Tegen brandwonden: eiwit

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 30/07/15, 02:45

Ahmed schreef:Ja, trinitrine is een zeer effectieve en snelwerkende vasodilatator (explosief? :P ) indien toegediend als spray, sublinguaal...


Ik zou hieraan willen toevoegen dat trinitrin heel gemakkelijk de huidbarrière passeert, zelfs op de handen: handschoenen zijn vereist bij het hanteren van stoffen die het bevatten, anders is het inderdaad een gegarandeerde migraine!

Ik herinner me een pijnlijke ervaring nadat ik met mijn blote handen aan vaste brandstof had gerommeld!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 30/07/15, 11:55

chatelot16 schreef:picrinezuur is hetzelfde, opgelost in water, bij lage concentraties is er geen risico dat het explosief wordt (meliniet)
Het risico is dat je een slecht gesloten fles vergeet en dat al het water verdampt.
Picrinezuur blijft in een vaste toestand en kan eenvoudig ontploffen door de wrijving bij het openen van de dop.

chatelot16 schreef:Picrinezuur wordt afgekeurd, er wordt gezegd dat het giftig of kankerverwekkend is, maar we verbranden niet elke dag, en ik vind het zo effectief dat ik mezelf er niet van zal beroven als ik nog een dag verbrand word...
Het wordt niet "afgekeurd", het wordt zelfs erkend als zeer effectief tegen brandwonden (ik geloof dat sommige ziekenhuizen het nog steeds gebruiken).
Voor zover ik weet is het ‘slechts’ het probleem van natuurbehoud (geassocieerd met het voorzorgsbeginsel dat ons regeert). : Mrgreen: ) waardoor het uit de verkoop zonder recept werd gehaald (misschien ook de mogelijkheid om gemakkelijk een zelfgemaakte bom te maken door een paar honderd flessen te kopen :? )
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/07/15, 12:07

ja, hightfly-verslaafde, trinitrine is de bom! :P :P
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 30/07/15, 13:23

Gaston schreef:Voor zover ik weet is het ‘slechts’ het probleem van natuurbehoud (geassocieerd met het voorzorgsbeginsel dat ons regeert). : Mrgreen: ) waardoor het uit de verkoop zonder recept werd gehaald (misschien ook de mogelijkheid om gemakkelijk een zelfgemaakte bom te maken door een paar honderd flessen te kopen :? )


Met 1 liter sp95 en de hoeveelheid lucht die goed is kunnen we al een mooie boem maken....je hoeft niet naar de apotheek...Dit weekend is het kostprijs bij Leclerc : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 30/07/15, 14:05

Macro schreef:Met 1 liter sp95 en de hoeveelheid lucht die goed is kunnen we al een mooie boem maken....je hoeft niet naar de apotheek...Dit weekend is het kostprijs bij Leclerc : Mrgreen:
Een compact en krachtig explosief maken is niet hetzelfde. Als het zo eenvoudig zou zijn, zou er nooit sprake zijn van plasticdiefstal in magazijnen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 30/07/15, 14:31

Gaston schreef: Als het zo gemakkelijk was, zou er nooit plasticdiefstal uit magazijnen plaatsvinden...


Als je het hebt over de incidenten van 14-07-2015 : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Ze toonden een ongeëvenaard amateurisme....

Woord van een gek die vuur kan maken...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten