Textiel gemaakt van bamboe en soja

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
bioman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/03/06, 12:14
Plaats: Lozère

Textiel gemaakt van bamboe en soja




par bioman » 14/04/06, 13:46

We beginnen te horen over kleding waarvan de meeste vezels bamboe of soja zijn, en ons wordt verteld dat deze niet alleen economisch maar ook ecologisch is.

Weet je meer, is het echt ecologisch?

Is het een echt alternatief voor textiel op aardoliebasis?

Zou dit de Europese textielindustrie kunnen redden van de Aziatische invasie?
0 x
De mens moet begrijpen dat het op dezelfde manier deel uitmaakt van een ecosysteem als alles wat leeft op aarde, voordat het te laat is ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 19/04/06, 22:37

Hmm, a priori klinkt bamboe en soja nogal Aziatisch.

Het is liever linnen en wol.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bioman
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 29/03/06, 12:14
Plaats: Lozère




par bioman » 20/04/06, 13:22

:pijl: Het ziet er inderdaad nogal Aziatisch uit. Een groot aantal Franse en Europese bedrijven beginnen echter met de productie van deze vezels, die voordelen bieden op het vlak van de productie, zoals bijvoorbeeld het feit dat bamboe zeer snel groeit. Aan de andere kant weet ik niets over de transformatie van de plant in stof, en daar ligt misschien het probleem. :frons:
0 x
De mens moet begrijpen dat het op dezelfde manier deel uitmaakt van een ecosysteem als alles wat leeft op aarde, voordat het te laat is ...
Nimzegin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 20
Inschrijving: 26/02/06, 23:49




par Nimzegin » 22/04/06, 04:40

Met al deze braakliggende gronden in Frankrijk zouden we weer vlas en hennep kunnen verbouwen. In Bretagne wordt al vlas verbouwd, het enige probleem zijn de Chinezen die de hele productie opkopen, om kleding te maken die ze vervolgens aan ons doorverkopen :|
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten