Watermeloensorbet

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Watermeloensorbet




par Christine » 27/07/11, 10:25

We vergeten vaak dat sorbets ook een manier zijn om seizoensfruit te bewaren. Invriezen is natuurlijk relatief energie-intensief, maar ik vind het ook interessant, vooral als er niet gekookt hoeft te worden, zoals in dit recept:

http://www.conservation-alimentaire.com ... t-pasteque

conservation-alimentary.com schreef:Ingrediënten:

- watermeloen (indien mogelijk met weinig pitjes)
- suiker

Snijd je watermeloen in grote stukken (zonder schil natuurlijk!) en doe ze in een grote bak. Als er grote zaden zijn, verwijdert u deze, als er alleen kleine zaden zijn, kunt u deze laten staan.

Mix ...bbbbraoumm ...

Meet de hoeveelheid sap die je hebt gekregen. Persoonlijk gebruik ik een schaal met schaalverdeling om het fruit te mengen, zodat ik meteen de hoeveelheid weet, zonder dat ik overhevelingen etc. moet maken.

Voeg dienovereenkomstig suiker toe: je hebt ongeveer 150 g suiker nodig voor 500 ml sap, maar aangezien het allemaal afhangt van de rijpheid van het fruit en je persoonlijke smaak, is de beste manier om te gaan proeven en stoppen met zoeten wanneer het jou uitkomt. Roer goed om de suiker op te lossen.

Laat een paar uur rusten in de koelkast om de massa goed af te koelen en doe het dan in de ijsmachine of de turbine als je die hebt.


En nogmaals, je kunt de elektrische mixer vervangen door een handmatige groentezeef.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten