn geest is net zo bedorven door zijn ego als de onze.
Alleen zijn kader, de middelen waarover hij beschikt, laten hem deugdzamer lijken dan wij.
Met 'corrupte geest' bedoel ik egocentrisch, bereid om te liegen om persoonlijk gewin te behouden.
We moeten "geest bedorven door zijn eigen belang" begrijpen, kortom, een ego dat zeer aanwezig is in het centrum.
In een stam zal misleiding worden afgekeurd door de gemeenschap (lokale cultuur en moraal), wat de aanvankelijke egoïstische intentie van het individu zal beteugelen (berekening van rente, ik eet deze honing alleen en laat mezelf achteraf slecht zien door de groep als ik ben ontdekt of ik deel het om er goed uit te zien? wat de keuze ook is, het is een egoïstische berekening, gebaseerd op de corruptie van het eigenbelang)
Non-deugd is van nature aanwezig in ieder mens.
Je moet enorm veel begrip en mentale zuivering doen om de ruimte van vrijheid over te laten aan deugd. (27 jaar dat ik als dilettant ter plekke sta en nada! : Lol: ).
Sommigen zullen zeggen dat het onmogelijk is om deugdzaam te zijn (geruste positie of gemak, geen persoonlijke vragen), anderen, heel weinig, epsilon, beweren dat het mogelijk is en de enige heilzame manier voor de mensheid.


Ahmed schreef: Wat betreft "kant-en-klare" systemen, sorry dat ik u moet teleurstellen, maar elk systeem is per definitie schadelijk (aangezien het het omsluit in zijn oorspronkelijke definitie) en we moeten ons afkeren van hoop, zelfs op een puur theoretische basis. , met een simpele vervanging.
Met systeem bedoel ik een reeks vrij brede regels/principes die gevolgd moeten worden, zoals "gezond en duurzaam" die niettemin een aanzienlijke vrijheid bieden.
Het is duidelijk nodig om intelligentie te tonen in de toepassing van principes en niet te vervallen in systematisme. Anders zijn we verlamd. We moeten stoppen met ademen (CO2 : Lol: ), of zelfs massale zelfmoord. : Roll:
Maar "zoveel mogelijk degelijk en duurzaam, in plaats van ten koste van alles rendabel", zou een schetsmatig systeem zijn.
Een richtlijn om te proberen te volgen, collectief, democratisch.

Een tijdlang dacht ik dat directe democratie op grote schaal mogelijk was, die van een land via de huidige digitale middelen.
Digitale uitwisselingen worden zelfs een nachtmerrie, behalve uitzonderingen of tenzij u mensen al goed kent.
Een belangrijk deel van de non-verbale communicatie gaat niet over, de verantwoordelijkheid in de uitwisseling waarmee we geconfronteerd worden met een persoon van vlees is ook niet aanwezig.
Ik leid hieruit af dat directe democratie face-to-face moet zijn (soms ook stormachtig…) en dus noodzakelijkerwijs op kleine schaal.
Een ander standpunt over het onderwerp welkom ...

Ahmed schreef: Alleen een gezamenlijke en bewuste uitwerking van wat wenselijk zou zijn is mogelijk en loopt dus niet vooruit op het resultaat. De "zorg" is dat de groei van ongelijkheid indruist tegen elke democratische manifestatie, aangezien we alleen kunnen discussiëren tussen gelijken (of niet te ongelijk!). .
Helaas maar al te waar!

Ahmed schreef:
De eerste volkeren in nood redden het goed.

Zoals uw smiley suggereert, is "ontbering" een betekenisloos concept voor deze mensen. .
De smiley was voor westerse arrogantie, "we zijn nog steeds niet dommer dan deze wilden!" : Lol:
Het komt erop neer dat we de middelen hebben (wetenschappen en technieken) waardoor we comfortabeler kunnen leven dan zij, met respect voor de levenden, inclusief de mens.
Hebben we de mentaliteit, de intentie??? Ik voel dat het in opkomst is, meer dan ooit in ieder geval, maar is het genoeg en op tijd???


Ahmed schreef:Duurzaamheid is vooral een kwestie van de hoeveelheid gedissipeerde energie. Zelfs onder de mensen die hier het meest van overtuigd zijn, blijft energieverslaving een uiting van deze algemene vervreemding...
En type energie: Als de energie hernieuwbaar is of in onbeperkte hoeveelheden, gezond en duurzaam gedurende een lange periode. Deze laatste vorm bestaat nog niet. In de praktijk blijft dus het hernieuwbare.
Verwar de beschikbare hoeveelheid niet met de gebruikte hoeveelheid.
Alleen de menselijke wil en het systeem dat we hebben "gekozen"*, dicteert het gebruik van kwantiteit.
* zolang we het niet weerleggen, hebben we ervoor gekozen.
Momenteel zijn er geen menselijke piloten in het economievliegtuig, alleen zielloze regels maar niets belet ons om ze te overwinnen, via "zoveel mogelijk gezond en duurzaam en met directe democratie". Dit veronderstelt een goed niveau van informatie voor de individuen die deze directe democratie uitoefenen, nog een ander probleem...
Met een goed niveau van informatie bedoel ik een voldoende niveau, boven onwetendheid dus.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par Ahmed » 12/06/21, 11:31

Wat het eerste punt betreft, maak je een goede analyse van de aard van moraliteit als regel die harmonieus samenleven mogelijk maakt. Het bestaat ook in populaties van sociale dieren, wat niet verwonderlijk is... De huidige waardering van "deugd" wordt aanzienlijk veranderd door de omkering van waarden en de cognitieve dissociatie die bestaat tussen die, abstract , die ogenschijnlijk worden verkondigd en die, tegengesteld en beperkend die aandringen op universele concurrentie. De hyperwaardering van het ego is slechts een gevolg van deze gang van zaken.
Zonder ook maar in het minst het belang van spiritualiteit te ontkennen, komt de mode voor persoonlijke ontwikkeling, die in twee oppervlakkig tegengestelde aspecten voorkomt, ook overeen met deze gericht op de monade van het onderwerp van de waar. Deze modus wordt feitelijk waargenomen in bedrijven waar individuele prestaties het verschil zouden moeten maken (zonder rekening te houden met de werkelijke subjectiviteit van de persoon), of in reactie daarop, in een benadering die emancipatorisch zou willen zijn, maar die slechts als spiegel fungeert. omgekeerd, als een toevluchtsoord voor een vermindering van het zijn. Dit veroordeelt helaas vanaf het begin. Bovendien profiteren sommigen van deze wanorde om het marktaspect opnieuw in hun voordeel te introduceren...

Wat het tweede betreft, ben ik het helemaal eens met het idee van een richtlijn, met alle voorzorgsmaatregelen die daarbij horen, want, laten we niet vergeten, de industriële samenleving maakt een systeem alleen bij wijze van spreken en vooral a posteriori: in werkelijkheid, het is alleen gebaseerd op de iteratie van een paar zeer eenvoudige "regels code", en dit is wat het deze verbazingwekkende adaptieve flexibiliteit geeft.

Het punt dat u naar voren brengt over democratie is heel reëel, en daarom heeft democratie nooit bestaan, het is een ideaal dat nog moet worden opgebouwd, of in ieder geval moet worden benaderd.

Met betrekking tot "comfort" zou het al nodig zijn om te definiëren wat hiermee precies wordt bedoeld. Niet zeker of uw "wilden" :P ruil die van hen in voor die van ons ... Ik zag een tijdje geleden een bericht waarin we dieren in een dierentuin zagen: ze leidden een objectief zeer comfortabel leven, aangezien ze regelmatig werden gevoed (met een passend dieet). !), behandeld in geval van gezondheidsproblemen, zonder predatoren en dus verzekerd van een veel langere levensduur dan hun soortgenoten in de natuurlijke omgeving. Ik had echter niet de indruk dat het overeenkwam met hun verwachtingen, dat er iets heel kunstmatigs zat in deze poging om de levenden weer te geven. Ik zag daarin, naast deze simpele observatie, een allegorie van de menselijke conditie, als een 'vrijwillige' gevangene van een proces van zelfvernietiging en van de meervoudige regressies die dit met zich meebrengt.

Wat betreft uw laatste punt, over de mogelijk onbeperkte aard van energie, zou de moeilijkheid liggen in het bepalen van de positie van de cursor en een mogelijke overeenstemming over dit onderwerp. Meer fundamenteel lijkt het onbeperkte in tegenspraak met het verlangen naar een vrijwillige beperking tot de belangrijkste drijvende kracht (sic!) van de negatieve modificatie van de wereld.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par Exnihiloest » 12/06/21, 19:55

Ahmed schreef:... Het punt dat u naar voren brengt over democratie is heel reëel, daarom heeft democratie nooit bestaan, het is een ideaal dat nog moet worden opgebouwd, of in ieder geval moet worden benaderd.

Democratie bestaat, maar is nooit perfect geweest. Het idee dat het nog moet worden gebouwd, dus dat er een definitieve staat zou zijn waarvoor we het plan zouden hebben, is een gevaarlijke utopie. Democratie, we hebben het en we perfectioneren het.

Met betrekking tot "comfort" zou het al nodig zijn om te definiëren wat hiermee precies wordt bedoeld. Niet zeker of uw "wilden" :P ruil die van hen in voor die van ons ... Ik zag een tijdje geleden een bericht waarin we dieren in een dierentuin zagen: ze leidden een objectief zeer comfortabel leven, aangezien ze regelmatig werden gevoed (met een passend dieet). !), behandeld in geval van gezondheidsproblemen, zonder predatoren en dus verzekerd van een veel langere levensduur dan hun soortgenoten in de natuurlijke omgeving. Ik had echter niet de indruk dat het overeenkwam met hun verwachtingen, dat er iets heel kunstmatigs zat in deze poging om de levenden weer te geven. Ik zag daarin, naast deze simpele observatie, een allegorie van de menselijke conditie, als een 'vrijwillige' gevangene van een proces van zelfvernietiging en van de meervoudige regressies die dit met zich meebrengt.

Deze dieren hebben geen keus, maar wij wel, vooral wij rijke westerlingen, iedereen die ik hier zie, rijk vergeleken met het wereldgemiddelde.
Maar ik zie niet veel mensen onder westerlingen die als nomaden gaan leven bij de Maasai of in een hut bij de Konso's.
Omgekeerd zie ik veel Afrikanen naar Europa komen.
We moeten geloven dat de westerlingen die klagen ofwel zwakzinnig zijn, onze moderne samenlevingen belasteren maar er niet uit kunnen komen, of neppenningen zijn die in feite nogal tevreden zijn met hun lot.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4345

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par GuyGadeboisTheBack » 12/06/21, 19:59

Democratie, eindelijk haar karikatuur, we hebben het en we leiden het af ten voordele van particuliere belangen (Plousios), ten nadele van het volk (Dèmos).
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Functionele economie (Speciale Wereldmilieudag) - Pass-science




par sen-no-sen » 12/06/21, 21:17

We leven in een democratie, ja maar een democratie van markt en mening, dus het zou eerlijker zijn om te spreken marketing ochlocratie.
Ter herinnering: democratie is de macht van het volk ... het probleem is dat in onze tijd en in onze techno-industriële samenlevingen de mensen een denkbeeldige categorie zijn geworden ...
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten