Tips: kopen beter

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Tips: Best Buy




par Ahmed » 01/09/22, 23:29

Wat de betekenis van deze maatregelen ook is, het blijft manipulatief, want afhankelijk van of men stilzwijgend akkoord gaat of niet, verandert het resultaat (in het tegenovergestelde), ook al gaat het om dezelfde mensen. ..
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Tips: Best Buy




par sicetaitsimple » 01/09/22, 23:34

Ahmed schreef:Wat de betekenis van deze maatregelen ook is, het blijft manipulatief, want afhankelijk van of men stilzwijgend akkoord gaat of niet, verandert het resultaat (in het tegenovergestelde), ook al gaat het om dezelfde mensen. ..


Gisteren of eergisteren zei ik je dat je soms zeurde, nu zeg ik je dat je saai bent (naar mijn smaak)!

Is het manipulatief om te beslissen dat het verspreiden van folders verboden is, behalve om een ​​"Ja pub" op zijn brievenbus te hebben geplakt?
Nou, we wachten op de grote avond... Ik weet niet zeker of we het zullen zien, jij noch ik.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Tips: Best Buy




par Ahmed » 01/09/22, 23:54

Tot uw dienst!
Het hangt er niet van af of de maatregel positief of negatief is om een ​​oordeel te kunnen vellen over de ingezette middelen, middelen die bovendien naar vermoeden in de ene of de andere richting gaan, zonder echter het doel te beïnvloeden.

PS: soms moet je verder kijken dan je mailbox...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9831
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2672

Re: Tips: Best Buy




par sicetaitsimple » 01/09/22, 23:56

Ahmed schreef:Tot uw dienst!
Het hangt er niet van af of de maatregel positief of negatief is om een ​​oordeel te kunnen vellen over de ingezette middelen, middelen die bovendien naar vermoeden in de ene of de andere richting gaan, zonder echter het doel te beïnvloeden.


Ik bevestig mijn beoordeling van de dag : Lol: !
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14956
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Tips: Best Buy




par GuyGadeboisTheBack » 02/09/22, 02:53

(Het maakt me niet uit, ik heb pompen gemaakt in Duitsland) : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Tips: Best Buy




par phil59 » 02/09/22, 10:19

Papieren advertenties vertegenwoordigen terloops een duizelingwekkende vervuiling.

Voor de winkels zijn dit de enige effectieve dingen om mensen terug te halen en deze klanten niet te verliezen.

Gerichte internetreclame heeft een stuk minder impact.

Sommige winkels hebben besloten niet te adverteren.

Het aantal niet-uitgegeven advertenties dekt niet het "beleid" van de winkel om de klant aan te trekken
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Tips: Best Buy




par Macro » 02/09/22, 10:31

phil59 schreef:
Gerichte internetreclame heeft een stuk minder impact.


Heeft u het over milieu-impact of klantretour?
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Tips: Best Buy




par Obamot » 02/09/22, 11:04

Om beter te kopen, koop niet... niet...! Wees een psycholoog!

Beter kopen:
- denk aan de echte BEHOEFTE.
— denk aan “lokaal inkopen” in termen van milieu-impact (indien mogelijk en niet te duur)
— pas op voor impulsaankopen: stel materiaalaankopen uit en doe uw boodschappen “met een volle maag”!
— blader door de YouTube-video's en testsites met betrekking tot de felbegeerde aankoop.
— in geval van echte nood helpt youtube om het bestaande te repareren en te verbeteren.
— om de begeerde dingen (behalve die met een dringende "dringende behoefte") te lenen of te huren (indien zeer occasioneel nodig)
— de gevoelige delen van aangekochte objecten versterken, om breuk en tegenvallers door “geplande veroudering” te voorkomen
— denk aan misbruik, hacking... Veel video's geven informatie.
- niet kopen "wanneer je het nodig hebt” u zult veel duurder betalen onder de beperking van de behoefte, maar anticipeer op uw aankopen, uw vernieuwing van materiaal. u betaalt tot tien keer minder (bijvoorbeeld door gebruik te maken van hard discount tools, van goede kwaliteit, vaak uit Duitsland of van Duits design).
— als dat niet lukt, is het niet nodig om het webadres van de "goede hoek" op te roepen,
— bedenk, wijzig de objecten die je nodig hebt met recycling. Bijvoorbeeld: we vinden volumineuze dingen, beschadigde kasten die we met een cirkelzaag kunnen repareren / transformeren, om op maat te maken (waarbij alle beschikbare ruimte wordt gebruikt).

Koop slimmer om beter te kopen :D

PS: ik heb niet gecontroleerd of ik onzin aan het praten was 3.0 : Mrgreen:
Bron van een samenzweerderige site, hier: duurzaam-consumptie/advies-kopen-beter-t2321-50.html#p508432
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2221
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Tips: Best Buy




par phil59 » 02/09/22, 18:40

Macro schreef:
phil59 schreef:
Gerichte internetreclame heeft een stuk minder impact.


Heeft u het over milieu-impact of klantretour?


Terug van klanten, ik heb het niet over internetverkopen, maar over adverteren, voor de hyper waar je heen gaat...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14956
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: Tips: Best Buy




par GuyGadeboisTheBack » 12/09/22, 18:19

Mijn draadloze Sennheiser RS-180 liet me na 12 jaar in de steek, dus koos ik voor een Jabra Elite 85H Bluetooth (prijsklasse tussen 220 en 250 euro gemiddeld).
Op Amazon ontdekte ik dat ze hun ingeleverde spullen niet meer weggooien maar doorverkopen (misschien hebben ze rekening gehouden met het schandaal). Dus ik keek naar de "tweedehands" exemplaren, er was er een "als nieuw", open verpakking voor 167 euro. Er zat korting op het product bij het betalen en de rekening zakte naar 135 euro. Ik heb hem vandaag ontvangen, hij is gloednieuw. Zelfs de verpakking was niet aangeraakt.
Zoals wat, voordat je "volle pot" koopt, moet je aan de zijkant kijken:
Gebruikt.JPG
Occase.JPG (13.15 KiB) 1444 keer bekeken
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten