Tips om minder energie te gebruiken thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Tips om thuis minder energie te verbruiken




par PVresistif » 29/03/18, 16:44

Voor wie een elektrische boiler heeft
Een manier om 30/40% minder te verbruiken voor uw boiler is om hem in het verwarmde volume te installeren, bij voorkeur zo dicht mogelijk bij de keuken en badkamer; in feite, als u de instructies neemt voor een boiler van 200 liter die in een onverwarmde ruimte is geïnstalleerd, heeft u 2.4 kWh per 24 uur nodig om de temperatuur te handhaven; na 365 dagen is het 876 kWh of 131 € / jaar.
Installeer uw boiler in de badkamer en u recupereert deze verliezen om de badkamer te verwarmen (tijdens het stookseizoen dus 9 van de 12 maanden), d.w.z. ongeveer 200€/jaar teruggewonnen door ook de waterverliezen te tellen die u ook elimineert als de apparaten dichterbij zijn (u hoeft het water niet meer te laten lopen om te wachten op de komst van warm water); Ik zou erop willen wijzen dat het isoleren van de warmwaterleidingen zinloos is, het vertraagt ​​alleen de koeling; het is inderdaad onmogelijk om warmteverliezen te vermijden zodra er een temperatuurverschil is, het is onvermijdelijk: de warmtestroom is evenredig met het temperatuurverschil.
De locatie van je boiler kiezen, een beslissing met ernstige gevolgen aan het einde van je leven............. Verwacht niet dat energieverkopers je dit soort advies geven, ze zijn er om het maximale te verkopen, ze zijn niet erg geïnteresseerd in de planeet maar veel meer in je geld.....
Salutations
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Tips om thuis minder energie te verbruiken




par sicetaitsimple » 29/03/18, 21:47

PVresistif schreef:in feite, als u de instructies neemt voor een boiler van 200 liter die in een onverwarmde ruimte is geïnstalleerd, heeft u 2.4 kWh per 24 uur nodig om de temperatuur te handhaven; na 365 dagen is het 876 kWh of 131 € / jaar.


Kunt u uw bronnen specificeren? Het lijkt me een beetje overdreven, althans in totaal over het jaar.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Tips om thuis minder energie te verbruiken




par izentrop » 29/03/18, 23:24

Ja, voor een standaard 200 liter is dat ongeveer 2 kWh/dag.
U kunt ook overisoleren, om verliezen met ongeveer 4 keer te verminderen voor 160 mm glaswol http://www.apper-solaire.org/Pages/Fich ... /index.pdf
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Re: Tips om thuis minder energie te verbruiken




par PVresistif » 03/02/19, 19:21

om minder te verbruiken zie de volgende site:
http://osenon.free.fr
o.a. de elektrische verwarming levert 90% op, het nachttarief, gratis isolatie, belastingen op elektra, etc.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten