De absoluut beste energie!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 28/12/11, 09:46

: Cheesy: Ik denk dat de persoon die hieruit moet worden ontslagen forum is niet noodzakelijk die van de wensen van de heer of mevrouw less watt, die we zouden willen wachten op de voorstellen om minder watt meer uit te geven dan deze onophoudelijke scherpe en dwingende kritieken, zeer pijnlijk :onheil:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 28/12/11, 11:39

dedeleco schreef:Het is simpelweg een echte oplossing voor de toekomst zonder CO2, zonder vervuiling, zonder kernenergie, zonder consumptie, voor altijd, voor onze kinderen en de planeet !!
Het is zo geweldig dat we het helemaal moeten ontwikkelen !!
En ongelooflijk, zelfs milieuactivisten weten of begrijpen het niet !!


Uh, sorry?
Ik ben een milieuactivist en een radicale (permacultor). Ik ken dit principe van thermische faseverschuiving en ken veel meer toepassingen dan de opslag van calorieën uit de zon.
Het is inderdaad een uitstekend idee dat ik ook verdedig, maar het is niet per se DE oplossing. Conformisme en eenwording is een slecht idee. Elke oplossing hangt sterk af van de omstandigheden van de context: geografische locatie, middelen, ...
Waar ik me beledigd voel, is dat je alle groene mensen in dezelfde mand stopt.
Dat gezegd hebbende, geef ik u toe dat deze oplossing moet worden bestudeerd om overal toepasbaar te zijn, maar ik denk dat u, gezien uw aandringen op dit onderwerp, meer vermoeidheid dan verliefdheid zult veroorzaken.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "
Malcolm X
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 28/12/11, 11:49

Een Bleusideral advies, projecteer jezelf niet te veel in de dromerige waanideeën van vrije energieën, nulpunt, etc. omdat de terugkeer naar de aarde wreed dreigt te worden. Vermijd deze pijn.
Volg Ahmed's reflectie op energie-overvloed als een bron van problemen, IMHO ziet hij duidelijk.
Het is waard wat het waard is, maar dat is het advies dat ik je wil geven.
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 28/12/11, 13:19

Bedankt, elk advies wordt gewaardeerd of gewaardeerd, het hangt er allemaal vanaf hoe u het begrijpt
vaak blijft de realisatie van deze oplossingen
waarbij mijn aanpak via deze functie juist is om ervaringen op verschillende vakgebieden te kennen, zelfs applicaties
-wie hebben ervaren wat en hoe, welke resultaten ...
-voorbeeld de opslag van warmte-energie ... wat mij betreft gebaseerd op Canadese kachels met langzame verbranding maar die niet hebben, heb ik mijn klassieke kachel van 11 kw verbeterd: directe luchtinlaat vanuit de kruipruimte (10-13 °) direct onder het apparaat, installatie van vuurvaste stenen achter de kachel en op zijn hoogte rond de rookpijp voor warmteherstel 's nachts, met vmc in het isolerende omhulde plafond op de zolder om te verdelen in de andere, verder gelegen kamers, een ECOFAN geplaatst op het gietijzer van de kachel = besparing van 30% op houtverbruik ... dit lijkt triviaal als voorbeeld, maar het is een principe dat zich ontwikkelt zoals zoveel andere en waarvan ik 'graag andere concrete voorbeelden of studies zou willen horen voor dit debat, en deel ideeën ...
om het even welke ideeën goed zijn om hier te nemen is opnieuw wat ik wilde horen ontwikkelen!
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/12/11, 13:43

Dromers zoals DreamWheel zijn dat wel niet in staat om de interesse en eenvoud van te begrijpen www.dlsc.ca , gratis hernieuwbare energie van 1KW per m2 voor altijd, wat echt werkt, heel eenvoudig, zonder de fysica te hoeven bewijzen die wordt bewezen door de realiteit die wordt waargenomen in onze tv's, mobiele telefoons, TGV's, klokken, zoals DreamWheel droomt van doen.

eindelijk dit jaar werd 2011 in Frankrijk erg heet 13,6 ° C gemiddeld spontaan opgeslagen in de aarde (heetste jaar sinds lange tijd) en daarom er is heel weinig extra zomerhitte nodig om de 20 ° C te halen noodzakelijk in de winter bij ons thuis !!
Dit is het basisprincipe van www.dlsc.ca uktra eenvoudig heel echt !!

Waarom zou je het simpel houden als je het ingewikkeld kunt maken?, voor nog een millennium in dromen zonder er ooit in te slagen deze inconsistenties te laten werken, zoals DreamWheel.

De verbeterde warmtewisselaarkachel, (vaak ontbreekt), met een opslagmassa (1 ton minstens voor 12 tot 24 uur, zelfs in vrije grond) is een zeer goede eenvoudige oplossing !!!

Maar onthoud dat je hebt op 3m vrije ondergrond 13,6 ° C eeuwigdurend 365 dagen per jaar, bruikbaar zonder warmtepomp, en gemakkelijk om de zomer voor te verwarmen tot meer dan 20 ° C, met de zon op pretentieloze zonnecollectoren, ultra eenvoudig, pijp goedkoop in de zon, (zoals op APPER en gebruikt door Forhorse op econology) om het in de winter te hebben !!

En dan geen houtklusjes meer, geen vegen meer, geen vervuiling meer door onvolledige verbranding of vrij hout (met zeezout dat overal aan alle kusten van Frankrijk dioxine maakt), geen kapotte warmtepompen meer, totale gemoedsrust.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 28/12/11, 21:28

De verbeterde warmtewisselaarkachel, (vaak ontbreekt), met een opslagmassa ...

Het is heel waar, de verbeteringen hadden voornamelijk betrekking op verbranding, maar weinig op het uitwisselingsoppervlak en inertie (bemoeilijkt waarschijnlijk het leven van de verkoper).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
bleusideral
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 299
Inschrijving: 14/02/09, 15:35
Plaats: Nîmes
x 4




par bleusideral » 29/12/11, 09:57

inderdaad jammer, maar dit komt zeker door de handling en het volume dat het vertegenwoordigt

maar individueel haalbaar tegen lage kosten, de duurste kunnen de vuurvaste stenen zijn, tenzij je "herstelt" van oude elektrische warmteaccumulatoren (wat ik van mijn kant deed)

dit concept van Canadese huizen is gewoonweg briljant, afgezien van de investeringskosten, de gratis energie is aanwezig en wordt goed uitgebuit, voor het leven.

goed voorbeeld van realisatie waarbij men zou kunnen nadenken voor de bouw van een huis, met natuurlijk een eenvoudiger individueel systeem. veel huizen gebruiken nu het principe van Canadese putten met een systeem van begraven spoelen ... de aarde en de zon, een onuitputtelijke bron van absolute energie!

https://www.econologie.info/share/partag ... efvVy3.pdf
0 x
Een gebaar meer Econological Econological een gebaar en het is de planeet die meer zal lijden!
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 29/12/11, 10:46

Christophe schreef:Eenduidig ​​antwoord of discussie gegeven hoe de titel is geformuleerd!

De absoluut beste energie is natuurlijk LIEFDE !!

: Cheesy:

Hallo poëzievriend.
Ik zou zeggen dat het leven en hou van zijn vector ...
: Cheesy:
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 29/12/11, 13:01

FPLM schreef:
dedeleco schreef:Het is simpelweg een echte oplossing voor de toekomst zonder CO2, zonder vervuiling, zonder kernenergie, zonder consumptie, voor altijd, voor onze kinderen en de planeet !!
Het is zo geweldig dat we het helemaal moeten ontwikkelen !!
En ongelooflijk, zelfs milieuactivisten weten of begrijpen het niet !!


Uh, sorry?
Ik ben een milieuactivist en een radicale (permacultor). Ik ken dit principe van thermische faseverschuiving en ken veel meer toepassingen dan de opslag van calorieën uit de zon.
Het is inderdaad een uitstekend idee dat ik ook verdedig, maar het is niet per se DE oplossing. Conformiteit en eenwording is een slecht idee.


In feite is Déde's oplossing, hoewel uitstekend, gewoon een andere manier om op te warmen, het zal ons nauwelijks helpen om een ​​trein voort te stuwen ...

Wat betreft het idee van "lege" energie, dit blijft vaak een oplichterij, op zijn best een droom, en zoals Ahmed al zei, zou het catastrofaal zijn om onbeperkte energie beschikbaar te hebben (= onbeperkte vernietiging).

Er zijn oplossingen om voor iedereen energie te produceren zonder ecosystemen te vernietigen, het probleem is dat de filosofie om dit alles te beheren de heersende klasse niet interesseert.

Op dit moment zijn hernieuwbare energiebronnen een vliegende steunpilaar geworden voor fossiele en nucleaire energie en versterken ze alleen de trend naar steeds meer, onder een schijnbare onschadelijkheid.
Het mag niet worden vergeten, hernieuwbare energiebronnen zijn een Moyen en niet een maar.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
FPLM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 306
Inschrijving: 04/02/10, 23:47
x 1




par FPLM » 29/12/11, 13:44

Bovendien worden hernieuwbare energiebronnen vaak op de bank gezet vanwege hun onvermogen om zoveel energie op te wekken als olie of kernenergie ons toelaten te verspillen.
We zouden ze eerder moeten promoten vanwege hun vermogen om onze ogen te openen voor onze eindeloze hebzucht!
0 x
"Als je niet oppast, zal de kranten uiteindelijk maak je een hekel aan de onderdrukten en de onderdrukkers te aanbidden. "

Malcolm X

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten