Vreemdheid aan de onderkant van de tuin: quiz op 100-ballen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...

Wat dan?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 28/04/08, 11:49

Christophe schreef:ps: ik ben nog steeds overweldigd door de opbrengst van 70% van een ram ... eindelijk is dit wat wordt aangegeven op de formule ...


het werkt door middel van schokgolven in "grote" leidingen, dus de viscositeit van het water veroorzaakt weinig verlies.

De ram behoudt het potentiële zwaartekracht behalve zijn efficiëntie.

Dus hoe lager het debiet, hoe hoger het kan gaan. En in de praktijk komt 1L / min, wat laag lijkt, nog steeds overeen met 1440 L / dag.

Een hoogte van enkele meters is volledig bespeelbaar 8)

Wat moet je Miscanthus water geven? :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/04/08, 11:56

Ja, je hebt gelijk en ik heb het net opgemerkt: op de link die ik zojuist citeerde, is er de vermogenscurve die 35% van het maximale vermogen geeft (op hoogte ... nul ...):

Beeld

De 70% komt uit de formule van dezelfde site maar op een andere pagina: http://www.codeart.org/technique/eau/be ... e_5_fr.htm

Als Q de hoeveelheid water is die door de bron of de stroom wordt afgevoerd, wordt de hoeveelheid q water die naar het gebruiksreservoir wordt gebracht, berekend met de formule:

hx Q
q = ------- x 0.70 waarbij 0.70 de efficiëntie van de ram vertegenwoordigt
h + h


Dus ik denk dat de curve veel realistischer is dan deze 70% (die uit de hoed komt ... het kan de "interne" efficiëntie zijn, een beetje zoals we de verbrandingsefficiëntie definiëren in een motor die heeft " niets te maken met "de" algehele "prestatie). Ik denk dat deze 70% in feite het "lekpercentage" vertegenwoordigt: 30% van het water dat in de ram passeert, wordt niet "gepompt" ... te bevestigen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/04/08, 12:03

Remundo schreef:Dus hoe lager het debiet, hoe hoger het kan gaan. En in de praktijk komt 1L / min, wat laag lijkt, nog steeds overeen met 1440 L / dag.

Een hoogte van enkele meters is volledig bespeelbaar 8)


Ja, maar het moet toch een minimale "val" hoogte hebben ... gelukkig is het nu laag (1m) zoals ik hierboven al zei: een stroming kan omgezet worden in druk ...

Remundo schreef:Wat moet je Miscanthus water geven? :P


Toutafé :)

Oké, ik heb zojuist een specifiek onderwerp voor de ram gemaakt: https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html

Tigger e-mailt me ​​de informatie en plannen die hij destijds gebruikte :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/04/08, 14:01

Super berekeningen!
Ga door jongens ...

Christophe heb je mijn post pagina 1 gelezen?
Heb je het niveau van de stroom en dat van je bron gecontroleerd?
Denk je dat er je verticale druppelmeter is?

Waar is de RELEASE-EVACUATIE gedaan?
Want als het carter vol raakt, is de druppel niet meer het geval ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 28/04/08, 14:22

Ja, ik heb gelezen en de curven hierboven lijken u schijnbaar tegen te spreken ...

Je hebt niet alles gelezen aangezien de meter niet per se nodig is aangezien hij heel goed gesimuleerd kan worden gezien de stroming met een soort venturi (1m = 0,1 bar druk ...).

Ik ben niet van plan de put te gebruiken en ik hoef niet naar 7 m te klimmen ... 3 m, het zou genoeg zijn voor mij :)

Uiteindelijk zou 7m ca beter zijn, het zou de hele tuin voeden, inclusief het bovenste deel, eindelijk zullen we het goed zien, teigetje dat ons al is komen bezoeken en er al een heeft gebouwd en er is ook konijn in de regio ... Dus we zou iets moeten doen ... hoe dan ook, ik zal alles op de forum.

Meer hier: https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten