Skype: de eco-telefoon

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Skype: de eco-telefoon




par Christophe » 02/12/05, 18:24

Nou ja, Skype is niet echt een economisch product, maar economisch gezien is het een heel interessant iets. Hier zijn enkele verklaringen...

Terwijl de Franse majors in de mobiele telefonie zojuist vuile boetes hebben opgelegd en daarmee hun onbetrouwbare methoden hebben bewezen ... heb ik gekraakt voor een SkyPe-account (ook al is er geen verband tussen deze 2 gebeurtenissen : Lol: )

Inderdaad; Ik heb me zojuist aangemeld voor een SkyPe Premium-account (SkypeIN en SkypeOUT) en omdat het echt uitzonderlijk is in termen van kwaliteit / prijsverhouding, wilde ik je erover vertellen omdat ik het nog steeds niet kan geloven...

Skype is van oorsprong een klein, volledig gratis pc-naar-pc-telefonieprogramma (waarmee ook chatten mogelijk is).

Met dit programma kun je al een tijdje vanaf je pc communiceren met ECHTE telefoonlijnen (vast EN mobiel) voor een belachelijke prijs die alle concurrentie tart d.w.z. 0,017€ per minuut internationaal op vaste lijn en 0.143€ op mobiel (dus goedkoper dan de meeste Franse mobiele abonnementen... nationaal!

Er zijn 2 systemen:

1) SkypeIN: waarmee u internationale gesprekken kunt ontvangen (Europa, VS, Australië en China), waarbij de persoon die u belt € 0,017/min in rekening wordt gebracht. Kosten: vast tarief van € 3,- exclusief belasting per maand. (verbintenis: 3 of 12 maanden)

2) SkypeOUT: het is het tegenovergestelde, het zorgt ervoor dat je vanaf je pc elke vaste en mobiele telefoon kunt bellen voor een tarief van 0,017€/min op vaste lijnen (binnenkort zal ik je vertellen hoeveel voor de mobiele telefoons)

De prijsbepaling gebeurt door middel van een vast bedrag dat op uw SkyPe-account wordt gestort, dus nooit meer onaangename verrassingen achteraf en verborgen kosten. Vooral omdat we toegang hebben tot directe prijzen!

De kwaliteit van de communicatie is uitstekend (tenminste mijn lijn en mijn pc), op voorwaarde dat je een internetlijn en een fatsoenlijke pc hebt (bijvoorbeeld minder dan 5 jaar oud)

In ieder geval zijn de PC-naar-PC-functionaliteiten volledig gratis en zijn de gebruiksvoordelen gevarieerd (videoconferenties, discussie tussen meerdere leden, vergadering op afstand, relatieve anonimiteit, enz.)

Voor meer info: https://www.econologie.com/telephoner-mo ... -2241.html
Dernière édition par Christophe de 11 / 12 / 07, 17: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Skype: de ecotelefoon




par Christine » 06/12/05, 21:06

econology schreef:Ik heb gekraakt voor een SkyPe-account


:? zou je niet liever voor een SkyPe-account zijn gevallen? Anders...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 06/12/05, 21:18

zou je niet liever voor een SkyPe-account zijn gevallen? Anders..


Ja, oh, het is gemiddeld;) we zullen de scores niet veranderen, altijd:
Christine 1 - Christoffel 0

:D :D :D

Ik lach, ik lach, maar ik moet toch werken : Roll:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 06/12/05, 22:04

Nee nee, het is geen vereffening van rekeningen. Ik ben vanavond gewoon in een slecht humeur : Twisted:

Trouwens, ik ga hier naar bed. Hallo crackers!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/12/05, 22:38

Ik hou van de "vanavond" ... het is ongeveer 1 punt waard :)
:onheil: 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Billie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 02/05/05, 08:42
Plaats: Villeneuve de Berg (07)




par Billie » 07/12/05, 17:55

Ik zag dat Skype verboden was bij de CNRS en op de universiteiten onder het voorwendsel dat het een potentiële "spyware" is (gratis en aantrekkelijke software, maar die snuift wat je met je pc doet)...

te controleren ! Voorzichtig, voorzichtig...

:?
0 x
"Wij erkennen geluk lawaai maakt als het verdwijnt." Jacques Prévert.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 07/12/05, 18:54

Bron ??

:schok: :schok: naar mijn mening is het een legende... omdat Skype waarschijnlijk minder spyware is dan MSN en Windows... Dan raakt mijn antispyware helemaal niet in paniek als ik Skype start...

Pardon, ik denk dat dit excuses zijn om de "prestaties van ambtenaren" niet te verlagen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 08/12/05, 10:31

In zeker één CNRS-lab is dit in ieder geval niet het geval, daar hebben ze nog nooit van gehoord. Gelukkig is niet alles zo gecentraliseerd, elk lab heeft zijn eigen type netwerk, zijn beveiligingsniveau etc., het hangt meer af van de netwerkbeheerder of -directeur. Mogelijk bestaat er een raad op nationaal niveau.

Anders adviseren ze in een Europees onderzoekscentrum Skype te gebruiken om de kosten te verlagen en meer virtuele vergaderingen te houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 08/12/05, 11:24

: Oops: Grote Mea Culpea!!! : Oops:

Het gebruik van Skype wordt bij het CNRS sterk afgeraden: http://www.urec.cnrs.fr/rubrique216.html

Het verbod is nog niet geïmplementeerd, vandaar de fout. Dit is nog steeds slechts een aanbeveling en zal afhangen van het vereiste niveau van vertrouwelijkheid.

Het is goed aan te raden voor het Europese netwerk, maar het is op een veel informelere basis en we verzenden geen kritische gegevens (in het slechtste geval een goed idee als dit zou kunnen gebeuren;))

Hier zal ik proberen meer te weten te komen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Billie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 02/05/05, 08:42
Plaats: Villeneuve de Berg (07)




par Billie » 08/12/05, 11:28

: Oops:
Ik kan de bron niet meer vinden... We vinden nu nogal tegengestelde informatie! Wat maakt het toch uit, er zijn zoveel manieren om ons te bekijken!
0 x
"Wij erkennen geluk lawaai maakt als het verdwijnt." Jacques Prévert.

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 104-gasten