Vervangen? Repareren? Het zelf te doen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/02/11, 12:33

Smartphones/laptops
...in mijn omgeving is er al een tijdje geen “geschenk” meer. De operators winnen op beide punten, ze verkopen de smartphone voor de helft van de nieuwprijs EN verdienen aan abonnementen. Dubbele treffer.

Ik veronderstel dus dat we zullen terugkeren naar kartelsituaties waarin zij onderling illegaal afspraken maken over prijzen. Consumenten zullen proosten, maar het zijn de majors die de champagne zullen laten knallen!

Het probleem is dat als ze dat doen, eigenaren van mobiele telefoons ze langer zullen bewaren met het risico dat ze verouderd raken bij de synchronisatie van gegevens met hun pc...

Mébon, de telefoonmarkt is niet echt een goed voorbeeld, voor zover de duif gevangen zit...

Compacte fluorescentielampen energiebesparend
Wat mij nu het meest irriteert zijn de spaarlampen die de hele tijd branden op gevoelige plaatsen zoals de badkamer of boven de kookplaat in de keuken...

Ik vroeg me af wat de oorzaken zijn:
- hoge luchtvochtigheid?
— infiltratie van vocht of vet binnenin?
— korte aan- en uitcycli?
– te veel hitte?

En om mezelf af te vragen of door alle gaten met siliconen te voegen om ze absoluut luchtdicht te maken, de levensduur ervan zou kunnen worden verlengd?
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 23/02/11, 13:34

Omdat ik de compacte fluorescentielampen beu ben, plaats ik ALLEEN halogenen die in dezelfde formaten worden verdeeld als de oude gloeilampen.
Hoe dan ook, wat we aan warmte verliezen is evenveel als wat we winnen aan verwarming, want vooral in de winter krijgen we de meeste verlichting, toch?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/02/11, 13:55

Dirk Pitt schreef:Omdat ik de compacte fluorescentielampen beu ben, plaats ik ALLEEN halogenen die in dezelfde formaten worden verdeeld als de oude gloeilampen.
Tijdens het schoonmaken van het matglas van de patrijspoorten die de gang en de ingang verlichten, merkte ik dat de compact fluorescentielampen die ik had geïnstalleerd meer dan 5 jaar oud waren, omdat ik met een permanente stift de installatiedatum op de basis had geschreven. 8)
Deze gewoonte begon toen ik merkte dat ik mijn gloeilampen te vaak verwisselde. :onheil:

Ik ben bezig met een project om deze compacte fluorescentielampen te vervangen door zelfgebouwde LED-kaarten. Gisteren, toen ik metingen deed om de grootte van de printplaat te bepalen, brandde de halogeenlamp die op mijn armatuur was gemonteerd door een kleine schok door, ook al had hij nog maar 2 maanden op zijn plaats gezeten. (verlichting in onze kamer die bij dagelijks gebruik nauwelijks meer dan 15 minuten mag duren).
:onheil:

Voor mij gaat alles waar een gloeidraad in zit door mijn ogen naar buiten, hetzelfde in een auto waar ik zondag 2 uur lang heb geworsteld om alle lampen van de 106 aan het werk te krijgen (de achterlichten zijn rommel die water opneemt en vervaagt) oxideren).
:onheil:

Zodra ik een GOEDKOPE LED-oplossing heb gevonden, gaan al mijn auto's over op DEFINITIEVE montage (LED's gesoldeerd op de platen en niet op de lampvoet).
: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/02/11, 14:16

...nou dan! Ja, wij zijn het eens... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

De vraag was om de lampen te verzegelen om hun levensduur te verlengen... geen liefhebbers om te antwoorden? Ga ik voorkomen dat de lucht circuleert en een resultaat behalen dat in strijd is met de verwachtingen, of zou ik, door degradatie van de interne componenten te vermijden, een winst in levensduur behalen?

Ik noteer het idee van de marker, uitstekend!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/02/11, 16:20

Obamot schreef:...De vraag was om de lampen te verzegelen om hun levensduur te verlengen...geen enthousiast antwoord? Ga ik voorkomen dat de lucht circuleert en een resultaat behalen dat in strijd is met de verwachtingen, of zou ik, door degradatie van de interne componenten te vermijden, een winst in levensduur behalen?
Ik deed wat de monteurs doen die het wagenpark van de Stedelijke Gemeenschap onderhouden; Met een klein boortje (diameter 3) heb ik een gaatje onder de haard gemaakt om het vocht af te voeren.
Het boren is uiteraard van buitenaf onzichtbaar

Ik heb nog niet genoeg perspectief om commentaar te geven, en ik heb dit alleen gedaan op een van mijn twee elektrische auto's.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/02/11, 22:17

vochtigheid is de ramp voor vermogenselektronica, dus compacte fluorescentielampen! absolute waterdichtheid is onmogelijk te bereiken als het niet is ontworpen voor... het is niet een beetje siliconen op plastic dat voldoende is

de beste oplossing is een printplaat die is ontworpen met grote isolatieafstanden overal waar sprake is van hoge spanning: het tegenovergestelde van miniaturisatie! een compact fluorescentielampcircuit dat is ontworpen om vocht te weerstaan, zou veel groter moeten zijn dan de lamp... vandaar de absurditeit om deze elektronica in de lamp te plaatsen, deze zou in een aparte doos zitten, het zou veel betrouwbaarder zijn, en bovendien zouden we kunnen veranderen de buis zonder de grote en bijna eeuwig betrouwbare elektronica te veranderen

intussen zijn compacte fluorescentielampen met te geminiaturiseerde elektronica anti-ecologische afwijkingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 03/06/11, 13:12

Praktische site:
http://www.commentreparer.com/

Als je anderen vindt, plaats ze dan hieronder, bedankt!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten