Verlaag het brandstofverbruik tot het uiterste

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/01/08, 02:22

Dag

na injectie, paradoxaal genoeg voor de beheersing van vervuiling in het roetfilter ...


Het is een beetje (gepruts) als je ziet dat je halverwege de expansie een beetje diesel moet inspuiten om de uitlaattemperatuur te verhogen om de katalysator zijn werk te laten doen.

Mooi systeem om de reactor op middelhoge snelheid in doping met water te verwarmen, maar om brandstof te nemen om niet werkende warmte te maken? om stront te verbranden die op het juiste moment werd misbruikt, ik weet niet zeker of het werk op de juiste plek wordt gedaan
Dit werkt tegen de ERG-klep met hoge doorstroming en koude motoren.
Wanneer de motorfabrikant erin slaagt diesel zowel in een dieselmotor als in een huisbrander te verbranden, zal er een grote stap worden gezet in de verbranding, maar ik betwijfel of dat lukt voordat de olie achteruitgaat.

Andre
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 13/01/08, 08:23

Andre schreef:Dag

na injectie, paradoxaal genoeg voor de beheersing van vervuiling in het roetfilter ...


Het is een beetje (gepruts) als je ziet dat je halverwege de expansie een beetje diesel moet inspuiten om de uitlaattemperatuur te verhogen om de katalysator zijn werk te laten doen.

Mooi systeem om de reactor op middelhoge snelheid in doping met water te verwarmen, maar om brandstof te nemen om niet werkende warmte te maken? om stront te verbranden die op het juiste moment werd misbruikt, ik weet niet zeker of het werk op de juiste plek wordt gedaan
Dit werkt tegen de ERG-klep met hoge doorstroming en koude motoren.
Wanneer de motorfabrikant erin slaagt diesel zowel in een dieselmotor als in een huisbrander te verbranden, zal er een grote stap worden gezet in de verbranding, maar ik betwijfel of dat lukt voordat de olie achteruitgaat.

Andre


Er is een vergissing, de verbrandingskwaliteit van een moderne diesel is redelijk vergelijkbaar met die van een hoogwaardige huishoudelijke brander ... die ook deeltjes produceert die het residu zijn van de verbranding van diesel ... De enige manier om deeltjes te vermijden: maak een diesel ... benzine (dit is heel goed mogelijk, bijvoorbeeld door pneumatische injectie te gebruiken) : Cheesy:
Merk op dat diesel, als ze een lage uitlaatgastemperatuur hebben, dat juist is omdat ze een zeer goede energie-efficiëntie hebben en juist omdat de t ° laag is dat het periodiek nodig is (cyclus gedefinieerd door de computer volgens het gebruik van de motor) injecteer een beetje (in feite heel weinig) brandstof om de temperatuur van het filter te verhogen tot een niveau dat voldoende is om de deeltjes te verbranden ...
Een plasma verval systeem wordt bestudeerd, maar ik weet niet waar het is (vertrouwelijk) ...
0 x
faaab
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/01/08, 09:55
Plaats: Brest




par faaab » 13/01/08, 11:26

Ik geloof dat onze minister van economie (wanneer zal de bediening van econologie?) Onderzoek doen de vraag...
: Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 13/01/08, 12:38

Bedankt Faaab voor deze link ...

"
Christine Lagarde bevestigt ook dat "het engagement van matiging" aan de pomp van de grote distributeurs "moet worden gerespecteerd". "Ik zal het supermarkten niet laten doen vanwege de stijging van de olieprijs", zei ze.

De minister van Economische Zaken geeft ook aan dat ze niet van plan is de belastingen die door de staat worden geheven, te wijzigen. "We werken met budgettaire beperkingen waardoor we de inkomstenbronnen voor de staatsbegroting niet kunnen vernietigen", legt ze uit.
"

Voor het eerste punt is het een demagogische zwendel: van 1,30 euro / l gaat 80 cent rechtstreeks naar de staatskas en de liter heeft een kostprijs van ongeveer 30 cent aan het einde van raffinaderij, zodat in tegenstelling tot wat men denkt, de oliemaatschappijen zeer kleine spelers zijn naast wat de staat ZONDER KOSTEN vergaart ...

Ik geloof dat Christophe hierover statistieken en nauwkeurige documenten bijhoudt.

Voor het tweede punt is het echter redelijk.

Voor de rest, namelijk de fiets nemen en langzamer rijden, is het alsof je aspirine geeft aan een ongeneeslijke patiënt...

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 13/01/08, 12:47

Om goedkoper te rijden en zonder uitstoot van deeltjes of zwavel ... enzovoort, rijd ik LPG: 0,75 euro / liter, voor 10 jaar.

De CO2 is er helaas nog steeds. :onheil:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais




par bout » 13/01/08, 18:29

hallo

Chatham schreef:Er is een vergissing, de verbrandingskwaliteit van een moderne diesel is redelijk vergelijkbaar met die van een hoogwaardige huishoudelijke brander ... die ook deeltjes produceert die het residu zijn van de verbranding van diesel ...


kijk wat je bedoelt met modern, want de vervuilingsmeetinstrumenten voor stookolieketels kunnen niet speciaal worden gebruikt om de vervuiling van een dieselmotor te meten met het risico de sonde te vernietigen (nou ja, dat is wat we m 'zei. als iemand me kan bevestigen)

Voor ketel CO: gegeven meetbereik 0 tot 0,1% (0 tot 1000 ppm) en 0 tot 1% (0 tot 10ppm)
kan iemand mij een voorbeeld geven van de gecontroleerde CO van zijn ketel (om de zaken in perspectief te plaatsen)

Voor motor-CO: bereik van 0 tot 5% (gebruikelijke capaciteit van de apparaten) (maximale bereik van het apparaat 0 tot 20%)

zie op de site:
http://www.kane.fr

bout
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/01/08, 19:08

Dag
Laten we zeggen dat ik praktischer ben
Ik weet dat een brander na het verbranden van 9000 liter stookolie bij demontage de verbrandingskamer er niets zwarts zit of in de schoorsteen
Als ik een diesel ontcilinder na slechts 500 liter goed geraffineerde ontzwavelde diesel te hebben verbrand, is de cilinderkop helemaal zwart evenals het uitlaatsysteem..
Verbranding in een motor onder hoge druk is voor mij complexer dan verbranding in lagedruklucht.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 13/01/08, 20:43

Chatham schreef:Merk op dat diesel, als ze een lage uitlaatgastemperatuur hebben, dit juist is omdat ze een zeer goede brandstofefficiëntie hebben ...

Ja en nee. het is vooral omdat ze altijd het maximum aan lucht vullen. dus bij lage belasting is er een grote overmaat aan lucht, de T ° is laag. maar onder belasting stijgt ook de uitlaattemperatuur goed, ook al is het niet zo heet als bij een benzinemotor.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/01/08, 00:29

Dag
Philippe Schutt schreef:
Chatham schreef:Merk op dat diesel, als ze een lage uitlaatgastemperatuur hebben, dit juist is omdat ze een zeer goede brandstofefficiëntie hebben ...

Ja en nee. het is vooral omdat ze altijd het maximum aan lucht vullen. dus bij lage belasting is er een grote overmaat aan lucht, de T ° is laag. maar onder belasting stijgt ook de uitlaattemperatuur goed, ook al is het niet zo heet als bij een benzinemotor.

De grote landbouwtrekkers die aan het werk zijn, 's nachts volle pot zien we de roodachtige pijp..

Precies het teveel aan lucht of liever stikstof verhindert dat de verbranding in temperatuur stijgt.Het is om deze redenen dat ik bij waterdoping op gemiddelde snelheid een beperking op de inlaatlucht heb gemaakt
dit ontlast de compressiecyclus, het maakt minder gas in de cilinder en in de uitlaatgassen maar heter, wat de reactor bij middelhoge snelheid verbetert.
Het is niet de motor die ik probeer te laten draaien, maar de reactor : Cry:
de realiteit is wanneer je de tank vult en de meter leest ...

Andre
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 14/01/08, 09:46

Chatham schreef:Er is een vergissing, de verbrandingskwaliteit van een moderne diesel is redelijk vergelijkbaar met die van een hoogwaardige huishoudelijke brander ... die ook deeltjes produceert die het residu zijn van de verbranding van diesel ... De enige manier om deeltjes te vermijden: maak een diesel ... benzine (dit is heel goed mogelijk, bijvoorbeeld door pneumatische injectie te gebruiken) : Cheesy:
Merk op dat diesel, als ze een lage uitlaatgastemperatuur hebben, dat juist is omdat ze een zeer goede energie-efficiëntie hebben en juist omdat de t ° laag is dat het periodiek nodig is (cyclus gedefinieerd door de computer volgens het gebruik van de motor) injecteer een beetje (in feite heel weinig) brandstof om de temperatuur van het filter te verhogen tot een niveau dat voldoende is om de deeltjes te verbranden ...
Een plasma verval systeem wordt bestudeerd, maar ik weet niet waar het is (vertrouwelijk) ...

Ik zie niet in wat er vertrouwelijk is aan vervuiling door auto's ... cerumoxide kan worden gebruikt om deeltjes in de FAP te verbranden, een echte zwendel zoals de EGR-klep ?!
dit additief wordt gemengd met de dieseltank via een kleine verborgen tank die nog steeds 300 € kost om te worden gevuld elke keer dat de DPF elke 80.000 km moet worden geleegd ... weer een grote fabrikantzwendel!
om nog maar te zwijgen van wat we gemaakt zijn om in de bronchiën te ademen! wie heeft het over vervuiling?
http://www.nrjrealiste.fr/doc/EGR_FAP.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten