Vreemdheid aan de onderkant van de tuin: quiz op 100-ballen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...

Wat dan?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 28/04/08, 09:44

Het is een geit om een ​​lier te monteren...
er is een goede kans dat het een betonnen watervoorraad is die wordt gevoed door de nabijgelegen beek, de constructie zou zijn gemaakt om een ​​katrol te bevestigen om water op te zuigen als een put

Is het een zwembadwachter? : Cheesy:

Vraag: heb je een beetje in de "put" gegraven om een ​​beetje te zien?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 28/04/08, 10:27

Hallo,

Zelf neig ik meer naar een slimmerik die het verbod om rechtstreeks uit de beek te putten omzeilde door een put te graven met daarboven een structuur waardoor hij, dankzij een pomp, het bassin kon vullen....
Kan zonnepomp of windturbine met laag debiet zijn!

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/04/08, 10:46

Niet gegraven Maloche maar ik geloof dat de "bron" alleen als fundering voor de structuur fungeert... Er is geen water op de bodem behalve na een zware regenbui...

Voor de ram denk ik niet dat je zo'n grote druppel nodig hebt... en ik zal proberen het je te bewijzen. Het kost duidelijk energie ... maar daarvoor is er de stroomsnelheid die niet zo zwak is.

Dus een stroom kan tot op zekere hoogte worden omgezet in druk... heb ik het mis?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16131
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 28/04/08, 10:59

Kom op, ik geef het je omdat ik je leuk vind :D

http://www.codeart.org/technique/eau/be ... e_5_fr.htm

De link waar yatoud uitlegde over de prestaties/mogelijkheid van een ram : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/04/08, 11:03

Er staat onvoldoende (praktische) informatie op uw pagina :) Remundo ...

Anders denk ik gewoon dat de 1e eigenaar gewoon een lege kelderpomp aan het andere uiteinde van de leiding heeft geplaatst om zijn reserve van tijd tot tijd te vullen... er is een overblijfsel van een stopcontact niet ver weg dat dit zou bevestigen.. . .
Dernière édition par Christophe de 28 / 04 / 08, 11: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

vreemd ding uit de bodem van de tuin




par tigrou_838 » 28/04/08, 11:07

hallo christophe, ik kan je vertellen nadat ik nogal geïnteresseerd was in de ram, dat een niveauverschil van 1 meter voldoende is om een ​​kleine ram te starten en 65 tot 70 procent van het water dat er doorheen gaat te laten stijgen.

ik heb destijds tests gedaan met een kleine pvc-ram, diameter van de toevoerleiding 40 m / m, 1 m val, bracht water over meer dan 3 meter omhoog met een 35-buis aan de uitlaat.

toen ben ik verhuisd en ik weet niet of de nieuwe eigenaar de installatie heeft voltooid.

dus voor jou door de pijp in de bodem van de rivier te plaatsen door te berekenen dat er stroming is en een val van minstens 1 m, zou dit het water in je tank op de raketlanceerstructuur moeten verhogen.

tigrou
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/04/08, 11:24

Ach ja, bedankt voor het bevestigen van mijn gedachteganger ... vooral omdat je de stream in het echt hebt gezien :). Uw hulp is welkom voor dit "project". :)

Gezien de grootte van de stroom, dacht ik eraan om een ​​grotere verzamelleiding te plaatsen...stijl 120 mm, die ik geleidelijk verminder om de interne druk te verhogen en een val te "simuleren" (0.1 bar, we zouden dit moeten kunnen doen zonder probleem)....

Ik sprak te snel Remundo, je site is compleet maar je moet beginnen op deze pagina: http://www.codeart.org/technique/eau/be ... que_fr.htm

:)

ps: ik ben nog steeds overweldigd door de opbrengst van 70% van een ram ... eindelijk is dit wat wordt aangegeven op de formule ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

grappig ding onderaan de tuin




par tigrou_838 » 28/04/08, 11:34

hallo tof, precies in de 70% toen ik mijn systeem maakte, ik heb meer tijd, maar kijk in 2005 of 2006 hadden we het al een tijdje over de ram.

waarom zou je de diameter van de toevoerleiding willen verkleinen, dat compenseer je door de leiding in de bodem van de rivier te verlengen, oeps rivier.

het belangrijkste is:
dat het ingangsniveau van de pijp minstens 1 meter boven het niveau van de ram ligt, bovendien als je de ram net in het gat op de oever plaatst (op 50 cm tot 1 meter boven de rivier), zul je probleemloos water naar uw tank van 70 m3 kunnen brengen, .

goed, verwacht geen raket- of pompstroom van 650 watt, maar gedurende 24 uur zal hij veel water doen, stil en zeker.

bovendien geen elektrische aansluiting, geen storing etc.

tigrou : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 28/04/08, 11:39

Op de grafiek op deze pagina: http://www.codeart.org/technique/eau/be ... e_6_fr.htm

Beeld

We kunnen duidelijk zien dat een valhoogte van 1 m tot 7 m water kan oplopen... dus a priori kan het in mijn geval blijven hangen :) Maak gewoon een capture-assemblage van 0.1 bar...

Makkelijk denk ik gezien de voorwaarden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 28/04/08, 11:46

Christophe schreef:
ps: ik ben nog steeds overweldigd door de opbrengst van 70% van een ram ... eindelijk is dit wat wordt aangegeven op de formule ...


Ja .... Je kunt gemakkelijk prestatiewaarden op het net vinden die rond de 20 tot 30% maximaal liggen ....

Waar komt die 0,70 dan vandaan? ... Wil niet graven, maar het is zeker, 70% is onmogelijk.
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten