De textielindustrie is fantastile

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 11/10/06, 16:55

Citro schreef:De wasbare luier bestaat ook in Frankrijk, gemaakt in Frankrijk, door kleine Franse handen. Ik heb er nooit aan gedacht om erover te praten, dit toezicht is hersteld, ik presenteer u:assisdessus.com


In Zwitserland vind je ze zelfs in de supermarkt! Ja, ja, soms helpt het om 40 jaar achter te lopen op de rest van de wereld. : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/10/06, 17:01

Charlotte schreef:In Zwitserland vind je ze zelfs in de supermarkt! Ja, ja, soms helpt het om 40 jaar achter te lopen op de rest van de wereld. : Mrgreen:


Zwitserland laat? dit is de eerste keer dat ik dat hoor...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 11/10/06, 17:33

Het hangt af van de gebieden. De traagheid van de Berner is bijvoorbeeld myth(olog)isch. Meer realistisch, een kanton verleende in 1996 stemrecht aan vrouwen (tien-negen-honderd-zesennegentig, ja meneer). In hetzelfde jaar schaften ze de Landsgemeinde af, stemden ze door middel van handopsteking op het openbare plein en schakelden over op geheime stemming. In technologie is het misschien een ander verhaal.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 25/04/09, 08:16

om te vertrekken, Zwitserland, en de post een beetje nieuw leven in te blazen, hier is een site waar je patronen kunt vinden om je eigen wasbare luiers te maken:

http://larbreabebes.free.fr/Pages/p_couches.html

anders dragen de kinderen hier schorten voor activiteiten en maaltijden, we gebruiken stoffen servetten, maar ook tafelkleden en zakdoeken!

Het is jammer dat het nationale onderwijssysteem ons nog steeds vraagt ​​om dozen papieren zakdoekjes, wat heb je eraan als de kinderen elke ochtend een zakdoekje in hun zak hebben?

Ik borduur graag en de kinderen willen zelf hun zakdoekjes personaliseren (gekocht bij emmaüs, te gek wat je daar vindt!!!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 25/04/09, 14:33

nog een vraag voor het onderhoud van luiers: welk product te gebruiken voor zachte poep van baby's?

en hier is een tutorial voor het maken van de luiers in kwestie http://users.skynet.be/Isabelle.Eyen/couchePaP/couche_odt.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/04/09, 15:27

Oké, hier ga ik!

na een hele week studeren, een week lenen van een collega van 8 lagen en 3 bovenlagen en de bekentenis dit weekend van 2 lagen (er wordt nog aan 2 gewerkt!) zijn we er. : Cheesy:

eerste poging: maandagochtend 10 uur eerste wasbare luier omdoen (hij is lekker zacht, dat is normaal, ik heb het gehaald!)

de kleine ziet er goed uit. :D

11:20 uur eerste luierwissel! de kleine is doorweekt, niet meis zijn kleren, goed, niet serieus!

13 uur tweede verandering, met de ontlasting van de baby, het is helemaal niet grappig! vooral als er in de kamer waar ze worden verschoond slechts een kleine wasbak is om de luier uit te spoelen!!!! :frons:

goed, op dit moment is hij op de siësta, er zijn al 3 luiers gebruikt en 2 bovenlaag (of beschermend slipje)! hier aan de andere kant begin ik serieus te twijfelen, vooral als ik er 3 per dag moet verschonen, hoeveel luiers moet ik meenemen om 3 dagen mee te gaan? vooral als het weer grijs is zoals vandaag?

Ik ben bang dat ik, ondanks al mijn goede bedoelingen, de was niet bij kan houden!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/04/09, 15:52

Waar zijn de patronen voor de oude mensen?

Want binnenkort zijn er meer oude mensen dan baby's in Frankrijk... oh verdomd, het is al zo... sorry! : Mrgreen:

Ah ja ik heb een multisize gevonden: http://larbreabebes.free.fr/Pages/p_cou ... Cmulti.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/04/09, 16:16

Goed ! het is niet leuk om plezier te maken!

wie weet hoe lang je het draagt?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 27/04/09, 16:25

Ik maak geen grapje (nou ja, niet meer): het is een feit...

We praten altijd over luiers voor baby's, oké, maar in "massa van afval" hoeveel vertegenwoordigt dat voor oude mensen?

Ik weet niet zeker of het niet meer dan 50% van alle lagen is en dit cijfer zal noodzakelijkerwijs toenemen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 27/04/09, 17:12

natuurlijk ben ik OK, maar er zijn in hetzelfde register, de hygiënische bandjes en de slipbeschermers! ook daar zijn er elk jaar tonnen!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten