Sinds gisteren heb ik geen auto

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/04/12, 10:04

nlc zei:

dan 2 kinderen om 's ochtends en 's avonds te zorgen, de fiets is voorbij


Nostalgiemodus AAN

Nou ja, misschien zijn ze nog erg jong, maar als ik denk:
toen mijn broers en zussen en ik tussen de 9 en 20 jaar oud waren, konden we het alleen redden, gingen we fietsen voor een ja of een nee, gingen we met de fiets naar school, enz...

Nu durven wij niet...

Nostalgiemodus UIT :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/04/12, 10:40

elephant schreef:Nostalgiemodus AAN

Nou ja, misschien zijn ze nog erg jong, maar als ik denk:
toen mijn broers en zussen en ik tussen de 9 en 20 jaar oud waren, konden we het alleen redden, gingen we fietsen voor een ja of een nee, gingen we met de fiets naar school, enz...

Nu durven wij niet...
+1
Ik ging te voet naar school op 1 km, met de fiets naar de universiteit op 6 km
Mijn vrouw op school en daarna op de universiteit 3 ​​km fietsen...
Gelukkig is de school 300 meter verderop en de hogeschool 500 meter, we zetten ze af op school, ze gaan te voet, alleen naar de universiteit en met de bus of tram naar de middelbare school, maar ze weten niet meer hoe ze de fiets moeten nemen. zichzelf zoals wij deden om hun vrienden te bezoeken, een wandeling te maken...
:|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639




par Macro » 10/04/12, 09:20

elephant schreef:Stel dat schroothandelaren in uw stad goed betalen, zoals u zegt. Zijn de blikjes en wieldoppen van goud? Ik ga van baan veranderen.


Ze betalen het platina (oude, ruwe auto en al het vooral metaalafval) 172 € per ton

Oude batterijen, zink, gemengd aluminium... tussen 600 en 700€ per ton. als je aluminium, roestvrij staal, knipstaal, gietijzer uitsorteert... gaat het heel snel omhoog...

Mijn grote aanhangwagen (2m30x1m25x0.50) vol met 20 liter blikken vermalen lege frituurolie, blikjes, oude auto-onderdelen (remblokken, schijven, koppelingen en andere verbruiksartikelen) een of twee accu's en andere sprokkels van rechts en links... Verdient ik tussen de 35 en 50€ per beurt, afhankelijk van of ik de lading al dan niet heb gestopt...

Ik heb het geluk dat ik ze op mijn woon-werkverkeer heb... Als ik mijn volle aanhanger aan mijn auto voor mijn werk laat staan, blijkt deze 's avonds vrijwel leeg te zijn. : Mrgreen: wanneer ik soms de autosleutels op de deur laat liggen en deze nooit bij mij is gebracht : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Werd uitgescholden door Mamita, want toen ik terugkwam met het geld (nu is het per cheque) heb ik de onderdelen gevuld met de minimacro's... En op woensdag haalden ze de gele zakken van de buurt uit hun blikken...

Het maakte een einde aan een aanzienlijk inkomen voor de twee piraten... : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/04/12, 12:04

Ertsmijnen zijn onze vuilnisbakken geworden, met macro's, groot en klein!!

We zullen uiteindelijk hetzelfde doen met CO2, na de piek van olie, heel erg laat op de piek van metalen, en zelfs bij de opkomst van de zeeën, al met 0,33 miljoen per jaar, in een versnelling!!

macro zal de CO2 pompen en omzetten in olie, samen met enkele bacteriën in de zon!!
0 x
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 10/04/12, 14:26

dedeleco schreef:Ertsmijnen zijn onze vuilnisbakken geworden, met macro's, groot en klein!!

We zullen uiteindelijk hetzelfde doen met CO2, na de piek van de olieproductie, heel erg laat op de piek van de metalen, en zelfs bij de opkomst van de zeeën, al op 0,33m per jaar, versnellend!!

macro zal de CO2 pompen en omzetten in olie, samen met enkele bacteriën in de zon!!


1/3 meter per jaar? er zal nergens een kommaprobleem zijn :schok:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/04/12, 14:42

Lees aandachtig.
Ik heb nog andere, minder grote fouten !!
Niet gezien!!
Uren later kunnen wij niet meer corrigeren!!
We zien dus in principe fouten beter, behalve wanneer niemand de fouten ziet!!

Per eeuw, 0,33 m, door te snel te schrijven heb ik het woord gesplitst (gebruikelijk per jaar, of per seconde, wat ik niet heb gezet!), De eenheid is hetzelfde als voor macro, die deze waarde eerder op een ander schreef forum !!!

Anders zou binnen een eeuw de helft van Antarctica moeten zijn gesmolten. !!!

Maar we smelten het al 100 keer langzamer!!!
Dit zal waarschijnlijk versnellen naar 1/10!!!
Zoals 15000 jaar geleden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6522
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639




par Macro » 10/04/12, 15:02

dedeleco schreef:, 0,33 m, door te snel te schrijven heb ik het woord gesplitst (gebruikelijk per jaar, of per seconde, wat ik niet heb gezet!), De eenheid is hetzelfde als voor macro, die deze waarde eerder op een ander schreef forum !!!


Ik sprak niet over de opkomst van de oceanen, noch hier, noch elders...Dédélco

Ik post regelmatig op 3 forums
econologie, olie mobiel en forum elektrische voertuigen..soms op een andere Chrysler minivan.

Ik ken die plaat bergopwaarts vanaf het oceaanniveau niet, ik heb al moeite met het begrijpen van de getijden als ik in de monding van de Charente naar Fort Boyard vaar (grapje, ik ben niet meer in zoet water, dat is het al...) : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: )

als het gaat om het opvangen van co² en het opnieuw combineren ervan tot dieselbrandstof met de zon... houlala voor mij is het nog steeds science fiction..
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/04/12, 15:27

Al mijn platte excuses, extra plat, uit een te snelle herinnering, ik verwarde het met lessdewatt , ook beginnend met een m, die hem schreef:
https://www.econologie.com/forums/post230058.html#230058

Dit is voor mij een goede reden om meer te weten te komen over de zeespiegel en voor mij om jaren en eeuwen niet door elkaar te halen.

We zijn allemaal bezorgd over wat we aan onze kinderen nalaten, deze CO2!
https://www.econologie.com/forums/post230102.html#230102

Net als de heer Jourdain vangen we onbewust CO2 op door bomen te laten groeien.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/04/12, 20:21

Macro schreef:

En ze haalden woensdag de gele zakken van de buurt uit hun blikjes...


In jouw land weet ik het niet, maar in België is het verboden afval van de route te halen. Op containerparken is het uitdrukkelijk verboden om uit containers te verzamelen.

Dit is feitelijk het stelen van de grondstof van het incassobureau.

Dit geldt uiteraard niet voor uw weginzameling.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 10/04/12, 21:01

elephant schreef:Macro schreef:

En ze haalden woensdag de gele zakken van de buurt uit hun blikjes...


In jouw land weet ik het niet, maar in België is het verboden afval van de route te halen. Op containerparken is het uitdrukkelijk verboden om uit containers te verzamelen.

Dit is feitelijk het stelen van de grondstof van het incassobureau.

Dit geldt uiteraard niet voor uw weginzameling.


En toch zijn er in sommige containerparken vaak vrienden van degenen die er werken, die uitzoeken wat je terugbrengt en de metalen op jouw plek in de containers stoppen en de zware spullen meenemen om ze daarna weer door te verkopen bij de schroothandelaar . Ik zag het vaak en in verschillende parken.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten