Tegen brandwonden: eiwit

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Tegen brandwonden: eiwit




par Cuicui » 15/06/09, 09:44

In geval van brandwonden is hier een natuurlijke remedie die mij zojuist is verteld:

Wanneer er zich een brandwond van welke omvang dan ook voordoet, houdt de eerste hulp in dat u het getroffen gebied onder een stroom koud water plaatst totdat de hitte afneemt en de huidlagen niet meer branden. Vervolgens wordt er eiwit op dit gebied verspreid.
Een persoon verbrandde een groot deel van zijn hand met kokend water. Ondanks de pijn hield ze haar hand onder de koude waterkraan, brak vervolgens twee eieren, scheidde de eiwitten, klopte ze een beetje en doopte haar hand erin.
Zijn hand was zo verbrand dat toen hij het eiwit erop aanbracht, zijn huid uitdroogde en het wit een film vormde.
Later ontdekte ze dat eiwit een natuurlijk collageen was, en ze bleef minstens een uur lang laag na laag eiwit op haar hand aanbrengen. 's Middags voelde ze geen pijn meer en de volgende dag was er nauwelijks een roodachtige vlek meer op de plaats van de brandwond. ze dacht dat ze er een vreselijk litteken aan over zou houden, maar tot haar grote verbazing was er na 10 dagen geen spoor meer van de brandwond, de huid had zelfs haar normale kleur terug!
Het verbrande gebied werd volledig geregenereerd dankzij het collageen in het eiwit, in werkelijkheid een placenta vol vitamines!


Heeft iemand het al geprobeerd?
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 15/06/09, 10:22

Wat ik weet is mannelijk konijnenvet...
Ik heb het op mezelf getest en het was positief... maar het is zo lang geleden... :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 15/06/09, 11:31

Interessant. Maar hoewel ons lichaam een ​​thuis is voor onze ziel, en deze tip gaat over thermisch comfort, (overmatige) verwarming en isolatie van ons lichaam, zal ik deze discussie onderbrengen in de eco tips en trucs.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/06/09, 11:44

Werkwijze van (mijn) grootmoeder: tomaat aanbrengen op zonnebrand.

Het werkt...een beetje, maar het doet nog steeds pijn!

ps: het lijkt mij dat de redactionele stijl op nep lijkt...Ik neem aan dat je dit per e-mail hebt ontvangen? Ik ben absoluut sceptisch over het feit dat het oog gaar was bij contact met de huid!

Wie offeren we op om de methode te testen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/06/09, 13:08

15 minuten onder water bij 15°... Wat zeker is, is dat als het eiwit op de huid van de gewonde persoon is gekookt, dit komt doordat de laesies zich bleven verspreiden op het moment van aanbrengen. Het eiwit begint te koken bij 56°, precies zoals onze huid... Voor mijn vrouw en mijn kinderen heb ik een buurman die een marabout-magnetiseur-genezer is... voor hen werkt het... Voor mij ben ik ook meer gezellig, mijn achtuce is langer dan de zijne, dat is verkeerd : Lol: : Lol:

Voor op reis...Het zou nuttig kunnen zijn voor "
bowlingbranders"...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/06/09, 14:31

Christophe schreef: het lijkt mij dat de redactionele stijl op nep lijkt...

Het is in ieder geval niet duur en gemakkelijk te vinden.
Persoonlijk ben ik geneigd te denken dat als het zo gemakkelijk, effectief en goedkoop zou zijn, we het al heel lang zouden hebben gebruikt.
Het enige dat overblijft is proberen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 14:45

Het ding van mijn grootmoeder is geen eiwit :D

Het is heel merkwaardig... natuurlijk bleekmiddel, voor kleine eerste- en tweedegraadsbrandwonden, onberispelijk en honderden keren getest, niet alleen op mij, maar ook op leden van de familie...

Om de een of andere reden is dat moeilijk te geloven, het enige wat je hoeft te doen is het verbrande deel in bleekmiddel te weken (gewoon, dat wil zeggen niet geparfumeerd) en na een paar minuten verdwijnt de pijn volledig, en geneest het zeer snel. .zeer effectief op de vinger brandwonden, met de hand getest op mijn zoon - toen 7 jaar oud - die de temperatuur van een barbecue bij een vriend thuis had gecontroleerd, na 5 uur huilde hij niet meer! :D

Voor ernstigere brandwonden raad ik aan om verse geraspte aardappel (niet gekookt!) op de brandwond te leggen zonder de wond eerst minimaal 20 minuten onder water te laten lopen...

Mijn moeder vertelde me altijd dat de hand van een chirurg, die ernstig verbrand was bij een auto-ongeluk en die door zijn collega's werd veroordeeld, we het hadden over amputeren, in wanhoop plaatste hij de pdt-rasp op de wond en verving deze elke keer. keer dat het bruin werd, was het resultaat "wonderbaarlijk"...

Ik sprak erover met artsen, niemand begreep wat de oorzaak van de genezing kon zijn, ze waren het er allemaal over eens dat het zetmeel in de pdt een weekmaker was, maar niemand kon me vertellen "wat er aan de hand was", iedereen noteerde de anekdote achterin hun gedachten...

Wanneer u het kompres maakt, schilt u het pdt, wast u het en raspt u het vervolgens met schoon gereedschap en accessoires. Een kompres van 5 cm², een half vers pdt is voldoende... steriel gaas

De verlichting die u voelt na het aanbrengen van het kompres is "het juiste moment" om door te brengen, waarna de pijn in kracht terugkeert als deze warmer wordt! Maar na +/- 20 minuten verdwijnt de pijn en wordt de genezing enorm versneld, er zijn over het algemeen geen sporen meer van de brandwond.

miauw

Bij eerstegraads- en tweedegraadsbrandwonden (behalve uitzonderingen, zie goed advies) en nadat de wond onder water is gehouden, schoongemaakt en een ontsmettingsmiddel is aangebracht, kan het gebruik van zalf op basis van aloë vera zeer nuttig zijn als genezend, ontsmettend en vooral hydraterend.
Dernière édition par Lietseu de 15 / 06 / 09, 14: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 15/06/09, 14:51

Cuicui schreef:Persoonlijk ben ik geneigd te denken dat als het zo gemakkelijk, effectief en goedkoop zou zijn, we het al heel lang zouden hebben gebruikt.


Als je denkt dat een simpele ezel het beter kan doen dan de Jonhson en Jonhson labs met hun biafine : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/06/09, 14:59

Lietseu schreef:Voor ernstigere brandwonden raad ik aan om verse geraspte aardappel (niet gekookt!) op de brandwond te leggen zonder de wond eerst minimaal 20 minuten onder water te laten lopen...


Omdat de tomaat en de pdt neven zijn (ja, kijk naar de luchtvruchten van een pdt-plant) zijn het toch zeker dezelfde moleculen als bij de tomaat?

Lietseu schreef:Mijn moeder vertelde me altijd dat de hand van een chirurg, die ernstig verbrand was bij een auto-ongeluk en die door zijn collega's werd veroordeeld, we het hadden over amputeren, in wanhoop plaatste hij de pdt-rasp op de wond en verving deze elke keer. keer dat het bruin werd, was het resultaat "wonderbaarlijk"...


Ik werd verbrand met heet water (sterk aangespannen mob-hardheid, die "explodeerde" toen ik mijn hand erop hield) op de palm van mijn hand. Ik had een blaar met de grootte en het volume van een halve kippenei, in de lengte doorgesneden.

De dermatoloog sprak van "diepe" 2e graads...

Het deed een aantal dagen echt pijn, maar ik genas heel goed en er bleef geen spoor achter! Ik weet niet meer welk product ik heb gebruikt, ik herinner me "tule gras"...

Destijds was de huid van mijn handpalm erg gerimpeld alsof hij was "getrokken"... het was geen mooi gezicht!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 15:12

Flamazine toch?

Omdat de tomaat en de pdt neven zijn (ja, kijk naar de luchtvruchten van een pdt-plant) zijn het toch zeker dezelfde moleculen als bij de tomaat?


Wat mij zorgen baart, is de zuurgraad van de tomaat...de pdt is niet zuur!

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten