Vervangen? Repareren? Het zelf te doen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/12/10, 16:12

Dit onderwerp "Vervangen? Repareren? Doe het zelf? [Gelukkig nieuwjaar!]"
staat niet in de titel in abstractie zonder enig concreet geval!!
Dus duidelijke concrete voorbeelden hebben hun plaats!!
Dit voorbeeld laat dat zien software zal enige moeite hebben om het onvoorspelbare te begrijpen, echte inktcartridges !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 31/12/10, 16:16

Maar jij breekt ze voor ons met je cartridges!!!

Het is niet alleen inkt in het leven!!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 31/12/10, 16:24

Er zijn niet veel gevallen waarin u 30 tot 100 keer meer wordt verkocht dan de echte prijs!!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 31/12/10, 16:32

Natuurlijk staat dit niet ter discussie, maar ik vind de oplossing onbetrouwbaar, in een "productiesituatie" (voor technische vragen heb ik je in de andere draad beantwoord), want als je een model of werk MOET afleveren, kun je het je niet veroorloven heb je vingers vol... of mis zelfs de afdruk!!!

dedeleco schreef:Dit onderwerp "Vervangen? Repareren? Doe het zelf? [Gelukkig nieuwjaar!]"
staat niet in de titel in abstractie zonder enig concreet geval!!
Dus duidelijke concrete voorbeelden hebben hun plaats!!
Dit voorbeeld laat dat zien software zal enige moeite hebben om het onvoorspelbare te begrijpen, echte inktcartridges !!


Ik heb mijn bericht aangepast zodat er een link naar jouw topic staat. Maar ik moest het opgeven omdat de titel die aan jou was verbonden niet algemeen genoeg is! Als je je intro aanpast en zet:
"Verlaat het consumentisme: tips en trucs"
...Ik zal het doen, anders heeft het geen zin...

De rest beantwoord ik in je andere topic.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/01/11, 20:47

Aérialcastor deed me denken dat dit soort spreadsheets interessant kan zijn voor alles wat meer dan €100 kost... en essentieel is voor aankopen van €1000 en meer (denk aan de aankoop van alles wat zware investeringen of een voertuig betreft... en hun onderhoud!)
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/01/11, 00:20

er is geen keuze tussen repareren en vervangen voor iets nieuws! Vaak moet je beide doen!

Wie meteen een werkende machine nodig heeft om zijn klus te klaren, heeft geen keus! de enige snelle en winstgevende oplossing is nieuw kopen! maar hij mag de oude machine niet weggooien! hij moet het tegen een lage prijs weggeven of verkopen aan iemand die het geduld heeft om het te repareren... en misschien zelfs die hem later kan helpen dankzij de knowhow die hij heeft verworven door het repareren van deze machine

Ik repareer van alles, maar het is heel moeilijk om een ​​machine te repareren als de klant haast heeft: het is veel interessanter om kapotte machines terug te halen en ze, zodra ze goed gerepareerd zijn, weer door te verkopen

Als ik erin slaag om snelle reparaties uit te voeren, komt dat meestal doordat ik eenzelfde soort machine in de hand heb gehad en de tijd heb genomen om het te begrijpen

Helaas, aangezien de oriëntatie van de samenleving niet de voorkeur geeft aan reparatie, heeft de kennis die ik probeer te verkrijgen geen waarde en wordt deze niet overgedragen... Ik heb de indruk dat ik te alleen ben
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 02/01/11, 14:39

Goed gezien! Ik zal een paar gevallen toevoegen, het is noodzakelijk om bij de berekening onderscheid te maken tussen verschillende soorten kosten, direct of variabel:
— bij de reiskosten moet er voortdurend rekening mee worden gehouden (tenzij ze zijn inbegrepen), maar variëren afhankelijk van de afstand;
— opleidingskosten en/of tijd;
— indirecte kosten: installatie en/of essentiële modernisering van hulpapparatuur;
— de kosten van de reparatieraming.
— de uurkosten die nodig zijn voor het verkrijgen van documentatie in geval van reparaties.

Ook om te repareren. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om dit te doen! Afhankelijk van de expertise kan het ook meer of minder tijd in beslag nemen. Het is in deze gevallen dat het bellen van een reparateur of het urenlang zoeken naar DE oplossing het idee van het verlengen van de levensduur vaak verpest.
Dernière édition par Obamot de 02 / 01 / 11, 15: 12, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 02/01/11, 14:55

dedeleco schreef:Er zijn niet veel gevallen waarin u 30 tot 100 keer meer wordt verkocht dan de echte prijs!!!!!


Dit is een uitgebreid en ander debat: wat is de ‘eerlijke’ prijs, de echte prijs?
Vraag Ford wat hij ervan vond...

Prijs is één ding, maar Er wordt zoveel gelogen over de printcapaciteit en met een factor 100 is dat veel ernstiger...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/02/11, 10:26

Mijn high-end Bosch vaatwasser (categorie AAA), die altijd nogal wispelturig was (startte niet altijd, de storing leek op een vals contact), begaf het 2 maanden geleden.
Als ecoloog heb ik het geopereerd om te proberen het te repareren.
De leidingen en circuits waren erg verstopt. :x
Dus heb ik alles zorgvuldig gedemonteerd en schoongemaakt, in de hoop dat de verschillende betrokken niveau- en druksensoren de verstoorde informatie zouden vinden.
Zonder resultaat.
Ik heb de elektronische kaart niet onderzocht, geen enkele online site gaf informatie over elektronische probleemoplossing.

Uiteindelijk kreeg ik het adres van a rehabilitatiebedrijf dat huishoudelijke apparaten repareert. Voor €35,- zorgden zij voor mijn toestel (offertepakket). De volgende dag belden ze me om te vertellen dat de elektronische kaart was geflitst en boden ze me aan:
- vervanging door een nieuwe kaart: € 180
- vervanging door een tweedehands kaart: 60€
Ik heb voor de gebruikte kaart gekozen en heb dezelfde avond mijn vaatwasser opgehaald. 8)
Of een totaal budget van minder dan € 100,-.

Ik heb er geen spijt van, mijn apparaat nadert 10 jaar dienst, ik hoop dat het opnieuw hetzelfde zal doen. : Mrgreen:
Nu werkt het beter dan voorheen en bovenal heb ik geleerd over het juiste gebruik ervan en het voorkomen van storingen... : Idee:
: Mrgreen:

Mijn buurman wiens vaatwasser tegelijkertijd kapot ging (een Turks model van 3 jaar oud) heeft er trouwens meteen eentje gekocht (dezelfde, maar dan zoals hij in de uitverkoop was...).
In plaats van dat zij het naar het recyclingcentrum bracht, bracht ik het naar de bovengenoemde reparatiewerkplaats op de dag dat ik de mijne kwam ophalen.
Misschien hebben ze hem gerepareerd en weer in de verkoop gezet (ze hebben hele goede gebruikte) of geborgen voor onderdelen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/02/11, 12:07

De ervaring met mijn vaatwasser heb ik al verteld: 5 jaar en 6 maanden na aankoop lekkage (onbewust had ik destijds de garantieverlenging naar 5 jaar afgesloten!).

Nieuwsgierig ontbeen ik het in de keuken. Mijn vrouw, die mijn legendarische nieuwsgierigheid kent, mijn post-adolescentie die mij ertoe brengt alles uit elkaar te halen, laat mij dat doen...

Uiteindelijk vond ik een balgfitting die was ingewreven en lek was geraakt...

Zonder het te geloven, terwijl ik 12 jaar leven in Afrika waardeer, neem ik een binnenband van een fiets, snijwerk, fittingen ingebed in siliconen, kettingen van tuinmannen...

Hij is 12 jaar oud en loopt nog steeds!

PS: eerlijk gezegd heb ik ook een kapotte ACER-laptop gerepareerd; Omdat ik er niets van wist, verloor ik duidelijk een connector tijdens de demontage; resultaat: het is nooit meer in elkaar gezet! (maar ik heb de DD en de gegevens hersteld!).

PS2: voor dédéléco en cartridges: als de cartridges tegen hun "eerlijke prijs" zouden worden verkocht (nogmaals, zoals iemand zei, zou het in de liberale economie nodig zijn om dit te definiëren - in een gecontroleerde economie weten we wat het oplevert: het plan gepland om 1 miljoen cartridges te produceren, maar niemand vindt er een paar, behalve op de zwarte markt), zouden de printers duurder worden! Daar verkopen we de printer om de verbruiksartikelen in te halen (dit is ook het principe van marketing voor mobiele telefoons: de iPhone voor 59 € als hij 500 waard is, en dan recupereren we de verpakking). Dat gezegd hebbende, ben ik het ermee eens dat er nog steeds sprake is van misbruik, ook al is het iets ingewikkelder.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 77-gasten