Tips om minder energie te gebruiken thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 16/02/10, 12:17

Hic schreef:
SixK schreef:
Voor tv-schermen, moet de waarde die ik gezien heb voor LCD zien is 55W heeft 180W afhankelijk van de grootte van het scherm.
We blijven zeer dicht bij de tv-consumptie. Soms is het zelfs boven currieusement. :(
En een lcd-tv zijn allemaal hetzelfde zijn veel duurder dan een buis-tv's ...
SixK

Hallo SixK
Tegenwoordig zijn dit LCD-schermen -> "LED" <-
die het minst consumeren!!
Met een beter imago. (tv en pc)

OLED's nog minder, maar nog steeds te duur om te kopen,
(ze zullen goedkoper te vervaardigen zijn dan LCD's)



Hier moeten we dingen in perspectief plaatsen: mijn oude Thomson 72cm 3/4 100hz televisie van topklasse verbruikte 158w/h, mijn nieuwe Sony 117cm 200hz lcd-televisie verbruikt 166w/h (met een nieuwe energiebesparende buisverlichting omdat de oude 117 200hz 240w verbruikte...) of ongeveer hetzelfde verbruik als de oude CRT maar met een 2x groter beeld!
Moet de boter niet willen en het geld voor de boter en daarnaast de c.. van de boerin...
Schermen met LED-achtergrondverlichting zijn nog steeds aanzienlijk duurder, om in hetzelfde bereik te blijven als mijn scherm, het is 500 € meer voor een niet fenomenaal verschil in kwaliteit (mijn scherm is al erg goed) en een nauwelijks lagere lagere leds, het licht in het kader van het frame van het frame, het licht is niet Hetzelfde ...
Moderne plasma's verbruiken ook bij hetzelfde schermformaat 2x minder dan 2 jaar geleden (Panasonic/Pioneer neo PDP 400hz plasma), d.w.z. 300-350x/h in plaats van 5-600w/h...
OLED's zouden ideaal zijn, maar de enige die momenteel op de markt verkrijgbaar is, is erg klein, 11 inch, en kost een fortuin... een demomodel met een diagonaal van 3 m werd gepresenteerd, maar niet op de markt gebracht...
0 x
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 16/02/10, 15:13

Ik weet niet of het al gezegd is, maar het is ook mogelijk om met de tv-instellingen te spelen om minder te verbruiken.
Door de helderheid en het contrast te verlagen was ik bijvoorbeeld enkele tientallen watts aangekomen.
De fabrieksinstellingen van mijn tv stonden te hoog.
Nou het is een lcd van bijna 4 jaar oud, recente lcd's zijn wellicht beter geoptimaliseerd.
0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km
Record conso - 4.15 L / 100
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 16/02/10, 15:41

candas1 schreef:Ik weet niet of het al gezegd is, maar het is ook mogelijk om met de tv-instellingen te spelen om minder te verbruiken.
Door de helderheid en het contrast te verlagen was ik bijvoorbeeld enkele tientallen watts aangekomen.
De fabrieksinstellingen van mijn tv stonden te hoog.
Nou het is een lcd van bijna 4 jaar oud, recente lcd's zijn wellicht beter geoptimaliseerd.

Ik grijp de kans aan om te specificeren dat het verbruik dat door de fabrikanten wordt opgegeven, het verbruik is dat is gemeten met de "zuinige" modus: geen filter, contrast en licht verlaagd...

Idem voor huishoudelijke apparaten. Het heeft geen zin om een ​​categorie "A" te kopen als u de "eco"-modus niet gebruikt...
=> U moet "A" kopen EN het "eco"-programma gebruiken.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/02/10, 16:15

candas1 schreef:

Ik weet niet of het al gezegd is, maar het is ook mogelijk om met de tv-instellingen te spelen om minder te verbruiken.


besparingen aan het einde van de kaars! Leer er minder maar beter uit te zien! (vermijd bijvoorbeeld Télé Bouygues-Sarko!) :D :D :D en schuif eerder aan bij Madame onder het dekbed! :D (besparing op verwarming en verlichting!)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 18/02/10, 15:50

Hasardine schreef:ja, omdat de planten die je kocht niet werden gegeven, maar voor volgend jaar, bewaakt in in de kelder ze serveren u te hebben weer meer zul je nooit in slagen om alles eruit te halen, plotseling , zul je al dat pas volgend jaar zal komen te hebben.

Hallo Hasardine
Het is duur en niets waard!!
Er is een 'lo BY' van het zaad dat de verkoop blokkeert
oude producten :onheil:
geen manier om de juiste tomaat van weleer te vinden :frons:
dus waar te vinden?
vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 19/02/10, 20:40

vogelstorm zei;
Hier moeten we dingen in perspectief plaatsen: mijn oude Thomson 72cm 3/4 100hz televisie van topklasse verbruikte 158w/h, mijn nieuwe Sony 117cm 200hz lcd-televisie verbruikt 166w/h (met een nieuwe energiebesparende buisverlichting omdat de oude 117 200hz 240w verbruikte...) of ongeveer hetzelfde verbruik als de oude CRT maar met een 2x groter beeld!
Moet de boter niet willen en het geld voor de boter en daarnaast de c.. van de boerin...
Schermen met LED-achtergrondverlichting zijn nog steeds aanzienlijk duurder, om in hetzelfde bereik te blijven als mijn scherm, het is 500 € meer voor een niet fenomenaal verschil in kwaliteit (mijn scherm is al erg goed) en een nauwelijks lagere lagere leds, het licht in het kader van het frame van het frame, het licht is niet Hetzelfde ...
Moderne plasma's verbruiken ook bij hetzelfde schermformaat 2x minder dan 2 jaar geleden (Panasonic/Pioneer neo PDP 400hz plasma), d.w.z. 300-350x/h in plaats van 5-600w/h...
OLED's zouden ideaal zijn, maar de enige die momenteel op de markt verkrijgbaar is, is erg klein, 11 inch, en kost een fortuin... een demomodel met een diagonaal van 3 m werd gepresenteerd, maar niet op de markt gebracht...[/ quote]

hallo stormvogel
het is bijna 10 jaar geleden dat ik een scherm heb dat 22W verbruikt (tegen 2VA van het vorige)
het is al 10 jaar dat ik 420W per uur gebruik bespaar
een kathode werkt volgens het principe
booglamp of elektrisch lassen
net als fluorescentie, dus veel UV's.
het beeld is onstabiel vanwege het scannen met elektronenkanonnen
op dit moment is er alleen de LED die licht produceert, alleen in het zichtbare spectrum

Wat mij te betalen, een LCD-scherm met LED's van 300 euro tot 2 uur per dag
besparingen
met botergeld : Mrgreen:
vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 19/02/10, 21:44

mijn VMC recupereert de warmte uit de schoorsteen en de warmte uit het appartement om de onder overdruk in het appartement ingebrachte lucht en het tapwater te verwarmen (vorstvrij in de winter)
het dient als verwarming tussen de seizoenen met zonneverwarming en ik maak 150 l warm tapwater
warm waterbesparing + 67% toegevoegd aan die 150 l warm water
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12

water besparing




par Zorglub » 19/02/10, 21:49

mijn wasmachine en toiletten zijn voorzien van bronwater resultaat mijn waterverbruik is gedaald van 100 m3 naar 39 m3
besparing van circa € 398 in 4 jaar
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 19/02/10, 21:58

Om de PC voorkomen dat ze onnodig voor uren omdat het rebooten vaak te lang.
Met XP, is een alternatief voor de PC snel herstart na afschrikken.
Dit is de PC configureren "Slaapstand". Dit is vooral te laptop batterijen op te slaan, maar het werkt met een desktop PC.
, schakel je ze handmatig uit.
Later, drukt u op de power-knop, en de PC weer binnen een minuut.
Tot uw dienst ... : Cheesy:

hi gegyx
er was een onbeperkte vriezer op Windows 3.11
die direct opstart in het geheugen, opslaan bij afsluiten

Ik gebruikte dit alleen!!
een vriezer die 3 uur of een minuut nodig heeft om te bevriezen
het is een microzachte grap

vaarwel Hic
Dernière édition par Hic de 19 / 02 / 10, 22: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Jouw tips om minder te consumeren




par Hic » 19/02/10, 22:40

Rulian schreef:Hallo !

Plaats dit onderwerp uw tips en creatieve manieren u gebruikt om uw energieverbruik te verminderen thuis.

Deze sectie is voor iets dat niet in de "Tips" KH wordt aangeboden.

Merci.

Hallo allemaal
wifi-energie terugwinnen
http://www.elektor.fr/nouvelles/y-a-de- ... 5560.lynkx

vaarwel Hic
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten