Tegen brandwonden: eiwit

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 15/06/09, 22:15

Lietseu schreef:Als aspi-gif niet oké is, ik Alphonse 3 uit Türkiye...

Ik heb dit spul gebruikt en het was minstens zo overtuigend (hoewel) als de gram zout op de wespensteekwond ... doe een druppel water en laat het verdampen, het gif wordt geabsorbeerd door het zout ...

CQFD!

miauw
u kunt vinden hier alles wat je altijd al wilde weten over EHBO zonder dat je het durfde te vragen : Mrgreen:

Wat het aspi-gif betreft, raad ik u aan het eerste deel van PSE2 te downloaden en pagina's 83 en 84 te lezen. U zult zien dat we bij insectenbeten worden gevraagd de angel met een pincet te verwijderen en voor reptielen is dit volledig verboden dixit "NB: Alle zuigtechnieken, zowel oraal als met behulp van een apparaat, zijn dat formeel verboden omdat ze de verspreiding van gif bevorderen."

Als je alles wilt weten over brandwonden en de acties die je moet ondernemen volgens de verschillende soorten, raad ik je aan om de repository van de PSE 1 en lees vanaf pagina 213.
U zult alle antwoorden op uw zekerheden hebben.

Na...
0 x
Het is moeilijk om afzonderlijke !!!
Davio
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 49
Inschrijving: 14/02/05, 21:17
x 1




par Davio » 04/07/09, 16:14

Ik voeg er een toe die is gemaakt voor kwallenbrandwonden; het is urine.
er zijn hele sites over plassen en de "voordelen" ervan voor huid en gezondheid.
Goede informatie of verkeerde informatie?
Een andere, "persoonlijke ervaring", werd weggeblazen en ik vergat na tien minuten wat er met mij was gebeurd (zeer oppervlakkige brandwond maar nog steeds een brandwond). Zou ik psychologisch zo kneedbaar kunnen zijn?

Kortom, ik wilde de aspecten ervan onder de aandacht brengen zonder er commentaar op te kunnen geven, maar daartoe ben ik niet in staat. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 04/07/09, 21:45

Ik heb daar met name ook over gehoord in het zuiden :P

de gram zout die op de wespensteekwond wordt gedaan...plaats een druppel water en laat het verdampen, het gif wordt geabsorbeerd door het zout...



Dat is 100% zeker en het kost niets...en degenen die mij niet geloven, kijk ergens anders als ik daar ben, miauw : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:


: Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

Warmte = anti-verbranding tegen kwallen




par dedeleco » 20/05/10, 18:21

Voor kwallenbeten, waar ik vaak last van heb gehad (geen tonijn meer om ze op te eten), is het enige middel dat ik effectief vind in het verminderen van de intensiteit van de verbranding die zich over meerdere dagen ontwikkelt, aangezien het gif wordt vernietigd door verhitting rond de 40°C, het enige middel dat ik effectief vind in het verminderen van de intensiteit van de verbranding , is het verhitten van het gestoken oppervlak (zelfs als het op dat moment nauwelijks zichtbaar is) tot 42 of zelfs 45°C, bijna 50°C, met alle beschikbare middelen, zoals:
warm water van 50°C
een stuk theedoek of vloeipapier, voorverwarmd op een licht verwarmde elektrische kookplaat en aangebracht op de gestikte delen
op de rand van verbranden, op een gewone huid, maar die op dat moment meer brandt op de beten, maar een paar minuten later kalmeert en vooral verergering door de werking van het gif gedurende meerdere dagen vermijdt!!
Ik heb het experiment vele malen op mezelf gedaan, en ik kon het vergelijken zonder verwarming (het gif wordt dieper gedurende een aantal dagen) en na een paar minuten verhitten in uitbarstingen, waarbij de brandwond verdwijnt, integendeel, door vernietiging van het gif door de hitte.
Mijn vrouw behandelde, eenmaal gestoken, het zichtbare (gezwollen) prikoppervlak en vergat een ander deel te behandelen dat nauwelijks zichtbaar en niet pijnlijk was, maar de volgende dag was het het tegenovergestelde, het verwarmde deel was op en het ene vergeten en verwaarloosd werd gezwollen en pijnlijk.
Dit experiment bewijst onwillekeurig de effectiviteit van deze zwakke verwarming.
Het is beter om het zo snel mogelijk te doen, maar zelfs een half uur of zelfs een uur later helpt het verwarmen het resterende gif te vernietigen, waardoor de verbranding gedurende meerdere dagen zal toenemen.
Het verschil is zo groot met de hitte dat ik veel minder bang ben voor kwallen vergeleken met mijn eerste brandwonden zonder verwarming!!!
Andere middelen zijn vrijwel ineffectief.
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

brandwonden




par Oli 80 » 20/05/10, 18:56

hallo, ik heb ooit ergens gelezen dat de lijm geproduceerd door slakken werd gebruikt als genezend middel, vooral bij brandwonden

het zijn in ieder geval geen voedingsproducten die worden gebruikt
Natuurlijk hebben we naaktslakken of slakken op de wratten gebruikt, maar goed, we gaan over naar een ander onderwerp
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/05/10, 19:37

Voor kwallensteken is het waar dat urine effectief is, net als azijn (deactivering van nematocysten). Als het een Cubo-kwallensteek (Noord-Australië) of een Physalia is, is het natuurlijk een ander verhaal...

Vergeet de honing niet (terwijl je bijen blijft...), een prachtig "voedsel" dat een uitstekend genezend middel is, ook zeer effectief tegen keelpijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
goudsmid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/07/15, 14:37

aloe vera




par goudsmid » 28/07/15, 14:40

Lietseu schreef:Bij eerstegraads- en tweedegraadsbrandwonden (behalve uitzonderingen, zie goed advies) en nadat de wond onder water is gehouden, schoongemaakt en een ontsmettingsmiddel is aangebracht, kan het gebruik van zalf op basis van aloë vera zeer nuttig zijn als genezend, ontsmettend en vooral hydraterend.

+1
Aloë vera-gel is uitstekend tegen brandwonden, ik heb het mogen proberen ;-)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/07/15, 16:21

een kleine fout die vaak wordt gemaakt: ONDER water gaan. In werkelijkheid moet het onder water worden begraven om contact met lucht te vermijden.
0 x
goudsmid
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 28/07/15, 14:37




par goudsmid » 28/07/15, 17:09

Bedoel je dat onder koud stromend water gaan geen zin heeft? Moet het getroffen deel verdrinken?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 28/07/15, 18:11

hallo goudsmid
Het is niet nutteloos om onder koud water te lopen, al was het maar omdat sommige brandwonden ALLEEN deze oplossing kunnen verlaten. Door ervaring en gemakkelijk te verifiëren met een brandwond aan de hand, bijvoorbeeld door het verbrande deel onder water te laten begraven, zal er geen spoor van verbranding achterblijven; dezelfde ervaring van onder een stroom water doorlopen zal een spoor min of meer geaccentueerd achterlaten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten