Tips om minder energie te gebruiken thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/08/08, 14:04

De kern van de vraag was eigenlijk of deze zeer interessante winst oude of slecht geïsoleerde ketels betrof, of dat het nutteloos was bij een recente ketel? Luchtkussenfolie is een geweldig idee, maar ik vraag me af of andere materialen niet nog efficiënter zouden zijn, zoals dun polystyreen (3 tot 5 mm, meerdere lagen), of zelfs dit witte verpakkingsplastic, maar vrij compact (ik weet niet hoe het heet). Welke dikte heeft onze vriend gebruikt?

De andere vraag is: ja, als de cv-ketel in de kelder staat, winnen we zeker, maar als hij in de badkamer staat, gaat deze energie niet helemaal verloren (ik ben een gezellig persoon die de badkamer - goed geïsoleerd - op 20° houdt, en die met behulp van een luchtverhitter en een timer naar 23° verhoogt als ik hem gebruik)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 02/08/08, 14:16

mijn boiler wordt dit jaar 30 jaar en staat in de stookruimte.

Ik denk dan ook dat de isolatie van deze alleen maar positief kan zijn, daar had ik gewoon niet aan gedacht! Ik vond het bericht over die jas! oké, eigenlijk.
0 x
Recup
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 26/05/08, 18:45
Plaats: Elzas




par Recup » 02/08/08, 16:00

bon

uitleg voor het isoleren van de ketel

boiler in huis 200l
5/6 jaar oud
2 volwassenen een kind
de muur is 's ochtends heet, dus verlies
isoleren met 200 mm glaswol bedekt met een geotextielfilm
(glaswol teruggevonden van een buurman die het weg wilde gooien) anders had ik iets anders genomen geen top glaswol.

Beeld


de ketel is aan de muur bevestigd

Je moet de omtrek van de ketel meten, de glaswol volgens de omtrek snijden, je moet heel precies zijn, anders dek je niet genoeg af of heb je te veel isolatie en is er ruimte tussen de ketel en de glaswol.
Maak inkepingen in de isolatie voor de bevestigingen om de glaswol tussen de wanden en de ketel door te laten.

om de glaswol aan de ketel te houden heb ik dubbelzijdig tape op de ketel geplakt.


Zodra de glaswol op de muur is gelijmd, meet u de diameter van de ketel en isoleert u deze en maakt u een deksel om het bovenste gedeelte te isoleren.
De bruine tape is om te voorkomen dat de wol het huis binnenkomt.
Ik heb de hoes op de isolatie van de muur gelijmd

OK, ik hoop dat ik specifiek genoeg was.

dus uitleg voor verbruik van 6kw voor 20° in huis
na 5kw isolatie heb ik ook de thermostaat verlaagd omdat het water te warm was waardoor het elektriciteitsverbruik 4kw is

meting gedaan op XNUMX juli

Ik ging naar een conferentie over energiebesparing
een persoon vertelde dat het isoleren van je cv-ketel een besparing betekent op de aanschaf van een zonnepaneel, omdat de jaarlijkse verliezen van de cv-ketel overeenkomen met de jaarlijkse productie van een paneel.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/08/08, 16:14

om de glaswol aan de ketel te houden heb ik dubbelzijdig tape op de ketel geplakt.
(goed idee)
Bedankt Recup, voor de aanvullende info. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/08/08, 16:52

Ik heb twee pc's: een normale en een laptop die rondslingert (aangeboden door Total :D ...25 jaar anciënniteit)
Ik heb zojuist het opgenomen vermogen van de normale kantoor-pc gemeten: 150 watt
Ik zette de laptop aan en hij verbruikt +- 40 watt
Nou, bin we zullen 300 kw per jaar verdienen door de uitwisseling te doen.
Ik heb de isolatie van de elektrische boiler gemeten...3cm! wat een stelletje sukkels bij Siemens :onheil: (daar gaan we verandering in brengen :D )
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/08/08, 19:17

Ah! 200 mm glaswol, het is niet niks: maar voor de prijs waar je het kreeg, was de ervaring het proberen waard, al was het maar voor onze opbouw.
Volledig valide systeem in jouw geval omdat de CV ketel in de CV ruimte staat (raar, weinig mensen denken aan het terugwinnen van de warmte uit de CV ruimte)
Ik denk nog steeds dat wanneer het in de badkamer wordt geplaatst, het minder nodig is (en hoe dichter de boiler bij de douche staat, hoe minder warm water verloren gaat in afwachting van warm water)
Dat gezegd hebbende, om de bestaande situatie te verbeteren, is het goed. Heeft u er ook aan gedacht om de leidingen te isoleren?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 02/08/08, 19:40

Heeft u er ook aan gedacht om de leidingen te isoleren?

Een deel van de leidingen zit in de muren, niet geïsoleerd :?
De boiler bevindt zich in de kelder
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 02/08/08, 21:04

in mijn geval heb ik de stookruimte omgebouwd tot een tweede toilet, ik heb daar de droge toiletten geplaatst, ik heb de wasmachine geplaatst, en de spreider (wasruimte, wat!) bovendien staat de deur heel vaak open, althans in de winter , dus de cv-ketel verwarmt zowel mijn kamer als de gang en het trappenhuis!

Ik heb echter het geluk dat de leidingen allemaal geïsoleerd zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/08/08, 21:55

Hallo herstel
Recup schreef:dus uitleg voor verbruik van 6kw voor 20° in huis
na 5kw isolatie Ook heb ik de thermostaat lager gezet omdat het water te heet was, dus het stroomverbruik is 4kw


We hadden het er al over in een andere post, wees voorzichtig als je de temperatuur te veel laat zakken, er is een risico voor de gezondheid. :onheil:

http://www.techmicrobio.net/html/system ... nella.html

profylaxe

De habitat van de bacterie is meestal water. Legionella kan zich ontwikkelen in protozoa en kan worden gedragen door amoebencysten. De versterkingsfactoren zijn een watertemperatuur tussen 25 en 45 ° C, waterstagnatie, de aanwezigheid van biofilms, organisch afval, corrosieproducten en natuurlijk micro-organismen en in het bijzonder amoeben.

De besmettingsvector is de aerosol met druppelgroottes van 1 tot 5 µm. Het zoeken naar besmettingsbronnen in collectieve inrichtingen waar gebruik wordt gemaakt van warm water (douches, bubbelbaden, airconditioning- en luchtbehandelingsinstallaties) is essentieel en vergt vaak moeizaam onderzoek. Pluimen van koeltorens zijn vaak betrokken. De strijd tegen reservoirs van legionella en de protozoa die ze herbergen, maakt gebruik van chlorering, thermische schok (Duur van decimale reductie (deel door 10 van het aantal ziektekiemen): 20 min bij 55°C, 6 min bij 57.5°C, 2 min bij 60°C) de aanpassing van systemen door te proberen aerosolen te vermijden, de eliminatie van externe bronnen van Legionella.
Het is echter in het ontwerp van de installaties dat de meest effectieve preventie ligt: ​​de bevochtiging van de airconditioning kan gebruik maken van aërosolen van schoon water of beter stoom, platenwarmtewisselaars voor het verwarmen van het water, voldoende temperatuur in de warmwatertanks (maar niet overdreven om brandwonden te voorkomen!)…

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/08/08, 23:19

hazardine zei:

de cv-ketel verwarmt zowel mijn kamer als de gang en het trappenhuis!


ingenieus, om te kopiëren!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 136-gasten